וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר ודנילוביץ' יחזירו את הקלות המס לתושבי באר שבע?

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 10:01

עם תמיכה של ראש העיר, רוביק דנילוביץ': השר המיועד איתמר בן גביר מבקש להחזיר את הזיכוי של 14% במס הכנסה לתושבי באר שבע. גורמים באוצר: "לא מגיבים ליוזמות של ח"כ"

טקס השבעת הכנסת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ישיבת סיעתו 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ איתמר בן גביר. 'הציונות הדתית' התחייבה להכניס את נושא ההקלות במס לתושבי באר שבע למו"מ הקואליציוני?/ראובן קסטרו

הציבור אינו מודע תמיד למחלוקת הזאת, אבל אחת הסוגיות הגדולות בין הרשויות המקומיות למדינה, נוגעת לשאלה: אילו יישובים יזכו להיכנס לרשימה שמעניקה זיכוי במס ההכנסה?

תושבים שמתגוררים ביישוב מתוך רשימת היישובים שנקבעת מדי שנה על ידי הממשלה, זכאים לזיכוי במס הכנסה על מה שמוגדר "הכנסה מיגיעה אישית", שזה כולל משכורת, פנסיה, הכנסה מעסק לעצמאים, תשלומים מקופות גמל, מענק פרישה ועוד. שיעור הזיכוי והתקרה משתנים מיישוב ליישוב, אך בד"כ מדובר על ישובים בפריפריה הגאוגרפית של מדינת ישראל.

כך למשל, בערים שדרות וקריית שמונה שיעור החזר המס עומד על 20%. באר שבע אינה כלולה ברשימה.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. מרים אלסטר, פלאש 90
רוביק דנילוביץ'. קורא לחברי כנסת מכל רחבי הקשת הפוליטית לתמוך בהצעה/פלאש 90, מרים אלסטר

עתה ח"כ איתמר בן גביר, מועמד כמעט ודאי לתפקיד שר, מעוניין להחזיר את באר שבע לרשימה. לדברי יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, "הדרישה נועדה לעודד הגירה חיובית מאזור המרכז לנגב, ולחזק את בירת הנגב באר שבע. עד שנת 2000 ניתנו הקלות במס לתושבי באר שבע, ואין שום סיבה לא להחזיר את ההטבה ולחזק את תושבי הנגב".

בן גביר הוסיף: "הטבות המס ביישובי הפריפריה הן משמעותיות למשפחות הבוחרות להתגורר באזורי עדיפות לאומית. מדובר בתשלום מס הכנסה מופחת בסך מצטבר של עשרות אלפי שקלים לשנה".

מי שעוד תומך ביוזמה הוא ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' שמסר לוואלה:

"אני פועל בנושא החזרת הטבת המס לתושבי באר שבע כבר תקופה ארוכה. בשבועות האחרונים, לקראת הבחירות לכנסת נפגשתי עם המועמדים מהנגב מטעם הסיעות השונות, הצגתי בפניהם את הנתונים והעליתי את הבקשה להחזרת הטבת המס לתושבי העיר באר שבע, כפי שנחקקו בחוקי הנגב המקוריים (בשנת 2000).

לשמחתי, ח"כ אלמוג כהן מסיעתו של בן גביר הרים את הכפפה והודיע לנו על כוונתם להכניס זאת למו"מ הקואליציוני.

אני מודה לח"כ אלמוג כהן שנרתם למאמץ לתיקון העיוות וקורא לכל חברי הכנסת, מכל הקשת הפוליטית, קואליציה ואופוזיציה, לתמוך במהלך. זוהי משימה לאומית".

ומה אומרים במשרד האוצר, שנמצא עדיין בידי הממשלה הקודמת, עד לביסוס קואליציה חדשה? שם מסתפקים באמירה כללית: "לא מגיבים ליוזמות של ח"כ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully