וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי תל אביב ישלמו אגרת גודש על נסיעות בתוך העיר?

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 13:21

יום חמישי הוא המועד האחרון להגשת התנגדויות לתכנית אגרת הגודש שתוטל על כל מי שירצה להיכנס ברכב פרטי לתל אביב. חלק מתושבי העיר, שמשלמים ארנונה לעיריית ת"א, נדהמו לגלות שגם הם יכללו בין החייבים. ציפי ברנד, מתמודדת לראשות העירייה החליטה להוביל את המאבק

פקקי תנועה בנתיבי איילון, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
שכונות רבות בתל אביב גילו שהן אמנם בשטח המוניציפלי שלה לצורך ארנונה, אבל לא לצורך תחבורה/ראובן קסטרו

לפני שבועיים קמה ציפי ברנד, חברת מועצת העיר תל אביב ומתמודדת לראשות העיריה, וגילתה שחילקו לה את העיר. זה היה כשמשרד האוצר פרסם את מפת המיקומים בהם יוצבו שערי תשלום אגרת הגודש בתל אביב, לפיה תושבי שכונות שלמות יאלצו לשלם עשרות שקלים ביום, אם יצטרכו להגיע למרכז העיר כדי להקפיץ את הילד לבית הספר, להגיע לעבודה או לבקר אצל הרופא.

העיתונאית לשעבר (חברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10) והיוצרת הדוקומנטרית ("גוגל בייבי" שזכה בפרס ה"אמי"), שניהלה בעבר מאבק ציבורי מוצלח להכנסת סייעת שנייה לגני טרום חובה, פרסמה עצומה שמתנגדת נחרצות לתכנית, ותוך שעות היא עברה מאחד לשני בין קבוצות ווטסאפ, דפי פייסבוק ומפה לאוזן, וצברה למעלה מ- 13,000 חתימות.

ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו. באדיבות המצולמים
ציפי ברנד, חברת מועצת העיר תל אביב ומתמודדת לראשות העיריה/באדיבות המצולמים

"אתן ואתם תושבי ותושבות תל אביב-יפו שגרים מעבר לירקון או לאיילון או ביפו", כתבה שם, "תשלמו אגרה כדי לנוע בתוך העיר. אגרה על כניסה למרכז העיר או יציאה ממנו בשעות הגודש. נסעת לרופא באבן גבירול או לבדיקות רפואיות במגדל המאה? שילמת. הילד חולה, רופאת הילדים לא מקבלת והרופא המחליף היחיד נמצא בבאזל? שילמת.

לילדה כואבת השן ואתם צריכים לקחת אותה לעזרה ראשונה בירמיהו? שילמת. לקחת את הילד/ה לקלינאית תקשורת, מרפא בעיסוק או לחוג אנגלית בשאול המלך? שילמת. רצית להוציא את הנכדים והנכדות מהגן או לשמור עליהם כשהם חולים וההורים עובדים? שילמת.

כבר עכשיו תל אביב היא העיר היקרה בעולם. תושבי העיר היקרה בעולם לא צריכים לשלם כסף על מנת לנוע בחופשיות בעירם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מירי רגב בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
מירי רגב, הצהירה כי אם תשוב למשרד התחבורה היא תבטל את אגרת הגודש. בסוף דווקא היא תעזור לתושבי צפון תל אביב?/ראובן קסטרו

תל אביב מחכה לרגב

"רפורמת הגודש", שאמורה להיכנס לתוקף בשנת 2025, תחלק את גוש דן לשלוש טבעות, שעל חציית כל אחת מהן תיגבה אגרה. הטבעת הפנימית כוללת את תל אביב, כשהגבול הצפוני שלה הוא שדרות רוקח והגבול הדרומי הוא מרכז שכונות יפו מה שאומר שתושבי השכונות הצפוניות של תל אביב, חלק מביצרון, נווה עופר, כפר שלם ודרום יפו, יאלצו לשלם הרבה מאוד כסף כדי לנסוע בעיר שלהם.

ברנד מכה על חטאה בכך שנחשפה לכוונה לחלק את תל אביב מאוחר מאוד, ומאשימה את העירייה והעומד בראשה, רון חולדאי, שנרדמו בשמירה. "האוצר ומשרד התחבורה יצרו בעצם טבעת במרכז העיר", היא אומרת. "שערי הכניסה התחבורתיים משאירים שכונות שלמות בחוץ וזה מאוד מקומם.

"צריך לשאוף לעבור לתחבורה ציבורית, אבל כרגע אין תחבורה ציבורית מספקת וגם לא תהיה בשנים הקרובות, חוץ מהקו האדום שיתחיל לפעול ביפו, וגם הוא נותן מענה חלקי מאוד. בשכונות שבצפון מזרח העיר לא תהיה רכבת קלה כי הבנייה לא מאפשרת לה לעבור שם.

אנשים יצטרכו ללכת 20 דקות ברגל לתחנה הקרובה. הקישורים של הרכבת הקלה בתל אביב טובים פחות מזו של הרכבת בירושלים.

"בגלל כל זה אנשים יאלצו להחזיק רכבים. רובם של חצי מיליון הרכבים שנכנסים לת"א, אינם של תושבי העיר. צריך להבין שלתל אביבים, להגיע למרכז העיר זאת לא פריווילגיה. לפני שמטילים אגרת גודש על תושבי ת"א, צריך לטפל בתמריץ של אחזקת רכב לעובדים בשירות הציבורי, שהמדינה תעבור לתחבורה ירוקה.

"צריך לנהל את כניסת המשאיות לעיר. אלפי משאיות נכנסות אליה כל יום וזאת קטסטרופה. בכל עיר אחרת בעולם, משאיות נרשמות ויש שעות לפריקה וטעינה ואזורים מסוימים. יש פה כזה כאוס, שצריך לפתור אותו קודם. התושבים משלמים על שירותים באמצעות ארנונה מאוד גבוהה, והם לא צריכים לשלם מס נוסף. מרגיז אותי שאף אחד בעירייה לא הרים דגל אדום כבר מזמן, אלא חיכו לרגע האחרון".
הסיכוי לשנות את מפת השערים נמוך מאוד.

"אני מתכוונת להגיש התנגדות כוללת לתכנית, בשם אלה שחתמו על העצומה ולהניח לצידה את החתימות".

יכול להיות שכל המאמץ הזה מיותר. שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, שתמונה אולי שוב לתפקיד, כבר הצהירה שהיא תבטל אגרת הגודש כולה.
"עד יום חמישי הקרוב אפשר להעביר התנגדויות. לא ברור מי יהיה שר התחבורה הבא, אבל אני מניחה שיהיו הרבה לחצים מכל הכיוונים. אני מאוד מאמינה שכוח ציבורי יכול לשנות דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully