וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורנו־סקסואל: דור 2.0 של מטרוסקסואל משודרג

קובי טיריפינטו

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 19:35

בסוף השבוע צויין יום הגבר הבינלאומי ואולי הגיעה העת להשליך אל פח הזבל של ההיסטוריה את המטרוסקסואל, ולקבל במקומו את ה"ספורנו־סקסואל", הגרסה המתקדמת והמטופחת שלו. אבל, האם גברים באמת זקוקים למוצרי טיפוח ייעודים או שהכול מסתכם במיתוג?

באדיבות המותג אדג'. מיכה לובטון,
באדיבות המותג אדג'/מיכה לובטון

ההזנחה של גברים בטיפוח כבר הפכה לקוריוז. מבט מעמיק בפניהם חושף שמדובר בבחירה בלתי מודעת של מי שכלואים עדיין בין שימוש באפטרשייב מיושן לאסוציאציה שגויה לנשיות אסורה. מופע האימים היבש והמוזנח של גברים רבים הוא בעצם הזעקה שלהם לעזרה.

מצב הגבר הישראלי, אינו שונה מגברים בשאר העולם. תעשיית הטיפוח הגברי אומנם נמצאת בתאוצה, בעיקר משום שהמטרוסקסואל הבין שהוא חפץ בעור פחות מקומט ונטול פיגמנטציה, שיראה מרשים, חיוני ובריא, אך מתברר שאפילו הגבר המטופח, עוד נותר הרחק מאחור בכל הנוגע לטיפוח.

שוק תכשירי טיפוח העור העולמי נאמד בלמעלה מ-1.2 מיליארד דולר, כששוק מוצרי הטיפוח לפנים לגברים, צומח בקצב כפול מכלל שוק הקוסמטיקה הגברי ובקצב כפול משוק הטיפוח הנשי. רק השנה נסקו המכירות לגברים ב-7%, זהו נתון מרשים בהחלט עבור הגברים, שנדמה כי התחילו להאמין במריחה.

אלא שניתוח הנתונים מעלה כי סך כל מכירות תכשירי העור לגברים הסתכמו ב-122 מיליון דולר בלבד - זוהי מתברר רק טיפה בים הקרם המטפח, בפרט ביחס לכמויות התכשירים שבהם נשים משתמשות.

"בעוד אישה משתמשת במספר לא מבוטל של תכשירי קוסמטיקה, גברים מעדיפים עדיין כמה שפחות תכשירים וכמה שפחות התעסקות", אומרת מיכל שרוני, מנהלת השיווק בלבנדר ומבארת: "שגרת הטיפוח של גברים היא מהירה ופרקטית יותר".

ואכן, משום שגברים מקדישים פחות זמן לטיפוח, היצרניות משתדלות להשיק עבורם מוצרים שאופן השימוש בהם יותאם להם. כך למשל קרם עיניים מוצע לרוב בסטיק ולא בקרם, משום ההנחה שגבר לא יטפיח את האמולסיה עם הקמיצה סביב עיניו, ויש גם תכשירים רב תכליתיים שבבסיס השקתם ההנחה שגברים מעדיפים לחסוך זמן כשמדובר בטיפוח (שמפו שהוא גם ג'ל רחצה למשל).

מוצרי טיפוח - ניוואה מן, דפניס (דיל קוסמטיקס), ז'אן פיובר (אפריל), ג'ייד, קיל'ס. יח"צ,
מוצרי טיפוח - ניוואה מן, דפני סקין (דיל קוסמטיקס), ז'אן פיובר (אפריל), ג'ייד, קיל'ס/יח"צ

גבר מי שמורח!

בתחילת שנות ה-90 טבע חוקר התרבות הבריטי מארק סימפסון את המונח "מטרוסקסואל", ככינוי לגבר המודע למראהו ומטפח את גופו. המהפכה הכלל עולמית שחולל הביטוי הזה, לכדה גם את הישראלי בביצים, והוא החל להשתחרר מהאבטיפוס הסטריאוטיפי של הזכר המוזנח ד'יזראל.

עובדה, כבר לפני שנים בסקר שערכה לוריאל, נמצא שמחצית מהגברים הישראלים בגילאי 20 ומעלה משתמשים בקרם פנים, כש-14% מהם דיווחו כי הם משתמשים בו כמעט מדי יום.

עתה, מציג סימפסון להציג לעולם גרסה מתקדמת יותר של ה"מטרוסקסואל". הכירו את ה"ספורנו־סקסואל", גבר שמתמקד לשיטתו בטיפוח, בפיתוח גופו ובצילומי סלפי פתייניים.

החידוש ב"ספורנו", טמון בכך שהגבר החדש, דור 2.0 של המטרוסקסואל אם תרצו, הצליח לסלק מעליו את הברור מאליו - הוא מתלבש יפה, משקיע בעצמו ומטפח את עורו גם מבלי להיחשב להומו/ נשי/ לא גבר.

ה"ספורנו", שם כאמור דגש רב בפיתוח גופו, הוא מבלה שעות באימונים ולא מתבייש להודות שעור הפנים חשוב לו, ונדמה כי הפנים שהוא יכול להיות "גבר-גבר" מיליטריסטי וחובב מלחמות, ועדיין להיחשב למטרוסקסואל.

בהתאמה, האב-טיפוס ה"ספורנואי" מחלחל אל ישימון קוסמטיקת הגברים, כשעדר אינסופי של טווסים פורש את זנבו בעקבותיו. את העדות לכף רואים בעניין הרב שמגלים גברברים בטיפוח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מוצרי בישום הוגו בוס -דיוטי פרי, ג'ורגיו ארמני, אמפוריו, ולנטינו, טום פורד. יח"צ,
מוצרי בישום הוגו בוס -דיוטי פרי, ג'ורגיו ארמני, אמפוריו, ולנטינו, טום פורד/יח"צ

אם במשך שנים נחשבו מטופחים מי שהשתמשו בדאודורנט ואפטר שייב ריחני, שהרי היום התווספו לגבר דרישות חדשות, וכך לצד בשמים, תכשירי גילוח ודאודורנטים, הגבר צורך מגוון תכשירים, החל בקרמים לגוף ולפנים ואפילו לקרחת, דרך סבונים (עם או בלי פילינג), מסיכות ויש מתברר אפילו מוצרי איפור.

הפופולאריים בגזרה: MMUK MAM הבריטי שהפך לרשת האיפור הגדולה ביותר לגברים באירופה ו-Monsieur הצרפתי, מבית היוצר של מעצב האופנה ז'אן פול גוטייה.

איפור ייעודי לגברים החל לתפוס תאוצה לאחר ששאנל השיק את קולקציית Boy De Chanel והמעצב טום פורד הצטרף לחגיגה עם קונסילר, ברונזר וג'ל גבות לגברים. יצויין, כל התמרוקים הללו משווקים באריזות שחורות בעלות מראה קשוח, כשהקו השיווקי מותאם גם לסטרייטים שבסטרייטים. לא בכדי ביקש גוטייה לחדד כי בצרפת 90% מצרכני הליין הזה הם "גברים סטרייטים סולידיים שבסך הכל רוצים לטשטש קצת פגמים ולהבליט עצמות לחיים".

מוצרי סטיילינג -  שוורצקופף, שאנל, אם.אם. יו, קיי. ז'אן פול גוטייה, אבולושן מן. יח"צ,
מוצרי סטיילינג - שוורצקופף, שאנל, אם.אם. יו, קיי. ז'אן פול גוטייה, אבולושן מן/יח"צ

אח-לק גבר

לפני כעשור הוכתר נושא טיפוח הציפורניים הגברי כטרנד הבא. מה שקרה בפועל הוא, ובכן, כלום - סטרייטים מן השורה לא באמת הזדרזו למשוח את ציפורניהם בפיגמנט והשאירו את הגימיק לכוכבי הווליווד - אבל מאז, בטאמבלר, באינסטגרם ובפינטרסט כבר שולטת המגמה. די להציץ בהאשטאג #malepolish המאגד למעלה מ-23 אלף תמונות של גברים עם לק....

ה"ספורנו" כאמור משקיע זמן וכסף רב לשיפור הופעתו החיצונית, אך סימפסון סבור שהוא "כבר אינו מסתפק במריחת קרם פנים ובגדים נאים; כשרבים מהם מעוניינים להתנסות גם בתחומים שנחשבו עד כה לנשיים".

"זהו עידן חדש. הגברים היום מעוניינים בסוג אחר של גבריות", מציין מארקו בררדיני מייסד "אבולושן מן" המציע סדרת לק לגברים.

"גברים מבינים שהם מוגדרים על ידי מראה הציפורניים שלהם, בין אם זה מניקור עדין ונקי הרומז על הצלחה וכוח ובין אם זה מניקור צבעוני שאינו מציית לתכתיבי החברה. מריחת לק היא דרך מופלאה לבטא את מי שאתה. אני עצמי התחלתי כשחבר המליץ לי להשתמש בלק כדי להפסיק לכסוס ציפורניים, אבל ברגע שמרחתי הבנתי כמה זה כיף".

מוצרי אמבט- קרמה מן, ליראק פריז, ל'אוקסיטן, פאיו, סיילון (הו גלואו), ללין. יח"צ,
מוצרי אמבט- קרמה מן, ליראק פריז, ל'אוקסיטן, פאיו, סיילון (הו גלואו), ללין/יח"צ

ובוטוקס, כבר עשית?

הגברים גילו גם את עולם הטיפולים והניתוחים האסתטיים ואינם מוכנים להישאר מאחור.

"כיום ההערכות בתחום הן כי 20%-25% מכלל הלקוחות שמבצעים פרוצדורות אסתטיות בארץ הם גברים - נתון דומה לארה"ב ולאירופה", אומרת ד"ר הילה איסקוב. "עלייתו של עידן הסלפי-אינסטגרם-סטורי-פילטרים גרם גם לגברים להיות מודעים יותר למראה החיצוני והם מעוניינים להדגיש את הסנטר וקו הלסת ליצירת מראה גברי יותר, והנתונים מדברים בעד עצמם, כשתחום ההזרקות לגברים עולה ב-5% מדי שנה וכיום 25% אחוז מכלל ההזרקות בארץ הן לגברים".

"עם זאת הגבר הישראלי מתעניין בעיקר בפרוצדורות פשוטות יותר כמו טיפול באקנה וטשטוש צלקות או הזרקות בוטוקס, להחלשת העצבוב באזור שבין הגבות, כך שהשריר יהפוך רפוי ומראה הפנים לא יהיה עוד כעוס וקודר. גברים מודאגים שייראו עייפים, לא רעננים וחסרי כוח רצון או מודעות עצמית, ולכן היום הם לא מהססים להסתייע באסתטיקה".

באדיבות המותג ורסו. לארס אנדרסון,
באדיבות המותג ורסו/לארס אנדרסון

אז האם נדרשים הגברים למוצרי טיפוח ייעודיים?

"אובייקטיבית, לעור הגבר יש מאפיינים שונים מעור האישה משום שהפיזיולוגיה אחרת. כשמדובר בעובי העור - שכבות הדרמיס והאפידרמיס של הגבר הן עבות יותר בשל ריכוז וצפיפות גבוהים יותר של קולגן".

"בנוסף, בשל ריבוי השערות בפניהם, יש לגברים יותר נקבוביות של זיעה ושומן", אומרת מיכל כהן, קוסמטיקאית מוסמכת pme. "עור הגבר עבה ועשיר יותר בטפולות העור )זקיקי שיער ובלוטות חלב), ולכן נערים וגברים צעירים סובלים מפצעי בגרות קשים יותר מנשים, כשלגברים ככלל יש נטייה גבוהה יותר לפצעונים ולנקבוביות מורחבות".

"גם נימי הדם בגברים נראים יותר לעין וצפיפותם גדולה יותר, וקיים נגע נוסף בשם סיקוזיס, זיהום של עומק זקיקי השיער המופיע בעיקר באזור הזקן בעקבות הגילוח, המלווה בגרד חזק והתפתחות רובד של פפולות ופוסטולות ששערה במרכזן. מהסיבה הזאת מומלץ לפני הגילוח לסבן היטב את האזור כדי לקבל תוצאה טובה יותר ולמנוע פציעה".

מוצרי גילוח - ווס, לבנדר, אדג', שיק, לוריאל מן אקספרט, אס.אר. יח"צ,
מוצרי גילוח - ווס, לבנדר, אדג', שיק, לוריאל מן אקספרט, אס.אר/יח"צ

"עור הגבר עבה יותר מעורה של אישה ב-30 אחוז, ולכן מפריש יותר חלב", מוסיפה ד"ר מוניקה אלמן. "כדי לאזן את הפרשת החלב הגורמת לעיתים להופעה של פצעונים וקומדונים, מומלץ לגברים השימוש בתכשירים מרוכזים יותר, נתון המשפיע על קילוף מבוקר של העור, שאצל נשים עשוי לסבול מקילוף יתר".

"גם התכשירים לגברים בנויים משילובים שונים משל נשים ומכילים חומצות שיתרמו לאיזון של החלב, ולשיפור המרקם והנראות של העור. לעניות דעתי יש בהחלט מקום לטיפוח ייעודי לגברים וזה ניכר במיוחד בגברים המטפחים את זקנם הנדרשים לחומרי ניקוי השומרים על השיער מפני זיעה, זיהום אוויר והפרשת חלב".

מנגד, יש מי שחושב אחרת. "אין באמת הבדל בין עור הגבר לאישה ולא צריך לייצר קווי טיפוח שונים", קובע קובי ברוך, מייסד חברת KB PURE. "מוצר שיתאים לאישה יתאים גם לגבר ולהיפך. החשיבה כי קיימים הבדלים המייצרים צורכי טיפוח שונים בין גברים לנשים, היא לא יותר מעניין שיווקי".

"בפועל, עור זה עור, איבר שמתפקד אותו הדבר ומגיב לאותם הפרמטרים הסביבתיים והשינויים ההורמונאליים או הפיזיולוגיים. כאשר מייצרים תכשירים קוסמטיים ובוחרים בחומרים הפעילים, אין מרכיב שלא ניתן לשלב במוצר המיועד לאישה רק כי הוא "מיועד" לגבר ולהיפך. החומרים הללו נבחרים בהתאם לעור והנושא המגדרי אינו רלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully