וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו המועמדות שישתתפו בתכנית להעצמת נשים בתחום החלל

17.11.2022 / 15:05

קרן פרסול ועמותת SpaceIL בחרו את המועמדות שישתלבו בתוכנית משותפת להעצמת נשים בתחום החלל. שתיים מהן ישתלבו בפיתוח משימת בראשית2 שצפויה להיות משוגרת ב-2025

קרן פרסול ועמותת SpaceIL הודיעו בתחילת השנה, במהלך שבוע החלל, על תוכנית משותפת תחת הכותרת "Parasol Foundation Women in SpaceIL" שהוקמה מתוך רצון להעצים נשים בתחום הנדסה וחקר החלל ולעודד את הדור הבא לבחור במסלולי אקדמיה הרלוונטיים לתחומי החלל. במסגרת התוכנית יוענקו מלגות בהיקף של כ-500 אלף דולר, כחלק מתרומה כוללת של הקרן בהיקף של 2 מיליון דולר למשימת בראשית2 של עמותת SpaceIL.

תוכנית להעצמת נשים. ערן אקרמן,
מימין שמעון שריד מנכל העמותה, אור נטף, סהר פרץ, ג'וליה סאלח רות פרסול ולי אלפרט/ערן אקרמן

לאחר מספר חודשים של מיונים של עשרות נשים בתחילת דרכם בתחום, נבחרו 5 הנשים שישתלבו בפרויקט:

  • מיכל פושקוב, וסהר פרץ, מהנדסות צעירות, החלו לעבוד ב-SpaceIL על פיתוחה של משימת בראשית2 שתשוגר לירח ב-2025, ותערוך ניסויים מדעיים ומשימות חינוכיות חדשות. שילובן יבטיח כי יותר נשים יהיו מעורבות עם פרויקטים פורצי דרך כמו זה מתחילת הקריירה שלהם.
  • ג'וליה סאלח ואור נטף, סטודנטיות לתארים מתקדמים מהטכניון שמחקרן עוסק בתחום החלל, יקבלו מלגות לקידום המחקר שלהן, על גילוי קרני גמא אסטרופיזי ומחקר על נחיתת רכבי חלל על ירח, בהתאמה.
  • ד"ר נטע פלקוביץ, עורכת דין המתמחה בדיני חלל ומדיניות חלל. לנטע תוענק מלגה עבור מחקר הפוסט-דוקטורט שלה המתמקד בהיבטים משפטיים ורגולטוריים של נושאי קיימות בחלל.
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תחומי המדעים ותחום החלל בפרט מתאפיינים בתת ייצוג של נשים. קרן פרסול יחד עם עמותת SpaceIL ייסדו את התוכנית על מנת לאפשר לנשים צעירות הזדמנות להתפתח בתחום, ולהוות השראה לנשים נוספות להשתלב בקריירה בתחום המקצועות המדעיים.

לדברי רות פרסול, קרן פרסול: "אני נרגשת לשתף פעולה עם SpaceIL ולייצר הזדמנויות לנשים מוכשרות להיות מעורבות ולתרום למאמץ הישראלי והעולמי בתחום החלל. אנו מעניקים מלגות כדי להעצים ולעורר השראה לנשים ולעזור במימוש הפוטנציאל שלהן, ועם התוכנית, אנו שואפים ליצור מורשת לדורות. אני מאד גאה בקבוצה יוצאת דופן ומגוונת של נשים שהצטרפו לתוכנית Parasol Foundation Women in SpaceIL. הן כבר הוכיחו כי הן יודעות להתגבר על אתגרים ואני בטוחה שהן ימשיכו לחצות גבולות, לתרום להתקדמות החלל העולמית ולעורר השראה בקרב צעירות ללכת בעקבותיהן".

לדברי שמעון שריד, מנכ"ל SpaceIL: "לצד השאיפות המדעיות שלנו במשימת בראשית2 שאנו עובדים עליה במלוא המרץ בימים אלה, אנו פועלים על פי המחויבות המרכזית לשמה נוסדה העמותה, והיא לעורר השראה בדור הצעיר, להתעניין במדע בחלל ובטכנולוגיה, תוך שימת דגש על גיוון מגדרי. אני מברך את הנשים שהצטרפו לתוכנית ומאחל להן המון הצלחה. אנו שמחים לשתף פעולה עם קרן פרסול לטובת קידום הנשים בתחום החלל בישראל".

כפיר דמרי, מייסד ומשנה למנכ"ל הוסיף: "בתוכנית בראשית1 וגם היום בבראשית2, יש מהנדסות מוכשרות ומדהימות המובילות את בניית החללית. אני מאחל בהצלחה לכל הנשים שנבחרו לתוכנית ומקווה שהן, יחד עם מהנדסות עמותת SpaceIL, ימשיכו להוות מודל להשראה וחיקוי לילדות ונערות בארץ וברחבי העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully