וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימוץ שכשל והחיים בפנימייה: התאומים שהצליחו להתאושש מהילדות הקשה

בשיתוף ילדים בסיכוי

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 14:51

בגיל שנתיים הם הוצאו מידי הוריהם והועברו להורים מאמצים שלא היו דמויות מכילות, בלשון המעטה. בהמשך יצאו למאבק כדי למחוק את שמות המאמצים מתעודת הזהות והצליחו. כשהיו בני 14, עמותת "ילדים בסיכוי" מונתה כאפוטרופוס ומאז חייהם השתנו

בווידאו: סיפורו של דניאל עזרן, בוגר פנימיות המלווה ב"ילדים בסיכוי"/עריכה: גלעד מן מנהיים

התאומים דניאל ושחר עזרן הוצאו מביתם על ידי רשויות הרווחה כתינוקות, בגיל שנתיים בלבד, לאחר שהוריהם לא יכלו לגדלם. בגיל שנתיים בלבד, הועברו לאימוץ שכשל אחרי מסכת קשה של כאב וקושי. כשהיו בני 6 הועברו לפנימייה והבינו שהם לבד בעולם. במהלך שהותם בפנימייה, הצליחו לראות נקודת אור, ובמיוחד אחרי שהכירו את אבנר ברקאי, מנהל הגוף לאפוטרופסות בעמותת "ילדים בסיכוי" , שלדברי דניאל שינה את חייהם.

"הוא עזר לנו עם הדברים הכי בסיסיים, כמו לפתוח חשבון בנק או למצוא מקום מגורים, והוא כמו אבא בשבילי" אומר דניאל, בוגר פנימיות המלווה בעמותת "ילדים בסיכוי". "בנוסף, כשניסיתי להוציא תעודת זהות , גיליתי ששמות הורי המאמצים יופיעו בה ולא הייתי מוכן לכך אז התחלנו תהליך של 'הסרת אימוץ' שהיה כרוך במאמצים רבים, ובלי אבנר זה לא היה מצליח. תמיד הרגשתי שאני צריך לדאוג לאחי התאום, וכשאבנר נכנס לתמונה, היה לי יותר זמן לעצמי".

נותנים סיכוי לילדים בסיכון. וואלה ועמותת "ילדים בסיכוי" בשבוע התרמה מיוחד. לתרומות היכנסו>>

"הכרתי את דניאל לפני 9 שנים, כשהיה בן 14" מציין אבנר. "מבחינתי, אפוטרופוס הוא אדם המסייע מבחינה בירוקרטית אבל יותר חשוב, גם מבחינה רגשית. המטרה שלנו בעמותה היא לעזור לילדים שחוו אכזבות לייצר קשר יציב שיחזיר להם את הביטחון והאמון בבני אדם. את המפגש עם דניאל ושחר אני זוכר עד היום. הגעתי לפנימיית 'אהבה' וצעדו אליי שני בנדיטים. במשך שנים הייתי מגיע מדי חודש לבקר אותם והרגשתי שהם נותנים לי לא פחות ממה שאני נותן להם".

בשנה האחרונה דניאל עובד כמעצב שיער במספרה מצליחה בקריות, שוכר דירה בעצמו ומרגיש שסוף סוף הגיע למקום טוב בחיים שלו. "אני רוצה להחזיר את הטוב והאהבה שקיבלתי מאבנר ומכל האנשים הטובים שעזרו לי בחיים. אם אני יכול להעניק לאדם את המראה שהוא רוצה, זה מאוד משמח אותי".

נותנים סיכוי לילדים בסיכון. וואלה ועמותת "ילדים בסיכוי" בשבוע התרמה מיוחד. לתרומות היכנסו>>

"אני חושב שכל ילד צריך לפחות מבוגר אחד שיאמין בו" מסכם אבנר. "בגלל הקשר המיוחד שנוצר ביני לבין דניאל ושחר, חרגתי מהנהלים (במרכאות) ונשארתי איתם בקשר גם אחרי התקופה המוגדרת, שהיא מעל גיל 18. עם הזמן ראיתי את דניאל מתחזק, הופך לחייל מצטיין. ראיתי אותו עומד על הרגליים ואז הרגשתי שאני יכול טיפה לשחרר ומאז אני חושב שטוב להם".

נותנים סיכוי לילדים בסיכון. וואלה ועמותת "ילדים בסיכוי" בשבוע התרמה מיוחד. לתרומות היכנסו>>

בשיתוף ילדים בסיכוי
  • עוד באותו נושא:
  • עמותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully