וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים שינוי: החברה הישראלית שתציל את העולם מרעב?

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 13:30

800 מיליון בני אדם בעולם נמצאים בתת תזונה. סטרט אפ ישראלי חולם לשים קץ לרעב בעזרת אספקת מידע לחקלאים באופן שישפר דרמטית את התפוקה. "החולמים" - פרק שלישי בסדרת כתבות על חברות שעושות לא רק כסף אלא גם שינוי

אגמטיקס 1. דרור סיתהכל,
המטרה: לשפר את התפוקה מחלקה חקלאית נתונה/דרור סיתהכל

היזם שרוצה אוכל בשפע לכולם; משבר המזון העולמי לצד עליית מחיריו, שהחריפו עקב מלחמת רוסיה-אוקראינה, שינויי האקלים ובעיות שרשרת האספקה שנוצרו בקורונה, נתנו לנו רק הצצה לקשיים הצפויים גם במדינות המערב השופעות מזון, שירעו עוד יותר גם את מצב המדינות העניות יותר.

יכולת הגדלת היצע המזון הולכת ויורדת עקב הצטמצמות שטחי גידול המזון ופגיעה הולכת וגוברת בהם כתוצאה מתנאי מזג אוויר הנעשים קיצוניים יותר, ולצד כל זאת הביקוש למזון רק גובר עם צמיחת אוכלוסיית העולם.

על פי נתוני האו"ם, אוכלוסיית העולם תעמוד על כ-9.8 מיליארד בני אדם עד שנת 2050, המבטאים תוספת ביקוש מזון של 83 מיליון איש בכל יום.

קיימים גידולים משמעותיים שבחלקם הגדול מגיעים מאפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית המושפעים וחווים שיבושים קשים ואזורים שלמים סובלים מבעיות ביטחון תזונתי, גישה למים ותזונה לקויה.
מחקרים הנוגעים לאזורי אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית, שחלק ניכר מהגידולים החקלאיים השונים מגיעה מהם, מראים כי כ-800 מיליון בני אדם חיים בהם במצב של תת תזונה כתוצאה מחוסר גישה למזון ראוי והיעדר גישה למים נקיים.

ארגון המזון הבינלאומי מעריך שפערי היבול ממשיכים להיות אתגר בעיקר באפריקה, בה 20% מהאוכלוסייה סובלת מתת תזונה כיום, כאשר ילדים מתחת לגיל 5 מהווים את הקבוצה הנמצאת בסיכון הגבוה ביותר לסבול מכך.

בעשור האחרון הפך אתגר הביטחון התזונתי העולמי לאחד מחמשת האתגרים המובילים בעולם, והוביל את רון ברוכי, עד לפני שנתיים סמנכ"ל בסטארט-אפ המיסוי הבינלאומי 'בלו-דוט', להיענות לו.
הוא רתם את חברת ICL הישראלית, שהינה אחת החברות הגדולות בעולם להפקת אשלג, כימיקלים, פוספטים ודשנים, למשימה שלו, והקים באמצעותה את 'אגמטיקס', שהפכה לחברת בת של ICL. המטרה: להבטיח שלכולנו יהיה מזון ראוי בכל עת, האמצעי: טכנולוגיה המשתפת ממצאים ומידע מחקרי המעובדים לבסיס נתונים אחיד, המוציאה על בסיסם המלצות לתפוקה גבוהה של יבול חקלאי.

שם החברה: אגמטיקס

תחום פעילות: אגרוטק

שנת הקמה: 2021

מייסדים: חברת ICL ורון ברוכי (43), המשמש כמנכ"ל החברה
חזון: למגר את הרעב ולאפשר ביטחון תזונתי ברחבי העולם.

עובדים: 50

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 15 מיליון דולר

בין המשקיעים: ICL סיפקה את המימון המלא להקמת החברה ופעילותה

בין לקוחות החברה: נטפים, ICL עצמה, איגוד הדשנים העולמי (IFA), CSPB, אוניברסיטת פרדו, אוניברסיטת בן גוריון, מכון וולקני

חברות נוספות הפועלות בתחום: ARM, QuickTrials

אגמטיקס 2. דרור סיתהכל,
כל המידע הרלוונטי מועבר ישירות לחקלאי/דרור סיתהכל

דבר המנכ"ל

רון ברוכי: "לא הרבה יודעים אבל אנשי מדע החקלאות המועסקים בחברה גדולה או כחוקרים באוניברסיטאות נהגו לשמור את תוצאות המחקרים והממצאים ללא שיתופי מידע תכופים. פעמים רבות, חוקרים במדינות שונות השקיעו זמן, כסף ומשאבים בעריכת מחקר זהה, שיכול היה להיחסך אם רק הייתה דרך לחלוק את המידע.

אנחנו החלטנו לקפוץ מים הללו ולהקים פלטפורמה שלא רק תאפשר איסוף דאטה, אלא גם תדע לעבד אותו ולהעניק תובנות והמלצות לגידול, על מנת שחקלאים בכל העולם יוכלו להגדיל את היבול במטרה לעמוד בביקושים ההולכים וגדלים למזון ברחבי העולם.

בסופו של יום העולם חווה משבר מזון ואקלים, שהפתרונות להם יכולים להיות מושגים בעיקר באמצעות שיתופי פעולה רחבים ורשת של שותפים. החברה שמה לה למטרה לייצר אימפקט בעולם, כחלק מפעילותה להעלאת רף הביטחון התזונתי העולמי.


אנחנו חיים בסביבה דינאמית ומשתנה עם ביקושים וטרנדים חולפים, והיכולת לקחת את הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת בארץ ולרתום אותה לצד העובדים שלנו, מעניקה לנו תחושת סיפוק גדולה. עבורנו 'לקום בבוקר ולשנות את העולם' זו לא עוד סיסמה אלא דרך חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully