וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק פריידי: עלייה של 320% ברכישת מוצרים מזויפים

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 12:29

האיחוד האירופי פרסם דו"ח אשר חושף את מימדי הנגישות של סחורות מזויפות, לפיו, בין משנת 2019 לשנה הנוכחית חלה עלייה של מאות אחוזים ברכישות מוצרים מזויפים תחת הבטחה למקוריות. לקראת הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי, שאלנו מומחים מה דעתם על תופעת הזיופים בישראל

אילוסטרציה. ShutterStock
31% מהמוצרים המזויפים שנמכרים בישראל הם פריטי ביגוד, הנעלה ואקססוריז/ShutterStock

מידי שלוש שנים מפרסם המשרד לקניין רוחני של האיחוד האירופי את דו"ח Property and Youth Scoreboard המבוסס על תשובותיהם של עשרות מתבגרים וצעירים בגילאי 15 עד 24 מ-27 מדינות באיחוד האירופי ובוחן את מידת המודעות של צעירים להפרת זכויות יוצרים, כמו גם את מידת החשיפה של צעירים באירופה לסחורות מזויפות.

לקראת אירועי המכירות הגדולים, ה-black friday והסייבר מאנדיי, בדקנו באילו מקרים מחפשים הצעירים זיופים במכוון? האם הם באמת חשים שיש הבדל בין המותג המקורי לחיקוי? וכאשר חודשי ימי המכירות המקוונות כבר פה - מה אומרים המומחים על היקפי התופעה והשלכותיה.

בהשוואה לנתוני הדו"ח הקודם, שנערך בשנת 2019, חלה עלייה ניכרת ברכישת מוצרים מזויפים. בשנת 2019 רק 14% מהצעירים דיווחו כי רכשו מוצרים מזויפים בכוונה, 12% דיווחו כי עשו זאת בשוגג ובהשוואה לכך, בשנת 2022 על פי הדו"ח החדש, רוכשי הסחורות המזויפות בשוגג הגיעו ל-37% עליה של קרוב ל-320%.

מומחים בתחום מעריכים כי הקפיצה החדה בשלוש השנים האחרונות חלה גם בשל תקופת משבר הקורונה, בה קניונים וחנויות פיזיות בהן אחוז הזיופים קטן, עמדו סגורים חודשים ארוכים, בעוד קניון האונליין צמחו ואיתם גם העלייה הניכרת בחשיפה לסחורות מזויפות.

שעון יוקרה לגברים. ShutterStock
שוק החיקויים הוא אטרקטיבי ומאפשר לצעירים לרכוש פיסה מאורח החיים הנחשק - בזול/ShutterStock

3 טריליון דולר על סחורות מזויפות

על פי נתוני הדו"ח רוב המוצרים המזויפים הם פריטי ביגוד ואקססוריז (17%), הנעלה (14%), ואחריהם מכשירים אלקטרוניים ומוצרי קוסמטיקה. בהתייחס להערכות אלו, ה-OECD מעריך כי הערך הכולל של סחורות מזויפות יעמוד על קרוב ל-3 טריליון דולר עד סוף 2022.

31% מהנשאלים השיבו כי אינם מעוניינים לקנות חיקויים גם כאשר הם זולים יותר, אחוז זהה מן הנשאלים השיב כי אינו קונה חיקויים רק כאשר אלו איכותיים פחות מהמוצר המקורי, ו- 18% השיבו שלא משנה להם שמדובר בזיוף.

נתון נוסף, שמטריד כנראה יותר מכל את אנשי השיווק הוא ש-37% מהנשאלים טוענים שאינם מבחינים מתהליך הרכישה באתרים בין פריט מזויף לפריט מקורי. נתון בעייתי נוסף הוא ש-25% מהנשאלים דיווחו כי במידה וייפלו לתרמיות או למוצר נחות, יחשבו פעמיים לפני הרכישה הבאה של המותג המקורי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אינפוגרפיקה 2022 שעונים-02. יח"צ,
כל שעון רביעי שנמכר בישראל - הוא שעון מזויף/יח"צ

פיסה מאורח החיים היוקרתי - במחיר מוזל

כאשר מדובר בשוק של צעירים בעלי תקציב מוגבל, שוק החיקויים הוא אטרקטיבי ומאפשר לצעירים שנחשפים למותגי יוקרה ברשתות החברתיות לרכוש פיסה מאורח החיים הנחשק - במחיר מוזל וכאשר מדובר בסטודנט או בצעיר המתפרנס שכר התחלתי - הפיתוי הוא כמובן גדול בהרבה.

ולא רק בתחום המוצרים הפיזיים, גם בתחום התוכן, שליש מהנשאלים הורידו, שיחקו או הזרימו תוכן ממקורות לא חוקיים, כאשר 21% מהנשאלים עשו זאת ביודעין.

ומה המצב בישראל? ישנם תחומים בהם שוק הזיופים הגיע למימדים של מגיפה, שעוני היד לדוגמה. ההערכות מסכמות כי כל שעון רביעי שנמכר - הינו מזויף, כאשר פשיטות ממוקדות של המשטרה חשפו עשרות מקרים של מכירת שעונים מזויפים - הן באתרי אינטרנט ישראליים, והן בנקודות מכירה פיזיות ברחבי הארץ, המתווספות לרכישות מקוונות מאתרים בחו"ל בהם אין שום יכולת אכיפה.

"אם אתם מעוניינים לקנות שעון לדוגמא בפחות מ-50% ממחיר היבואן - דעו שבוודאות מדובר בזיוף", מרחיב טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן היבואנית הרשמית של מותגי שעונים, בהם פיליפ פלין (Philipp Plein) וטד מרטין (Ted Martin). "מדובר לרוב בזיופים העשויים מחומרי גלם זולים שמעבר לחיי מוצר קצרים, עלולים להביא עמם סכנות בריאותיות כמו אלרגיות וחשיפה לחומרים מסוכנים".

אינפוגרפיקה 2022 שעונים-03. יח"צ,
כ-37% טוענים שלא מבחינים בין מוצר מזויף למוצר מקורי בתהליך הרכישה/יח"צ

"מים בבקבוק" בלמעלה מ-1,000 שקל

גם בשוק בשמי הנישה והיוקרה הנמכרים במחיר של למעלה מאלף שקלים לבקבוק מדברים על תופעה דומה בה נמכרו מותגים בינלאומיים בולטים כמו בודיסאה (Boadicea) או Hfc תחת הבטחת מקוריות "בושם יכול להיות גם מים בתוך בקבוק", מרחיב ליעד רון היבואן הרשמי של בודיסאה לישראל ומבעלי אתר אסנס פרפיום "חשוב מאוד לבחון שמדובר ביבואן מה שמקנה תעודת כשרות למוצר וביטחון לצרכן שאכן מדובר במוצר איכותי אליו כיוון הלקוח".

על מנת להילחם בתופעת הרכישות של שעוני יד מזויפים בישראל מתאגדים כעת כל היבואנים הבולטים בתחום ליריד רחב אשר יתקיים באתר ובחנויות רשת ג'נטלמן החל מה-1 בדצמבר ובמשך חודש ימים ויציע את המותגים הבולטים בהנחות משמעותיות של עד 50% הנחה.

בין המותגים המשתתפים ביריד:
Maserati, Philipp Plein, Hugo Boss, GANT, CITIZEN , EMBOSS, SWISS MILITARY ROSEFIELD, TED MARTIN, MARINER, GOSSIP, GALLERY, Michael Kors, Guess, Orient, Montignac, Fossil, טימברלנד, סקטור קנת קול ועוד עשרות מותגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully