וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית במשק עלתה: כמה נשלם יותר על המינוס והמשכנתא?

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 16:12

אין הפתעות: בנק ישראל העלה את הרבית במשק בעוד 0.50%, לרמה של 3.25% - הגבוהה ביותר מאז 2011. המשמעות: נוטלי ההלוואת, המשכנתאות ומי שחשבון הבנק שלהם ביתרת חובה, ישלמו יותר. כמה יותר?

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון במהלך מסע"ת בנושא הריבית 22 באוקטובר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון/לשכת העיתונות הממשלתית

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון החליט להעלות את הרבית בשיעור של 0.50%, לרמה של 3.25%, הגבוהה ביותר מאז 2011.

במערכת הבנקאית העריכו כי לאור העלאת הרבית האחרונה בגובה 0.75%, ולאחר שספג ביקורת ציבורית, יסתפק הנגיד בהעלאת הריבית בשיעור של 0.5% בלבד, כלומר לרמה של 3.25%, אך מדד אוקטובר שפורסם בשבוע שעבר הבהיר לכולם כי האינפלציה לא מעטה חרף העלאת הרבית - והיא עומדת כבר, בחישוב שנתי, על 5.1%, הרבה מעל יעדה המקורי.

למרות זאת, הסתפק הנגיד בעליית רבית של חצי אחוז בלבד.

משמעות ההחלטה היא כי מחיר הכסף עולה: כל מי שלווה כספים, גם בצורה של הלוואות לדיור (משכנתא) או בצורה של מסגרת המאפשרת יתרת חובה בחשבון (מינוס), ישלם יותר עבור הכסף.

כך למשל, מי שנטל בחודש אפריל השנה משכנתא בגובה של כמיליון שקל לתקופה של 25 שנה, נאלץ עתה להשיב לבנק, מדי חודש, עוד 800 שקל מעל התשלום המקורי אותו תכנן בעת לקיחת המשכנתא. ומבילים קצת יותר בוטות, במקרה ששכרו לא שודרג באותו הסכום במהלך חצי השנה האחרונה, הוא עלול למצוא את עצמו מתקשה לעמוד בתשלום החודשי.

שחף ארליך. אלי לוי,
שחף ארליך, מנכ"ל חברת הפינטק טריא/אלי לוי

שחף ארליך, מנכ"ל חברת הפינטק טריא: "בחצי שנה האחרונה ההחזר החודשי של משכנתאות קפץ במאות שקלים. לצורך הדוגמה, ההחזר החודשי של משכנתא בגובה מיליון שקלים עלה ב-900 שקלים. מדובר במשכנתא שחצייה בפריים לתקופה של 25 שנה.

אנחנו רואים כי עליית הריבית משפיעה באופן דרמטי על נוטלי המשכנתאות. אנחנו רואים שאחרי העלייה בהחזר החודשי זוגות רבים נמצאים בדילמה משמעותית כיצד לנהוג ושוקלים פריסה מחדש של המשכנתא, אך כל מחזור עשוי להוביל לעליית ריבית משמעותית. לכן, המלצתנו היא למחזר את המשכנתה אך ורק במידה ומשק הבית אינו עומד בהחזר החודשי".

טריא הוקמה בשנת 2014 והפכה לחברת ה-P2P (הלוואות עמית לעמית) הגדולה בישראל. פועלת באמצעות מערכת דיגיטלית להשקעות אלטרנטיביות, אשר ברובן מגובות בבטוחות נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully