וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשלח לקנות במיה ונדרס ע"י מלגזה - איזה פיצוי יקבל?

21.11.2022 / 14:27

החמות שלחה את חתנה לרכוש שקית במיה, אבל בדרך הוא נדרס ע"י מלגזה ששוקלת 3 טון והפך לשבר כלי. חברת הביטוח ניסתה בתחילה להתחמק מאחריות, אך תשלם. כמה?

פצוע מלגזה. ShutterStock
הרבה יותר מ"לא נעים". פגיעת מלגזה (אילוסטרציה)/ShutterStock

דני נשלח ביוני 2017 ע"י חמותו לקנות במיה בסופר בשם 'אגס ותפוח' בישוב קדימה צורן. בעודו צועד ברחבת המרכז המסחרי, הגיחה מלגזה כבדת משקל, וברגע של היסח דעת של הנהג עלתה עם שלושת הטונות שלה על רגלו הימנית. הוא הובהל לבית החולים שם אובחנה פגיעה קשה ביותר. נחסוך מכם את התיאורים, אולם מדובר על שבר פתוח, פצעי קריעה וחבלות איומות.

דני אושפז וכעבור מספר ימים, בעודו שוכב במיטתו, קיבל התקף לב, שבמזל לא הסתיים בפטירתו. חלפו עוד כמה ימים ובעקבות החמרה דרמטית במצבה של הרגל, נאלצו הרופאים לכרות לו את אחת מאצבעותיו. וכך, מאדם פעיל, הפך באחת לשבר כלי. הוא אושפז במחלקה גריאטרית בבית החולים מאיר, תוך שהוא סובל מדיכאון וחרדות. גם גורלה של משפחתו התהפך לגמרי וחייהם לעולם לא שבו למסלולם התקין.

לאור חומרת פציעתו, והשלכותיה הפטאליות על תפקודו, הוא הגיש באמצעות בא כוחו, עו"ד תומר לינר, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, תביעה כנגד מבטחת המלגזה - חברות הביטוח הפניקס, במסגרתה ביקש שתכיר במכלול הנזקים שגרם מבוטחה. החברה העלתה שלל טענות הגנה. בין השאר, טענה הפניקס כי מחלות הרקע מהן סובל דני השפיעו על תפקודו ותוחלת חייו, ללא כל קשר לתאונה.

התובע ועורך דינו לא ויתרו, ובית המשפט מינה מומחה רפואי על מנת שיקבע האם התובע מבקש להוציא מהמבטחת כספים שאינם מגיעים לו, או שמא היא מנסה למלט עצמה. הרופא קבע כי "המגבלות התפקודיות הקשות מהן סובל התובע אינן קשורות למחלות הרקע מהן הוא סובל".

לאחר מכן, ניגש השופט למלאכת הקביעה של גובה הפיצוי:

  • עזרת צד ג' לעבר ולעתיד - הרי בני משפחתו שהו ליד מיטתו, סעדו ועזרו לו ככל יכולתם. ומישהו אמור לשלם על כך. במקרה הזה, תהיה זו חברת הפניקס שתשלם בגין רכיב זה 15 אלף שקלים. כמו כן, הוא זכאי לקבל סכום נוסף של 201,600 שקלים בגין עזרה צד ג. בכל הנוגע לעזרה שיזדקק לה בעתיד, הסכום עומד על 725,600 שקלים.
  • הוצאות לרבות הוצאות רפואיות - עוד 40 אלף שקלים.
  • ניידות - התובע אומנם נכה, אך לא נכפה עליו להישאר מרותק לביתו. אי לכך הוא רכש קלנועית. כך יוצא, כי לפי חישוב של 500 שקלים לאחזקתה החודשית, בשורת הסיכום, נדרשת הפניקס לשלם 84 אלף שקלים.
  • התאמת דיור - התובע התקין בביתו מעלון ועליו לבצע בדירה התאמות לצורך מעבר כיסא גלגלים. סה"כ - 106,400 שקלים.
  • כיסא גלגלים - 6,000 שקלים.
  • נזק לא ממוני - 115 אלף שקלים.
  • מסכומים מצטברים אלו, יש להפחית 33,570 שקלים שקיבל מהמבטחת כתשלום דכוף. כמו כן, בית המשפט קיזז 446,528 שקלים בגין תגמולים שקיבל התובע כגמלת סיעוד מביטוח לאומי.
  • בסיכומו של הליך משפטי נקבע כי הפניקס תשלם לו סכום של 812,902 שקלים, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עורך דין.
עו"ד תומר לינר. אופיר הראל,
"פיצוי שהולם את הנזק". עו"ד תומר לינר/אופיר הראל

לדברי בא כוחו של התובע, עו"ד תומר לינר: "הצדק יצא לאור. לאחר מאבק עיקש, רציף וחסר פשרות, תוך עמידה איתה על זכויותיו של התובע לקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לו, פסק בית המשפט פיצוי גבוה שהולם את נזקיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully