וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי שיא לצים: 4.2 מיליארד דולר מתחילת 2022

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 14:56

צים לא מפסיקה להפליג לעבר אופק בהיר: למרות הטלטלות שחווה ענף השינוע הימי בחודשים האחרונים, רושמת החברה עוד רבעון מוצלח בו נרשם רווח נקי של 1.17 מיליארד דולר, ובסה"כ 4.2 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2022

מכולת קירור על משאית צים בניו זילנד. Anthony Gussenhoven,
מכולה של צים בניו זילנד. למרות אי היציבות שחווה שוק ההובלה הימית בחודשים האחרונים, החברה מצליחה לשמור על רמת רווחיות מצוינת/Anthony Gussenhoven

צים מדווחת על תוצאות החברה לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2022. החברה דיווחה על רווח נקי של 1.17 מיליארד דולר ברבעון השלישי; ממשיכה להציג שיעורי רווחיות
תפעולית גבוהים מאד.

החברה דיווחה על תוצאות שיא לתקופה של תשעת החודשים הראשונים בשנת 2022 כולל רווח נקי של 4.2 מיליארד דולר.

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לרבעון השלישי של שנת 2022 בסך של כ-354 מיליון דולר, 2.95 דולר למניה, המהווים 30% מהרווח הנקי לרבעון זה.


דגשים עיקריים לרבעון השלישי של שנת 2022:

• הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-1.17 מיליארד דולר (לעומת 1.46 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד), או רווח מדולל למניה בסך 9.66 דולר (לעומת 12.16 דולר בתקופה המקבילה אשתקד)

• ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-1.93 מיליארד דולר, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד

• הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי הסתכם ב-1.54 מיליארד דולר, ירידה של 17% מהתקופה המקבילה אשתקד

• מחזור ההכנסות ברבעון השלישי הסתכם ב-3.23 מיליארד דולר, עלייה של 3% מהתקופה המקבילה אשתקד

• צים הובילה 842 אלף מכולות (TEU) ברבעון השלישי, ירידה של 5% מהתקופה המקבילה אשתקד

• מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון השלישי עמד על 3,353 דולר, עלייה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד

• יחס מינוף נטו1 (Net leverage ratio) של .00x ליום 30 בספטמבר 2022, בדומה ליחס המינוף ליום 31 בדצמבר 2021

• החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-354 מיליון דולר, או 2.95 דולר למניה, סכום המייצג 30% מהרווח הנקי לרבעון השלישי.

• החברה הכריזה על חתימת הסכם רכישת LNG (גז טבעי נוזלי) לעשר שנים עם חברת Shell עבור אוניות המונעות LNG אשר ישרתו בקו הסחר אסיה-מזרח ארה"ב.

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים. RAPOPORT private news productions,
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים/RAPOPORT private news productions

"למצב את החברה בצורה הטובה ביותר בתקופת "הנורמלי החדש".

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2022 שלנו משקפות ביצועים מצויינים ורווחיות גבוהה מאד. בשעה שתנאי השוק נותרו תנודתיים, השגנו מרווחי EBIT ו- EBITDAגבוהים, ורשמנו רווח נקי של 1.17 מליארד דולר ברבעון השלישי.

לנוכח תזרים המזומנים המשמעותי שלנו, ובהתאם לעדיפות שאנו מייחסים להשבת ערך למשקיעים שלנו, הכרזנו השנה על דיבידנדים בסך של יותר מ-1.26 מליארד דולר, או 10.55 דולר למניה, בגין תוצאות 2022, לרבות דיבידנד של כ-354 מליון דולר בגין הרבעון השלישי, שהם כ-2.95 דולר למניה".

גליקמן הוסיף, "עקב אי-הודאות הגיאופוליטית והמקרו-כלכלית, התחזית קצרת-הטווח עבור ענף הספנות השתנתה, והנורמליזציה של מחירי ההובלה החלה. בהתבסס על ציפיות השוק הנוכחיות שלנו, אנו צופים כעת כי ה-EBITDA המתואם לשנת 2022 יהיה בין 7.4 ל-7.7 מליארד דולר, וה-EBIT המתואם בין 6.0 ל-6.3 מליארד דולר, ונזכיר כי שניהם מהווים שיא במונחים שנתיים".

"הצעדים הפרואקטיביים בהם נקטנו בשנתיים האחרונות שינו את צים ויחד עם המאזן החזק שלנו, שיפרו משמעותית את העמידות שלנו, הן מבחינה מסחרית והן מבחינה תפעולית, על מנת למצב את החברה בצורה הטובה ביותר בתקופת 'הנורמלי החדש' בספנות.

בעודנו נשארים מחויבים לאסטרטגית הנישה הגלובלית (global-niche) שלנו המתמקדת בנתיבי סחר אטרקטיביים, פתחנו מספר רב של קווים חדשים במהלך תקופה זו, המשפרים את כיסוי הנמלים שלנו כדי לשרת טוב יותר את קהל לקוחותינו וכדי להפוך את הנוכחות המסחרית שלנו לעמידה ומגוונת יותר.

בנוסף, זיהינו מנועי צמיחה משלימים לפעילויות הובלת המכולות שלנו, כגון פעילות הובלת הרכבים ושירותי שילוח דיגיטליים, באמצעות חברה בת שלנו. כמו כן, הבטחנו זמינות של אוניות חדשות, תחרותיות ויעילות, כדי לתמוך באסטרטגיה המסחרית שלנו ולקדם את אג'נדת ה-ESG שלנו ושל לקוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully