וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי על-זמני: חברת הצורפים הציגה את תערוכת 'טקסים צרופים'

16.11.2022 / 10:00

מותג כלי הכסף והיודאיקה הבנילאומי "הצורפים" קיים אירוע חגיגי ללקוחות הפרימיום של החברה, במהלכו הציגה תערוכת יצירותיו של הבעלים והאמן הראשי של החברה יעקב מרדינגר, שנחשב לאחד מגדולי הצורפים בעולם

תערוכת הצורפים. יחצ,
תערוכת הצורפים/יחצ

מותג כלי הכסף והיודאיקה הוותיק והבינלאומי "הצורפים" קיים ביומיים האחרונים אירוע חגיגי עבור לקוחות הפרימיום שלו, באירוע שהתקיים במרכז המבקרים של החברה בכפר דניאל ובהשתתפות כל בכירי החברה, הציגה את תערוכת 'טקסים צרופים': מבט על יצירותיו של יעקב מרדינגר, הבעלים והאמן הראשי של החברה. מרדינגר, אחד מגדולי הצורפים של הדור הנוכחי ומהמוערכים בעולם, הוא בנו של יוסף מרדינגר, אחד ממייסדיה של החברה שהוקמה עוד בשנת 1952 ומציינת השנה 70 שנה. מדובר באחד המותגים הוותיקים בארץ המלווים את החברה הישראלית יד ביד מראשית הקמת המדינה.

התערוכה שנחשפה לראשונה במלון וולדורף אסטוריה שבירושלים בחודש שעבר, מאפשרת הצצה אינטימית אל מלאכת המחשבת שביצירות המרהיבות. מגוון העבודות משקפות את הוורסטיליות שבאומנותו, כאשר כל יצירה מייצגת קולקציה שונה שהתהוותה בהשראת התרבות, המסורת היהודית והטקסים עליה היא מבוססת.

יעקב מרדינגר. הצורפים,
יעקב מרדינגר/הצורפים

בין שלל יצירותיו של יעקב מרדינגר שהוצגו בתערוכה ניתן היה להתרשם "ממרכבת המצוות 2022", שהכנתה ארכה במשך כחמש שנים. מדובר במרכבה ויקטוריאנית המונה כמאה חלקי כסף מצופים זהב ומשובצים באבני חן, לצד שכבות אמייל צבעוניות החושפות דוגמאות משוכללות שנעשות במלאכת הגיליוש'ר המעניקה ליצריה עומק דקורטיבי מרהיב. בכרכרה טמונים שישה תשמישי מצווה שונים: פמוטי שבת וחג, כוס קידוש, ערכת הבדלה, חנוכייה ונטלת "מים אחרונים". ביצירה מתייחס מרדיגנר לתקופות בהן נאלצו יהודים לנטוש את דתם או לקיים אותה בסתר.

עבודה בולטת נוספת, שגם היא מסמלת זמנים בהם נדרשו יהודים להסוות כלי מצווה בתור אביזרים תמימים היא קלרינט המצוות 2020. את הקלרינט עיצב וייצר מרדינגר במשך שלוש שנים. גם הקלרינט חושף בפירוקו את ששת תשמישי המצווה השונים. כמרבית עבודותיו, המושפעות מהיבטים שונים בתרבות היהודית, יצירה זו עוצבה כקלרינט, כלי נגינה המיוחס למוזיקה ולמסורת היהודית, בממדיו וצורתו האמיתיים.

עוד הוצגו בתערוכה גביעי קידוש מקולקציית "בראשית"( 2017). על כל גביע חרוט במיקום שונה ומפתיע פסוק אחר מתוך סיפור הבריאה המתייחס ליום השבת. יצירות בולטות נוספות הן חנוכיית קיר מקולקציית "קרלוס"( 2020), כתר תורה מתוך קולקציית "מלכות" 2015, נטלה קולקציית "קרלוס"( 2020), בית מגילה קולקציית "מלכות" (2015,), פמוט דורות קולקציית "רומיאו" (2015).
בשנים האחרונות מימש מרדינגר את חזונו האמנותי ביצירת עבודות שטרם נראו כמותן מבית יוצרו.

נוסף לתחושת השליחות הרוחנית שלו להעצים טקסי חיים ביופי והדר, הציב לעצמו כמטרה לשמר מסורות של אומנויות הצורפות הקלאסית. מורשתו של מרדינגר נודעת כשופעת יופי על-זמני, המשלב חדשנות ועיצובים פורצי דרך.

אוצרת התערוכה היא תמר פלאי.

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully