וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מעלה מחירים, בשופרסל מתנגדים: מתי נרגיש חוסרים?

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 14:21

תנובה מעדכנת כי החל מהיום היא מספקת את מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב על פי המחירון החדש, היקר בממוצע של 4.7%. במקביל יחולק דיבידנד של 100 מיליון שקל. רשת שופרסל שלא מאשרת את עליית המחירים, מציעה מוצרים חליפיים ומודה: מיום שישי צפויים חוסרים

קוטג'. ראובן קסטרו
מחיר הקוטג' לא יעלה, כמו גם מוצרים בודדים נוספים/ראובן קסטרו

לפני כשבוע, הודיעה תנובה ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, על עדכון מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב, התייקרות הנובעת מהעלייה החדה במחיר החלב הגולמי, שעלה מאז 2019 בכ-49 אגורות לליטר (24%).

החל מהיום מוצרי החלב של תנובה (המוצרים הלא מפוקחים ותחליפי החלב) יונחו על המדפים ברשתות וישווקו על פי מחירון מעודכן, לפיו המחירים החדשים יהיו גבוהים יותר בכ-4.7% בממוצע.

המוצרים שהתייקרו יסופקו לצד מוצרי החלב בפיקוח, דוגמת חלב ניגר, עמק במעדניה, שמנת מתוקה 38 וגבינה לבנה לצד מוצרים נוספים שתנובה הודיעה שלא תעלה להם את המחיר, ביניהם: קוטג', חלב דל לקטוז 2%, משקה סויה אלטרנטיב (תכלת) 1 ליטר ויוגורט תנובה טבעי BIO.

בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם יעלה: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים. בין מוצרי תחליפי החלב שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: חלק ממשקאות הסויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.

משקה שיבולת שועל של תנובה. יחצ,
תחליפי החלב: מחירי פולי הסויה ושיבולת השועל עלו בלמעלה מ-40%!/יחצ

תוספת עלות לתנובה: 400 מיליון שקל

על פי הודעת החברה, תנובה לא העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים משנת 2018, למרות שמאז 2019 עלה מחיר החלב הגולמי כאמור בכ-49 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה.

בנוסף, שוב - על פי הודעת החברה, בשנתיים האחרונות, חלה עליה של תשומות רבות בארץ ובעולם: אנרגיה, מים, ארנונה, מחירי הסחורות בהם מחירי פולי הסויה שעלו ב-46%, ומחירי השיבולת שועל עלו ב-43%, חומרי אריזה ועוד.

מחיר החלב הגולמי, המהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (כ-50% מעלות הייצור), נקבע אחת לרבעון על ידי המדינה ועומד נכון ל-1 באוקטובר על מחיר שיא של כ-2.465 שקלים לליטר, לאחר שבשלוש השנים האחרונות עלה מחירו ב-49 אגורות.

עוד ציינו בתנובה כי המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה. כלומר - רומזת שהם יכולים לספוג את ההפרש.

יש לציין כי צעד זה נעשה במקביל להודעת החברה על חלוקה של דיבדנד לבעלי המניות בגובה של 100 מיליון שקל.

עתה נותר רק לראות כיצד ינהגו הקמעונאים, שחלקם, בהובלת שופרסל - הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, הצהירו כי לא ייענו למחירון החדש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מרכז לוגיסטי שופרסל. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
המרכז הלוגיסטי של שופרסל. קרב אדירים בין היצרן הענק לקמעונאי הגדול בישראל/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

מה יעשו הקמעונאים?

תנובה מחזיקה בפורטפוליו מרשים של מוצרים פופולריים ואהובים ע"י הצרכן הישראלי. יחד עם זאת, 313 מוצרי החברה ישווקו החל מהיום במחירים גבוהים משמעותית, מה שמעורר הד רועם בקרב הצרכנים שהכוח בידם בלבד - צרכנות נבונה, גמישות וסבלנות יוכלו להוביל לשינוי משמעותי.

גורמים מצד רשת שופרסל מאשרים כי לעת עתה לא אושר המחירון החדש של תנובה וכי הם מקבלים מהחברה רק את המוצרים בפיקוח ואת המוצרים שעליהם לא נגזרה עליית המחיר. עוד הם מדווחים כי מדפי המוצרים של תנובה מלאים בשעה זו כיוון שהאספקה האחרונה הייתה אתמול וכי החוסרים צפויים להתחיל ביום שישי הקרוב.

בנוסף, בעיתוי ראוי יש לציין, הודיע אתמול ספק אחר (מחלבות רמת הגולן) על תהליך של פשיטת רגל לאחר שנתיים של קשיים, מה שיגביל את היצע המוצרים החליפיים ויעודד ייצור מוגבר של מוצרי המותג הפרטי וכן את החיפוש אחר ספקים נוספים שיידעו לתת מענה למוצרים חליפיים.

בינתיים, על מדפי התחליפים מצאנו למשל: גבינה צהובה מצוינת מפולין במחיר זול משמעותית בהשוואה לעמק של תנובה: 200 גרם ב6.90 ו-2 חבילות ב-12 שקל, יוגורט יווני איכותי טבעי או בטעמים, שמנת בוטיק ובייבי מוצרלה במחירים הזולים בכ- 18-20% בהשוואה למוצרים של תנובה.

ניראה כי הרשת סומכת על הצרכן הנבון ועל כוחו להשפיע, וכי אינם צופים נטישה של לקוחות בשל החוסרים אלא מכירה מוגברת של מוצרים חליפיים, הן של שטראוס, של גד, של ספקי בוטיק אחרים ושל המותג הפרטי שהוא ללא ספק קלף מיקוח המאפשר לרשתות הגדולות להתמודד מול היצרנים.
בשונה מיונילבר למשל, שכוחם לייצר מוצרים עם תוקף ארוך ולאחסנם לתקופה ממושכת עד יירגע זעם, תנובה, בשל התוקף הקצר של המוצרים על המדף, תיאלץ ככל הניראה לבצע הפחתה בייצור על מנת למזער את הנזק הכללי הצפוי לה, מה שעשוי להוביל למחסורים או עיכובים באספקה לרשתות - ניחוש שלנו, מי שייפגע ראשון יהיו אלו שלא אישרו את המחירון החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully