וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של נוכלת: "סטיב ג'ובס הבאה" נידונה ל-11 שנות מאסר

19.11.2022 / 1:44

אליזבת הולמס, שהקימה בגיל 19 חברת ביופארמה והונתה משקיעים במאות מיליוני דולרים, נידונה ל-11 שנים מאחורי הסורגים. נחשבה לכוח עולה בעמק הסיליקון, עד שהתרמית נחשפה

אליזבת הולמס בכניסתה לבית המשפט למתן גזר הדין שלה בקליפורניה
18 בנובמבר 2022. רויטרס
תבלה את העשור הקרוב מאחורי הסורגים. אליזבת הולמס/רויטרס

היא הייתה הכוכבת של עמק הסיליקון, נחשבה לגאונה והסטארטאפ שלה תראנוס נראה כמו הבטחת ענק. כל זה התפוגג במהרה, ואליזבת הולמס, "סטיב ג'ובס הבאה", תבלה את השנים הקרובות בבית הכלא.

הולמס בת ה-38 הקימה את תראנוס בפאלו אלטו כשהיא בת 19 בלבד. החברה טענה שיצרה כלי לבדיקת דם שדרש כמויות קטנות מאוד של דם ונחשבה לפורצת דרך. הטענות הללו זיכו אותה במאות מיליוני דולרים מצד משקיעים, וב-2014 הוערך שוויה ב-9 מיליארד דולר. הולמס כונתה "סטיב ג'ובס הבאה" בשל החזון המבריק, לכאורה, שלה, ואף דאגה להזכיר בסגנון הלבוש שלה את ג'ובס, שנהג ללבוש חולצות חצי גולף שחורות.

ב-2015 הטילו חוקרים ספק באמינותה של תראנוס, התברר כי המחקרים שאותם הציגו מעולם לא נעשו והחלו תביעות והליכים משפטיים נגד החברה, עד שאיבדה לחלוטין את ערכה. הולמס עצמה הואשמה בהונאת משקיעים והועמדה לדין לאחר תביעה של הוועדה לניירות ערך ולבורסות. פסק דינה לפיו היא אשמה ניתן בינואר והלילה ניתן גם גזר הדין - 11 שנים, ארבע פחות משהתביעה דרשה.

סרט על הולמס מופק בימים אלה. ג'ניפר לורנס הייתה אמורה לככב בו בתפקיד הולמס, אך לפני כשבועיים הודיעה כי לא תיקח בו חלק. הסיבה: התפקוד של אמנדה סיפריד כהולמס בסדרת הטלוויזיה The Dropout שעלתה בהולו. "אני חושבת שהיא עשתה עבודה נפלאה", אמרה לורנס, "אני לא רואה סיבה לחקות את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • כלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully