וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרה להמראה: השוואה בין מועדוני התעופה של כרטיסי האשראי

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 20:27

חודש הקניות שגורם לשימוש מוגבר בכרטיסי האשראי, הוא זמן ראוי לקיים השוואה בין מועדוני התעופה, במסגרתם צוברים נקודות לטיסות. עם בחירה נכונה ומותאמת להרגלי הקנייה שלכם, תוכלו כבר מעכשיו לצבור נקודות ולחסוך לא מעט כסף לחופשות הקיץ

מטוס שדה תעופה המראה. ShutterStock
אילו הטבות מציעים מועדוני התעופה בעת מימוש הנקודות על כריסי הטיסה./ShutterStock

בחודש נובמבר,ההוצאות של הישראלים הן הגבוהות ביותר בהשוואה ליתר חודשי השנה. בשל מבצעים מפתים שמציעים אירועי הקניות הגדולים, יהיה לא מפתיע לגלות שחשבון החיוב החודשי שלכם יציג סכום לא שיגרתי, אולי אפילו יותר ממה שתקצבתם מראש.

כיוון שמרבית הרכישות בחודש הזה נעשות אונליין והיקף השימושים בכרטיסי האשראי גבוה משמעותית מהרגיל, מצאנו אותו כעיתוי כראוי לבחון מה תוכלו לקבל בתמורה לשימוש מצטבר. יצאנו לבדוק מה מקנים מועדוני התעופה הגדולים FLY CARD ו-SKYMAX וכמה כסף תוכלו לחסוך (באמצעות צבירת נקודות ומימושם בבוא העת) בתשלום על החופשה הבאה שלכם.

* ההשוואה מתייחסת למועדוני התעופה הבסיסיים ולא לכאלו המתקיימים במסגרת כרטיסי פרימיום (קיים כזה רק ל-FLY CARD)

נוסעים במטוס. ShutterStock
איזה כרטיס אשראי יעזור לכם להשיג הכי הרבה כרטיסי טיסה?/ShutterStock

פי 4 טסים מישראל בהשוואה לשנה שעברה

מניתוח הדוח התקופתי האחרון של רשות שדות התעופה מחודש אוקטובר האחרון, עולים הנתונים לפיהם מתחילת השנה יצאו 7.8 מיליון נוסעים מנתב"ג בטיסות בינלאומיות, לעומת 2.27 מיליון ב-2021 - חשבון פשוט מוביל לנתון הגבוה פי 4 טסים מישראל בשנה הנוכחית בהשוואה לאשתקד (אם מחשבים ממוצע חודשי ומוספים את חודשים נובמבר ודצמבר 2022 שלא כלולים בדוח). יחד עם זאת, השוק עדיין לא התאושש לחלוטין, אם משווים למשל את מספר הטסים בחגי תשרי השנה לעומת המספר ב-2019.

התפלגות הנוסעים עפ"י חברות התעופה לחודש אוקטובר 2022 מראה כי הישראלים אומנם מעדיפים לטוס אל על והיא מובילה את הטבלה עם כ-418 אלף נוסעים באותו החודש אך מס]יק לחבר 3 חברות תעופה שמוצגות מתחתיה כדי לקבל מספר דומה.

השאלה הנשאלת לגבי מועדוני התעופה של כרטיסי האשראי הגדולים היא האם לשים את כל כספנו במועדון התעופה FLY CARD עם הגבלת מימוש הנקודות בחברת התעופה הישראלית אל-על בלבד או אולי יתאים לנו דווקא לבזבז את כספנו באמצעות כרטיס אשראי המשויך למועדון התעופה SKYMAX שמאפשר לממש את הנקודות בכל חברת תעופה אחרת, גם על טיסות LOW COST של חברות תעופה זרות? האם ההטבות הנוספות של הראשון משתוות או מתעלות על ההטבות של השני?

אז מה ההבדלים בין מועדוני התעופה הגדולים בישראל? יצאנו לבדוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
באילו חברות תעופה טסים הישראלים. רשות שדות התעופה,
אל על היא עדיין חברת התעופה המבוקשת ביותר על ידי הישראלים/רשות שדות התעופה

רוכשים טיסה במימוש נקודות בלבד, ללא תוספת תשלום

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש נובמבר שיסתיים בשבוע הבא, צפויים לעבור בנתב"ג 1.6 מיליון נוסעים, 50-60 אלף נוסעים ביום, כאשר 50% הם נוסעים יוצאים (חלקם למונדיאל).

לפי הנתונים שמציגים SKYMAX, בחציון הראשון של השנה, 17% מלקוחות המועדון הזמינו חופשות בלי שהיו צריכים להוסיף תשלום ולו המזערי ביותר. כלומר כל לקוח 6 יצא לחופשה במימוש נקודות בלבד.

שגית דותן, סמנכ"לית לקוחות פרטיים ב-Max: "אין ספק ש-SKYMAX הוא הכרטיס המשתלם ביותר בשוק בכל הפרמטרים: יחס ההמרה הטוב ביותר, היחיד שלא 'מפתיע' עם תוספות תשלום בלתי צפויות כמו מיסי נמל, וכמובן השימוש בנקודות שנצברות לא רק לטיסות בכל חברות התעופה, אלא לכל ההוצאות שקיימות בחופשה - לבתי מלון, גם בארץ, ובקרוב גם להשכרת רכב. ל-SKYMAX הצעת הערך המשתלמת ביותר, קרוב ל-20% מלקוחות SKYMAX שהזמינו חופשה עשו זאת באמצעות מימוש נקודות בלבד, ללא תוספת תשלום!"

נוסעת עם טרולי בשדה תעופה. ShutterStock
כמה יחסכו נקודות התעופה שתצברו על כרטיס הטיסה לחופשה הבאה?/ShutterStock

השוואה על פי קטגוריות

סוג כרטיס האשראי: SKYMAX שייך לחברת האשראי ויזה ו-FLY CARD שייך לחברות האשראי דיינרס/מאסטרקארד.

באילו חברות תעופה ניתן להזמין כרטיסים עם נקודות? ב-SKYMAX ניתן לרכוש כרטיסי טיסה בכל חברות התעופה + בכ-400 מלונות בארץ ובחו"ל. ב-FLY CARD אפשר לטוס רק בחברת התעופה המקומית EL AL, המבוקשת ביותר בקרב הישראלים.

יחסי ההמרה (כלומר כמה צריך להוציא כדי לצבור נקודת תעופה)? ב-SKYMAX יחס ההמרה הוא: 1:160 ובתשלום למוסדות 1:320. ב-FLY CARD יחס ההמרה הוא 1:250 ו- 1:500 בתשלום למוסדות. יחס המרה פחות אטרקטיבי המתמחרה אבל מציע בנוסף, צבירת נקודות מואצת ברכישת מוצרים ושירותים מגוון שותפים עסקיים! קניות בשופרסל, שופרסל אונליין ו-BE, תדלוק בסונול, ביטוח, השכרת רכב ומלונות.

עמלת המרה: ב-SKYMAX עמלת המרת מט"ח עומדת על 3% ב-FLY CARD גובה עמלת המט"ח ההיא מהנמוכות בשוק בעסקאות מט"ח ועומדת על 1.4%.

תנאי מימוש הנקודות: ב-SKYMAX ניתן לממש נקודות בכל זמן ובכל חברות התעופה, ללא הגבלת מספר המקומות על הטיסה וניתן לנצל רק חלק מהנקודות בכל הזמנה. ב-FLY CARD ניתן למימוש על טיסות אל על ספציפיות, מספר המקומות על הטיסה במימוש נקודות הוא מוגבל, מצד שני, ניתן לממש נקודות לא רק בטיסות אלא גם בקניית מושב מועדף, כבודה, בתי מלון, ביטוח נסיעות, השכרת רכב, סרטים, הופעות, הצגות, מסעדות, עשרות אטרקציות, מסעדות, מלונות, השכרות רכב ואתר סחר ייעודי למחזיקי הכרטיס - פלייסטור. בנוסף ניתן לרכוש מוצרי דיוטי פרי במטוס וחבילות WI-FI על הטיסה.

מעמדות: לכרטיס SKYMAX אין מעמדות ול-FLY CARD יש. באמצעות המעמדות של הנוסע המתמיד, ניתן לממש מגוון של הטבות כמו כניסה לטרקלין, הוספת כבודה והושבה וכן שדרוג מחלקה בתוספת נקודות כאשר לקוחות פליי קארד במעמד סילבר ומעלה זכאים להטבות הללו ללא עלות כלשהי.

דחיית חיובי חו"ל למועד החיוב החודשי ללא ריבית: מתאפשר בשניהם.

תוספת תשלום על מיסי נמל ודלק: ב-SKYMAX לא קיימות תוספות מהסוג הזה, ב-FLY CARD ישנה תוספת תשלום בעלות 40$-300$ לכל כרטיס.

תשלום על דמי כרטיס: ב-SKYMAX תקבלו פטור מלא לשנה ראשונה ולאחר מכן תשלמו דמי חבר חודשיים ע"ס 19.90 שקל בחודש. ב-FLY CARD MasterCard תשלמו 19.90 שקל לחודש החל ממיום הנפקת הכרטיס.

מחיקת נקודות: בשתי החברות, נקודות שלא מומשו, יימחקו בתום 3 שנים.

מתנת הצטרפות ללקוחות חדשים: לקוחות חדשים שמזמינים עכשיו SKYMAX מקבלים כרטיס טיסה במתנה, כרטיס טיסה במתנה ליעדים: לונדון, רומא, ברלין, מילאנו, ורנה, אתונה, בודפשט, בוקרשט, וינה, מלטה, סלוניקי, סופיה, נאפולי, ונציה, דברצן, באזל, בריסל, אבו דאבי, לרנקה ופאפוס, בהתאם לזמינות הטיסות בעמוד ההטבה הייעודי. ב-FLY CARD למצטרפים בחודש נובמבר - כרטיס טיסה חינם (במחלקת תיירים, כולל כבודה והושבה, ללא כולל תוספת מיסים).

SKYMAX הטבות לצבירת נקודות תעופה. מתוך האתר הרשמי,
SKYMAX הטבות לצבירת נקודות תעופה/מתוך האתר הרשמי

רונן גלפרין, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על ופליי קארד: "על מנת להעמיק את הקשר ביננו לחברי המועדון פיתחנו מוצר שיתחבר לחיי היום יום של הלקוחות לא רק כשהם טסים לחו"ל, לכן יש לנו יתרון הן בצבירה והן במימוש בפליי קארד. כך למשל, ניתן לצבור נקודות ברכישת מוצרים ושירותים כמו: קניות בשופרסל (גם באונליין), BE, תדלוק בסונול ובכל חנויות קבוצת קסטרו הודיס, בביטוח והשכרת רכב, במלונות ולמעשה בכל עסק אשר מכבד את כרטיסי האשראי".

צבירת נקודות FLY CARD. מתוך האתר הרשמי,
צבירת נקודות FLY CARD/מתוך האתר הרשמי

החוכמה היא לא רק לצבור נקודות, אלא גם לממש בתבונה

"החוכמה בשימוש בכרטיס שצובר נקודות היא לא רק לצבור את הנקודות אלא לממש אותן במגוון פלטפורמות כמו פלייסטור או כרטיסי בונוס משתלמים במיוחד שנמכרים לעיתים גם בהנחה משמעתית במבצעים ייעודיים. אפשרות נוספת לשימוש בנקודות היא המעמדות המותאמים למספר הנקודות שנצברו ומומשו, ולפיהן ניתן ליהנות מיותר הטבות והנחות בחנויות ובשדרוגים שווים כמו שדרוג מחלקה, תשלום על כבודה והושבה וארוחה".

רונן גלפרין. יחצ,
רונן גלפרין, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על ופליי קארד/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully