וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הטלוויזיות מתפוצץ: חודש הקניות והמונדיאל יצרו ביקושי שיא

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 10:17

חודש נובמבר, עם הכניסה לחורף וימי המכירות המיוחדים, מביא תמיד לביקוש גבוה לטלוויזיות. השנה קיבל הגל הזה חיזוק נוסף בדמות משחקי המונדיאל. השילוב החד פעמי בין האירועים הפך לטירוף אמיתי. גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל ח.י אלקטרוניקה, מדווח על ביקושי שיא

06_LG_OLED_LifeStyleShoot_C2_77_Swivel_Stand. יח"צ,
LG OLED - שוק הטלוויזיות בישראל, הוא השני בגודלו בהיקף המכירות בתחום החשמל והאלקטרוניקה/יח"צ

השילוב בין "חודש הקניות" שמתקיים מידי שנה בכל נובמבר, לבין משחקי המונדיאל, שמתקיימים אחת ל-4 שנים ולראשונה בעונה הקרירה, הוא יוצא מן הכלל וחד פעמי בהיבט הצרכני מה שצפוי להביא את שוק הטלוויזיות לשיא בהיקף המכירות בעולם כולו.

כיוון שמעט (יחסית) אוהדי כדורגל ישראלים יבקרו באצטדיונים הייעודיים בקטאר, יתקיימו עשרות מפגשי צפייה המשותפים במיליוני בתים.

כבר מתקופת הקורונה חל שינוי בהתנהגות הצרכנים, כאשר ימי הסגרים הממושכים הביאו אותם לשדרג את הבית ולהפוך אותו למקום האידיאלי ביותר עבורם - רבים מאד בחרו לשדרג טלוויזיות לפני הכל, כך חווה השוק הצומח של הטלוויזיות, ביקושים אדירים למסכים גדולים יותר ולאיכות צפייה טובה יותר.

היצרנים החלו להציע טלוויזיות בגדלים שלא הכרנו ועם טכנולוגיות חדשניות, עם הבטחה שהתמונה תיראה אמיתית בהרבה, כזו שקרובה ככל האפשר למציאות - כאילו שהדמויות בתוך הקופסה נמצאות אצלכם בסלון.

גם מחירי הטלוויזיות הגדולות שירדו משמעותית בשנים האחרונות ובעצם מונגשים יותר לצרכן, הגבירו את הביקושים וכיום, בשוק הישראלי כולו, נמכרים כחצי מיליון מסכי טלוויזיה בשנה, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.

שוק הטלוויזיות בישראל, הוא השני בגודלו בהיקף המכירות בתחום החשמל והאלקטרוניקה אחרי שוק המזגנים והוא מובל ע"י שתי הענקיות LG ו-סמסונג אשר שולטות יחד על מעל 60% ממנו.

לאור הדברים ורגע לפני ששוק הטלוויזיות יתפוצץ ויגיע לשיאי מכירות חדשים, תפסנו את גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל ח.י אלקטרוניקה, היבואנית הרשמית של מוצרי המותג הקוריאני LG, לשיחה.

OLED55CS_1_תמונה ראשית. יח"צ,
OLED55CS - שוק הטלוויזיות מובל ע"י שתי הענקיות LG ו-סמסונג אשר שולטות יחד על מעל 60% ממנו/יח"צ

"השיא יתרחש בבלאק פריידי"

כיצד נראה חודש הקניות השנה בשילוב המונדיאל? מה אתם רואים שקורה בימים אלה ומה עוד צפוי לקרות בשבוע הקרוב עד סוף החודש?

בחודש נובמבר שבו מרוכזים רוב חגיגות הקניות בארץ ובעולם, יש עלייה ביחס לאותו החודש בשנה שעברה, בזכות השילוב המיוחד עם פתיחת משחקי המונדיאל, ונכון לעכשיו אנו מעריכים כי תהיה עלייה במכירות בכל שוק הטלוויזיות בישראל.

בשונה משנים קודמות, הפעם זיהינו עלייה מוקדמת יותר בביקושים תודות למונדיאל שקורה אחת לארבע שנים ומהווה טריגר מרכזי ברכישת מסכי טלוויזיה בקרב צרכנים רבים. השיא כמובן עוד לפנינו, וככל שנתקרב יותר לבלאק פריידי עצמו בסוף השבוע הקרוב, כך היקף המכירות צפוי לעלות. גם לאחר מכן, בימים האחרונים של נובמבר אנו צופים מכירות מוגברות, לאור המבצעים בשוק וככל שמשחקי המונדיאל ייכנסו לשלבים מתקדמים ומכריעים יותר".

מהו נתח השוק של LG מבחינת המכירות לעומת שאר המותגים?

בסך הכל נמכרים בישראל כחצי מיליון מסכי טלוויזיה בשנה במחזור מכירות של כ-1.5 מיליארד שקלים. שוק מסכי הטלוויזיה בישראל נשלט ע"י LG וסמסונג, שני מותגים קוריאנים ותיקים שמהווים יחד כ-65% מסך המכירות. יתרת הנתח מתחלקת בין מותגים רבים כמו היצרנים הסיניים הייסנס ו-TCL ויצרנים נוספים כגון סוני, טושיבה, פיליפס ועוד. בתחום מסכי הפרמיום (במחיר של 5,000 שקל ומעלה) LG היא מובילת שוק בישראל עם נתח של למעלה מ-40%.

אילו שינויים חלו לאחרונה בהתנהגות הצרכנים בכל מה שקשור לרכישת מסכי טלוויזיה?

בשנים האחרונות קרו מספר שינויים משמעותיים. ראשית, אנו רואים באופן ברור כי הצרכנים מעדיפים טלוויזיות גדולות יותר בסלון. אם עד לפני שנים ספורות הגודל הפופולרי היה 55 אינץ', כיום הסטנדרט הוא 65 אינץ' לפחות. במבצעי נובמבר ובמיוחד לקראת משחקי המונדיאל, אנחנו עדים לביקוש גדול למסכי טלוויזיה גדולים במיוחד, כמו מסכי 77 אינץ', 83 אינץ' ואף יותר.

משבר הקורונה הפך את הבית של כולנו למרכז החיים והעבודה, וטלוויזיה חכמה עונה על כל הצרכים - היא מוצר בידורי לצפייה בסרטים, במשחקי ספורט וגם לגיימינג. מצב זה העלה באופן משמעותי את המכירות, ויותר מכך, הוא השפיע על רכישת המסכים לחדרי השינה. ראינו שהצרכנים רכשו טלוויזיות גדולות יותר ומתקדמות יותר גם לחדר השינה.

לצד כל אלה, חשוב לציין את ההתקדמות הטכנולוגית שהתרחשה בשנים האחרונות מבחינת איכות הצפייה וזמינות התוכן. הצרכנים רצו להחליף את מסכי ה-LCD הישנים לטכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת, כאשר נכנסו לתמונה שידורי ה-4K, וכמובן טכנולוגיית ה-OLED אותה LG מובילה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אולם התצוגה של מסכי LG. יח"צ,
אולם תצוגה LG - הצרכנים מעדיפים להגיע לחנויות כדי להתרשם מהגודל, מהעיצוב ומאיכות הצפייה/יח"צ

רק עד 15% מהרכישות נעשות אונליין

נכון להיום, כמה טלוויזיות בממוצע יש בבית ישראלי וכל כמה זמן הצרכנים מחליפים אותן?

לפי ההערכות שלנו בכל בית בישראל יש כ-3 טלוויזיות בממוצע. כאמור, במהלך תקופת הקורונה רבים שדרגו ורכשו לא רק טלוויזיה אחת אלא כמה, רובן לחדרי השינה, ובחלק מהמקרים אפילו לגינה או למרפסת. לגבי קצב ההחלפה, כיום הוא עומד על כל 4-5 שנים. זהו קצב יחסית מהיר בזכות ההתקדמות הטכנולוגית והשיפור הדרמטי שבא לידי ביטוי במגוון פיצ'רים שקשורים לטלוויזיה החכמה, לסאונד, למעבד התמונה, לתפעול של הטלוויזיה, לזמינות הגדלים, למחיר הנגיש ועוד.

רכישות מוצרי החשמל באונליין נמצאות בעלייה בשנים האחרונות. זה משקף את המצב גם בשוק הטלוויזיות?

דווקא בשוק הטלוויזיות אנו רואים עלייה מתונה יותר. אנו סבורים כי הסיבה לכך היא ההעדפה של הצרכנים לראות את מסך הטלוויזיה פיזית בחנויות כדי להתרשם מהגודל שלו, מהעיצוב וכמובן מאיכות הצפייה.

בישראל, בהשוואה לעולם, יש מספר חנויות חשמל מאוד גבוה ביחס לאוכלוסייה ובפריסה רחבה, מצב המאפשר בקלות יחסית להגיע פיזית אל החנות ולהתרשם. זאת מגמה הפוכה למשל ממה שקורה בחו"ל, שם המרחקים בין שכונות המגורים לבין מרכזי הקניות גדולים יותר ולכן יש פחות ביקורים בחנויות החשמל. לזה נוסיף את מזג האוויר הטוב בישראל ששורר לאורך רוב ימות השנה, דבר שמעודד אותנו לצאת מהבית ולקנות בחנויות.

אנו מעריכים כי השוק כולו מאופיין ברכישות אונליין בסדר גודל של בין 10%-15% בלבד מהמכירות, וכל השאר מתבצע ברצפת המכירה בחנויות הפיזיות.

עד כמה הצרכנים מודעים לטכנולוגיות השונות הקיימות כיום בשוק בתחום הטלוויזיות?

זו שאלה טובה. הצרכן הישראלי מאופיין ברמת ידע גבוהה יותר ביחס למקומות אחרים בעולם, הוא אוהב לאמץ טכנולוגיות חדשות מהר יותר והמסע הצרכני שלו מתחיל בעיקר באינטרנט, שם הוא צובר את המידע, קורא כתבות, בודק סקירות, עושה השוואות מחיר, וכאשר הוא רוצה לקנות מוצר הוא קונה את המוצר המתקדם ביותר, כמובן בהתאם לתקציב העומד לרשותו.

אנחנו למשל ראינו כי קצב החדירה של טכנולוגיית ה-OLED בישראל הוא מהגבוהים בעולם. בעבר הרחוק טלוויזיות מבוססות OLED היו יותר יקרות והיום הן הרבה יותר נגישות. הואיל ובמשך שנים רבות LG הייתה היחידה שייצרה פאנלים של OLED למסכי טלוויזיה והינה היצרן המוביל בטכנולוגיה זו, יש לנו פרספקטיבה רחבה בנושא וראינו כיצד המכירות שלנו גדלו משנה לשנה.

גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל קבוצת ח.י, יבואנית מוצרי LG בישראל. דניאל אדרי,
גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל ח.י אלקטרוניקה, יבואנית מוצרי LG בישראל/דניאל אדרי

"יותר פריט עיצובי מאשר מוצר חשמלי"

באיזה שלב, בזמן שיפוץ או מעבר דירה, בוחרים הצרכנים את הטלוויזיה? האם הם קונים מסך בהתאם לתכנון הרהיט או בוחרים את המסך ורק אז מתכננים את הרהיט סביבו?

כל מה שקשור לעיצוב הבית עבר בשנים האחרונות מהפכה. צרכנים רבים השקיעו רבות בשיפוץ ובעיצוב בתים והתחום נמצא בפריחה עד היום. מגמה זו משפיעה גם על בחירת מוצרי החשמל, לרבות מסכי הטלוויזיה.

אדריכלים, מעצבי פנים והצרכנים עצמם לוקחים בחשבון את התקנת הטלוויזיות בסלון ובחדרי השינה, ולכן רבים מהם בודקים מראש איזו טלוויזיה לקנות, כך שהמסך יהיה לא רק המתקדם ביותר, אלא גם יפה, אסתטי, משלים את עיצוב הבית וכמובן בגודל הרצוי.

הטלוויזיות היום, בעיקר הטלוויזיות בטכנולוגית ה-OLED, מאוד דקות, מאוד אלגנטיות ותלויות על הקיר יותר כמו פריט עיצובי מאשר מוצר חשמלי. גם LG וגם מותגים נוספים נתנו לכך מענה באמצעות סדרות ייחודיות של טלוויזיות שכוללות דגש עיצובי כמו למשל סדרת ה-Art וה-Gallery.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully