וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים כיוון בחיים? כדאי מאוד להיתמך במנטורים

22.11.2022 / 13:05

מאחורי כל בעל עסק עומד מנטור שליווה אותו בתחילת הדרך ונתן לו את המפתחות להצלחה. איך בדיוק זה קורה?

כל אחד צריך מנטור בחיים - כזה שיקשיב, ילמד, ידריך ויעורר השראה ותשוקה. במיוחד כשמדובר בבעלי מקצוע עצמאיים - שצריכים להתעסק גם בצד המקצועי והעיצובי וגם בצד הכלכלי והשיווקי.

בעלי מקצוע מתחום העיצוב והבית מספרים לנו על המנטורים שלהם שליוו אותם בתחילת הקריירה שלהם ומשתפים מה מיוחד בהם וכיצד הם עוררו בהם השראה, הדריכו ולימדו אותם, עזרו, חשפו בפניהם עולם שלם של ידע ומקצועיות ולמעשה השפיעו על חייהם ועל הקריירה שלהם.

קובי חליפה. שי שיין,
לשים לב לפרטים הקטנים. קובי חליפה/שי שיין

הסיפור של קובי חליפה, הבעלים של "ארטפרו", והמנטור המקצועי שלו, האדריכל יונתן מונג'ק, הוא סיפור מיוחד במינו. "מונג'ק תכנן את הבית הפרטי שלי ובעקבות התכנון והעבודה שלו, קיבלתי השראה והחלטתי לפתוח חברה לשיווק וייצור חלונות".

האדריכל המוכשר לא סיפק רק השראה עבור חליפה, אלא שימש עבורו גם כמנטור מקצועי: "עבדנו 16 שנים ביחד, ולמדתי ממנו המון. הוא אדריכל גאון שחי עיצוב בכל נשמתו ומכיר את כל הפרטים הקטנים. הוא לימד אותי לשים לב לפרטים הקטנים והמיוחדים והיום אנחנו עושים את החלונות הכי יפים בארץ וזה בזכותו".

קובי מספר שהוא מגיע ממשפחה של שכירים, ולפני שהקים את 'ארטפרו', הוא עבד שנים ככלכלן, עם קריירה מאוד מבטיחה, אך החליט להגשים את ייעודו, אחרי שהתאהב בעשייה ובעיצוב. הוא מסכים כי לניסיון העשיר שלו בתור שכיר יש תרומה רבה, שכן: "כל דבר שאתה עושה בחיים, יכול לעזור ולתרום לך".

נועה קופרמן. סמדר כפרי,
גדלה לעולם הבנייה. נועה קופרמן/סמדר כפרי

"המנטור שלי הוא אבא שלי", מספרת מעצבת הפנים המנוסה נועה קופרמן, "אבא שלי הוא קבלן, גדלתי לתוך עולם הבניה. אבא שלי הכניס אותי לתחום מגיל צעיר מאוד". היא מספרת ובקולה נשמעת התרגשות והערכה רבה. "אחד הזיכרונות החזקים שלי בילדות הוא שההורים שלי בנו את ביתם באבן יהודה, ואני התחלתי ללמוד בעיר. כל יום לאחר הלימודים, לא נסעתי חזרה לביתי שבנתניה, אלא לאתר הבניה. עקבתי בסקרנות שם אחרי אנשי המקצוע והעשייה ומידי פעם אבא שלי היה עושה איתי סיורים ומסביר לי על תהליכי הבניה בהתרגשות גדולה. התרגשות שאין ספק שהוא העביר לי אותה. השיח שלי עם אבא שלי תמיד היה בנושא אדריכלות ובניה".

בזכות אותם סיורים והכרה עם בעלי המקצוע השונים אליהם נחשפה בזכות אביה, קופרמן הגיעה למקום בו היא נמצאת היום וכיום היא תמיד שואפת ללמוד ולחקור עוד ועוד, להיות בעלת ידע והבנה בתחומי הבנייה השונים כדי לספק את הפתרונות ולתת מענה לכל אנשי המקצוע וביחד להגשים ללקוח את חלומו: "ההבנה לעומק משמעותית במקצוע שלנו, אנחנו נוגעים בכל כך הרבה תחומים. הידע הדרוש לעבודת התכנון הוא אין סופי ועלינו ללמוד כל הזמן. לדוגמא מערכות מבנה כמו מיזוג אוויר, ספרינקלרים, אינסטלציה וכדומה - דרושים הבנה עמוקה כחלק מתהליך העיצוב והבנייה. מבחינתי, מעצבי פנים צריכים להגדיר לאנשי המקצוע האלו מה אנחנו רוצים ולא להיות כנועים לפתרונות שלהם. עלינו להבין לעומק את המערכות ולהיות יצירתיים ולהכתיב את הדרך. אבל בשביל להכתיב צריך קודם כל להקשיב וללמוד".

אבנר צדוק. שבי קדם,
למד מאימא לחשוב מחוץ לקופסה. אבנר צדוק/שבי קדם

"המנטורית שלי היא אמא שלי, רחל צדוק", מספר אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלים של חברת פלגים המתמחה בתכנון ובביצוע בריכות, "היא אמנית ותמיד חושבת מחוץ לקופסא. מגיל אפס אנחנו עושים דברים בידיים החל מרקמות, ציור ומחפשים אחר חומרים עם הרבה מאוד יצירתיות. תמיד חיפשתי חומרים חדשים ומיוחדים".

"השאיפה תמיד הייתה ליופי ואסתטיקה", מספר צדוק ונזכר בתחילת דרכו: "תמיד חלמתי ללמוד בבצלאל עיצוב מוצר. אחרי הצבא הבנתי שבלי בגרויות אני לא יכול להתקבל ואז התחלתי להשלים בגרויות בשביל ללמוד שם. תוך כדי התחלתי לעסוק בבריכות ולעצב ולתכנן בריכות וגיליתי ששם אני מצליח לעשות בדיוק מה שאני רוצה לעשות וכמובן ליצור ולעסוק בחומרים. אחרי שהשלמתי בגרויות הבנתי שהעולם שלי הוא המים".

ולמרות שעות העבודה המרובות, צדוק לא מוותר על אהבתו ליצירה ואומנות שהתחילה עוד בילדות, וכיום הוא מפסל ומצייר להנאתו.

אדריכל רון שפיגל. רגב כלף,
למד את נפש האדם. רון שפיגל/רגב כלף

את דרכו בעולם האדריכלות התחיל האדריכל רון שפיגל, בעל המשרד "שפיגל אדריכלים", בלימודי המקצוע באוניברסיטת אריאל. "ראש המחלקה שלי בלימודים היה האדריכל סעדיה מנדל ז"ל, מגדולי האדריכלים וושם דבר בתחום", מספר שפיגל. "כשסיימתי את הלימודים התחלתי לעבוד במשרד שלו במשך 3 שנים. זו הייתה תקופה מאתגרת וחשובה מאוד עבורי. עסקתי בפרויקטים מגוונים מתכנון בתי מגורים ועד פרויקטים של שימור. אחד הדברים החשובים ביותר שלמדתי מסעדיה ובמשרד זה החשיבות שבלימוד נפש האדם, לפני שניגשים לעיצוב ולאדריכלות".

יפרח בן צבי. שי אפגין,
הטיפ התברר כנכון. יפרח בן צבי/שי אפגין

מעצב הרהיטים יפרח בן צבי מספר על המנטור שלו שנפטר לפני כחודש, פרופסור ברוך ברוך ז"ל. "הוא היה המנחה שלי ורכז מגמת אדריכלות בויצ"ו בעת היותי סטודנט. מעבר לאדריכלות למדתי עיצוב מוצר בקורסים מאוד משמעותיים. לאורך הלימודים, ברוך נתן לי הערכות וביקורות והנחיות והוא חיזק בי את התחושות שהעולם שלי הוא דווקא עיצוב מוצר ופחות אדריכלות. החלטתי לא לסיים את השנה הרביעית והצטרפתי כשותף למשרד אדריכלים. ברוך פנה אליי והביע אכזבתו. אמר שמבחינתו הייעוד שלי הוא עיצוב מוצר, מה שכבר למעלה משלושים שנים התברר כנכון".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully