וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי גבוהה זה עשור: בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 10:44

כחלק מהמלחמה באינפלציה ומחשש מהאטה במשק - בנק ישראל העלה את הריבית לשיעור הכי גבוה מאז 2011. המשמעות: נוטלי ההלוואות, המשכנתאות ומי שחשבון הבנק שלהם ביתרת חובה - ישלמו יותר

בווידאו: הנגיד מודיע על ההחלטה להעלות את הריבית במשק/צילום: לע"מ

בנק ישראל הודיע היום (שני) על העלאת הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%. בהודעה שפרסם בנק ישראל הוסבר כי "במשק הישראלי נרשמת פעילות כלכלית איתנה, המלווה בשוק עבודה הדוק תוך עלייה בסביבת האינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להמשיך בתהליך העלאת הריבית". עוד נכתב בהודעה כי קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, "על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות".

במערכת הבנקאית העריכו כי לאור העלאת הריבית האחרונה בגובה 0.75%, ולאחר שספג ביקורת ציבורית, יסתפק הנגיד בהעלאת הריבית בשיעור של 0.5% בלבד, כלומר לרמה של 3.25%, אך מדד אוקטובר שפורסם בשבוע שעבר הבהיר לכולם כי האינפלציה לא מעטה חרף העלאת הריבית - והיא עומדת כבר, בחישוב שנתי, על 5.1%, הרבה מעל יעדה המקורי.

למרות זאת, הסתפק הנגיד בעליית ריבית של חצי אחוז בלבד.

משמעות ההחלטה היא כי מחיר הכסף עולה: כל מי שלווה כספים, גם בצורה של הלוואות לדיור (משכנתא) או בצורה של מסגרת המאפשרת יתרת חובה בחשבון (מינוס), ישלם יותר עבור הכסף.

הוספת חתימת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון על שטרות ה-100 ₪ וה-200 ₪. דוברות בנק ישראל, אתר רשמי
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. היה קשוב לביקורת למרות אינפלציה גבוהה?/אתר רשמי, דוברות בנק ישראל
שחף ארליך. אלי לוי,
שחף ארליך, מנכ"ל חברת הפינטק טריא/אלי לוי

שחף ארליך, מנכ"ל חברת הפינטק טריא: "בחצי שנה האחרונה ההחזר החודשי של משכנתאות קפץ במאות שקלים. לצורך הדוגמה, ההחזר החודשי של משכנתא בגובה מיליון שקלים עלה ב-900 שקלים. מדובר במשכנתא שחצייה בפריים לתקופה של 25 שנה.

אנחנו רואים כי עליית הריבית משפיעה באופן דרמטי על נוטלי המשכנתאות. אנחנו רואים שאחרי העלייה בהחזר החודשי זוגות רבים נמצאים בדילמה משמעותית כיצד לנהוג ושוקלים פריסה מחדש של המשכנתא, אך כל מחזור עשוי להוביל לעליית ריבית משמעותית. לכן, המלצתנו היא למחזר את המשכנתה אך ורק במידה ומשק הבית אינו עומד בהחזר החודשי".

טריא הוקמה בשנת 2014 והפכה לחברת ה-P2P (הלוואות עמית לעמית) הגדולה בישראל. פועלת באמצעות מערכת דיגיטלית להשקעות אלטרנטיביות, אשר ברובן מגובות בבטוחות נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully