וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק פרידיי: ההאטה העולמית תמשיך את חגי הקניות עד סוף 2022

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 9:07

בעוד אצלנו המדפים מתרוקנים, מעבר לים משוועים לקונים, שלא ממש מוכנים לפתוח את הארנק נוכח אי-וודאות כלכלית. במציאות זו, הצרכן הישראלי הנבון נחשף להזדמנויות מפתות, חלקן באמת חד פעמיות. יצאנו לבדוק מה שווה וממה כדאי להימנע

שליח מביא משלוח. ShutterStock
מארה"ב עד הבית? לא כל החברות עושות את זה ואלו שכן, ייתכן וייגבו מכם תוספת תשלום/ShutterStock

בנובמבר 2020, חודש הקניות של לפני שנתיים, היה רוב העולם תחת סגרים ממושכים שהכתיבו בילוי מוגבר מול מסכים. עולם הקניות, שהיה עוד לאותה נקודה שמרני באופן יחסי והציע את החוויה המלאה של מדידה, מישוש, התייעצות עם המוכר ותשלום במזומן, השתנה לבלי היכר כאשר יכולנו לרכוש פריטים חדשים באופן מקוון בלבד.

בשנה שלאחר מכן, ב-2021, היינו אופטימיים ומדינות רבות כבר יצאו מהמשבר, אבל האופטימיות לא חלחלה לעולמות הסחר הקוון ופגשה מציאות של חוסר מלאים, משבר השבבים האלקטרונים ובעיקר בעיות שינוע מהמזרח. כל זה הוביל לכך שהמחירים עלו, מה שהיה תקדים מצער לבאות.

והנה הגיע שוב נובמבר, הפעם של שנת 2022, בלי משבר בריאותי עולמי וללא חוסרים של מלאים או שבבים אבל עם משבר מסוג אחר, כזה של אי-יציבות כלכלית ואינפלציה שהמערב לא חווה מעל לעשור.

דולר יורד. ShutterStock
האינפלציה בארה"ב תביא להזדמנויות מפתות יותר לקניות בחודש הקרוב?/ShutterStock

יש אינפלציה ומלאים, אין קונים

ביולי השנה אמזון פרסמה את יום הקניות השנתי שלה ה"הפריים דיי", עם רף ציפיות גבוה למדי, אך כגובה הציפייה כך גם האכזבה. הנתונים שאמזון לא כל כך שמחה לפרסם היו שהעידו מכירות דלות מול התחזיות, מה שהוביל ליום קניות נוסף תחת אותו שם ממש לפני חודש (אוקטובר), והאם החנות המקוונת הגדולה בעולם הייתה מרוצה מהתוצאות? ובכן, פיטורי מאות העובדים מעידים (ככל הנראה) אחרת.

אז אינפלציה, יש!, מדפים מלאים ומחסנים מפוצצים, יש!, אבל קונים, אין! ומה קורה כשיש הרבה למכור ופחות מעוניינים? ניחשתם נכון, המחירים יורדים משמעותית.

כדי לסייג את המבצעים באופן גורף, יש לציין שחלק מהמחירים לא באמת ירדו, הפסיכולוגיה הלוחצת על הצרכן עודה קיימת וטריקים לשיווק לא חסרים - בדיוק בגלל זה יצאנו לבדוק, יחד עם DealTas, חברת השילוח המעניקה כתובת לישראלים בארצות הברית, אילו דילים משתלמים באמת מחכים לנו מעבר לים.

כיוון ש"חודש הקניות" אינו מסתיים בבלאק פריידי ובסייבר מאנדיי, והדילים בארה"ב ימשכו לפחות עד סוף דצמבר, יש לכם זמן להיערך עם רשימת מוצרים שאתם באמת צריכים וגם לשלם פחות.

יניב קוטר מבעלי חברת השילוח DealTas: "המצב בארצות הברית הוא כזה, שאי אפשר להתעלם מעליות המחירים בכל הקשור למדד הצרכני, לכן בעוד שהאמריקאים מתלבטים, משווים ומנסים לחסוך, הקמעונאים רק רוצים למכור וכמה שיותר. לכן לישראלים יש הזדמנות למצוא דילים שווים במיוחד".

מחברת DealTas נמסר כי "רצי לשים לב שרוב החנויות בארצות הברית לא שולחות לישראל ואלו שכן ברוב המקרים ישאירו אתכם לטפל בשחרור החבילות, עלויות המכס והמיסים, לכן, כדאי להשתמש בשירותי חברות השילוח וגם שם לבדוק על מה אתם משלמים וכמה".

עוד הם מוסיפים: "שנה האחרונה כמה מהחברות הבולטות הפסיקו לשלוח ישירות הביתה. במקום זאת הן מוסרות את החבילות בנקודות איסוף ומסירה. נכון לעכשיו חברת DealTas היא היחידה מארצות הברית שלא דורשת תוספת תשלום עבור מסירה עד הבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קארטרס. אתר רשמי,
קרטרס (www.CARTERS.com) בגדי ילדים/אתר רשמי

אז מה לקנות ואיפה?

ביגוד והנעלה:

גאפ (www.GAP.com) ביגוד והנעלה - כל הפיג'מות מ 12$ (במקום 40$), כל הטרנינגים מ 20$ (במקום 50$), כל השמלות עד 60% (החל מ 25$), ג'ינסים מ 30$ (במקום 80$), נעליים, סנדלים ומגפיים מ-30$)

אולד נייבי (www.OLDNAVY.com) ביגוד - עשרות פריטים עד 20$ לפריט - חצאיות מיני, חולצות, מכנסיים, ג'ינסים, פלאנל (10$), צעיפים (10$), טי-שירטים (8$)

קרטרס (www.CARTERS.com) בגדי ילדים - פריטים החל מ 3$, מאות חולצות, מכנסיים וחליפות לכל גיל ב-5$

GAP. אתר רשמי,
גאפ (www.GAP.com) ביגוד והנעלה לכל המשפחה/אתר רשמי

מוצרי חשמל וטכנולוגיה :

טארגט (www.TARGET.com) כלבו - נינג'ה foody ב 99$, טלוויזיית סמסונג 50" UHD ב 400$, אקסבוקס סדרת S ב 249$, אפל ווטש סדרה 8 ב 349$

וולמארט (www.WALMART.com) - מחשבים ניידים מ 200$, מערכות שמע קולנוע ביתיות מ 99$, עד 200$ הנחה על טלפונים סלולארים, אייר פרייר ב-49$, מזוודות טרולי קשיח ב-35$, שואב רובוטי roborock E5 חכם ב-200$ במקום 360$, מקרן קולנוע ביתי HD ב-56$ במקום 200$, אייפון 11 מחודש ב-270$, אייפד פרו מחודש 10.5" ב-300$.

טארגט. אתר רשמי,
טארגט (www.TARGET.com) כלבו/אתר רשמי

בסט-ביי (www.BESTBUY.com) חשמל ואלקטרוניקה - עד 400$ הנחה על אייפדים, עד 500$ הנחה על מחשבי אפל, 30$ הנחה על משחקים ואביזרים לפלייסטיישן 5, טלפון גוגל פיקסל 7 החדש ב 600$, אייפונים מחודשים החל מ 180$.

באותה קטגוריית חשמל כדאי להיכנס גם ל-www.NEWEGG.com המציעים הנחות לחומרה, מחשבים ומסכים עד 84%. - שימו לב שהם דווקא כן שולחים לישראל, אך בעלויות גבוהות יותר מחברות השילוח.

בסט ביי. אתר רשמי,
בסט-ביי (www.BESTBUY.com) חשמל ואלקטרוניקה/אתר רשמי

איך שולחים ומה משלמים?

לפני שאתם קונים כנסו לאתרי השילוח השונים ובדקו אילו מבצעים הם מציעים בתקופה זו.

רוב החברות יציעו הנחות מדורגות לפי משקל, משמע ככל שתשלחו חבילה כבדה יותר כך ההנחה על השילוח תהיה גבוהה יותר, למשל ב DealTas מציעים עד 65% הנחה, אבל השנה הם מציעים גם אפשרות בחירה בן אחוזי הנחה לבין משלוח שני חינם שתוכלו לממש לאחר תקופת חגי הקניות.

לכל חבילה שסך הפריטים הינו מעל ל-$75 תצטרכו לשלם מע"מ, החברות הישראליות יגבו עבורכם את המע"מ ויעבירו לרשויות על מנת שהחבילה לא תתעכב במכס. בשנים האחרונות פורסמו רפורמות רבות לגבי מה ניתן לייבא לישראל מבלי למלא דוחות מיוחדים, בידקו באתרי החברות השילוח מה אפשר ומה לא.

רכזו את הקניות: עדיף תמיד לשלוח יותר מפריט אחד בכל פעם על מנת לחסוך בעלויות השילוח וכדי לממש הנחות גבוהות יותר. בנוסף, עבור שליחת מוצרים כמו בגדים, טלפונים/טבלטים או נעליים, מציעות החברות עלות קבועה החל מ-$20.

היזהרו מהונאות של חנויות לא מוכרות, בידקו את אמינות האתר לפני שאתם ממלאים את כרטיס האשראי שלכם ותמיד תדעו שאם המוצר זול באופן לא הגיוני ככל הנראה מדובר בהונאה.

חגי הקניות אמנם מתחילים בבלאק פריידי אבל לא מסתיימים, בחודש דצמבר לפני ואחרי חג המולד יציעו החנויות הנחות נוספות חלקן טובות יותר וחלקן פחות, כך שיש לכם מספיק זמן להתלבט, מה גם שחברות השילוח מציעות לאחסן קניות אצלם במחסנים לאחר הרכישה, בידקו אילו חברות מעניקות את זמן האחסנה הגבוה ביותר ללא עלות.

ולסיום כמובן - תקנו רק מה שאתם צריכים, זאת הדרך הטובה ביותר לחסוך.

דילטס. אתר רשמי,
DealTas, חברת השילוח המעניקה כתובת לישראלים בארצות הברית/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully