וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההונאה הגדולה: כך תמנעו מרכישת כרטיסים מזויפים למונדיאל

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 11:02

סביב המונדיאל צצו אתרים המקודמים דרך הרשתות החברתיות וקבוצות האוהדים. הם מציעים כרטיסים למשחקים ומרצ'נדייז נוספים, אך למרות שחלק לא מבוטל של האתרים נראה מהימן - מדובר בהתחזות. איך תמנעו מהפסד כספי ועוגמת הנפש שברכישת כרטיס מזויף?

אוהדי נבחרת קטאר. Richard Sellers, GettyImages
רוצים להיות חלק מהחגיגה? תיזהרו לא לרכוש כרטיסים למשחקים שתראו רק בטלוויזיה/GettyImages, Richard Sellers

ראיתם פוסט בפייסבוק שמציע כרטיסים טובים למונדיאל ומפנה אתכם לאתר מכירה? כדאי שתבדקו היטב לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי: חברת הסייבר הישראלית, BrandShield, המתמחה בניטור, מעקב והסרה של הונאות וזיופים ברשת, חושפת לראשונה את נתוני ההונאות לרכישת כרטיסים סביב אירועי המונדיאל.

יואב קרן, מנכ"ל BrandShield מתייחס לתופעה: "כחלק מפעילות שקיימנו לאיתור זיופים סביב משחקי המונדיאל, המערכת שלנו זיהתה עלייה של מאות אחוזים ברישומי הדומיינים המזויפים המקדמים הונאות בתחום המונדיאל, הונאות המתמקדות במכירת כרטיסים מזויפים. יש לציין כי זהו המונדיאל הראשון המתקיים לאחר הזינוק המטאורי בהונאות ברשת שהתרחש בעקבות הקורונה. הזיופים הולכים ונעשים דומים יותר ויותר למקור, באופן שמקשה על צרכנים להבדיל בניהם או לזהות מי מהם מהימן ומי מהם לא".

איש עסקים עם כסף במגרש כדורגל. ShutterStock
סביב אירועי המונדיאל צצים ברשת אתרי הונאה שניראים מהימנים/ShutterStock

קרן מציע: "חברות שרוצות לספק שירותים מהימנים ללקוחותיהן, וכמובן גם למנוע הפסדים כספיים, צריכות לוודא שיש להן רשת הגנה רחבה ומעמיקה, היודעת לזהות הונאות דיגיטליות וזיופים ולהסיר אותן. כמו כן, גם על הגולשים לגלות ערנות ולהיות ספקניים לגבי כל הצעה מפתה בה הם נתקלים באקראי ברשת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אתרים מזוייפים עם רמת אמינות גבוהה. יח"צ,
אתרים מזוייפים עם רמת "אמינות" גבוהה/יח"צ

איך לא ליפול ברשת ההונאות?

קרן גם מספק טיפים כיצד להמנע מההפסד הכספי ומעוגמת הנפש:

"אנחנו ב- BrandShield מציעים לבחון את האתרים המזויפים באמצעות כמה פרמטרים:

בדקו את שם האתר - אם הוא כולל טעות כתיב, כנראה שמדובר בהונאה (אותיות כפולות, שגיאות כתיב וכדומה). חברה אמיתית שמעוניינת למכור לכם שירותים תשקיע את המשאבים הדרושים כדי לוודא שתוכן האתר יהיה נקי משגיאות כתיב.

חפשו את אייקון המנעול לצד כתובת האתר בשורת החיפוש - זהו סימן שהאתר מאובטח. כמו גם האות S לאחר ה-HTTP מעידה על כך שלאתר יש תעודת אבטחה. שימו לב: יש אתרי הונאה שמצליחים לקבל תעודת אבטחה, ולכן הימצאות התעודה אינו מבטיח כי אין זו הונאה, אולם אתרים ללא תעודת אבטחה חשודים בהכרח בהונאה".

עמודים ברשתות החברתיות דרכם מתבצעות ההונאות. יח"צ,
עמודים ברשתות החברתיות דרכם מתבצעות ההונאות/יח"צ

היו ערניים לשיטת המכירה - הונאות רבות מתחילות ברשתות החברתיות, לעיתים על מנת להוביל צרכנים לפלטפורמה חיצונית שם מתרחשת ההונאה ולעיתים מתרחשות ברשת החברתית עצמה.

"המעבר לאתר המזויף מתבצע באמצעות שליחת קישור בהודעה פרטית בוואטסאפ, פייסבוק, מסנג'ר, טלגרם וכו'. חברות אמיתיות לא מתקשרות עם לקוחותיהן באמצעים הללו. אם קיבלתם הודעות כאלו עם לינקים, או הודעות מגורמים שאינכם מכירים שבהן מנסים ליצור איתכם קשר ישירות - סבירות גבוהה שמדובר בהונאה", מסביר קרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully