וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יפוצו עובדי המדינה על הרפורמה בתחבורה הציבורית

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 10:14

רגע לפני הקמת ממשלה שעשויה לבטל את רפרומת "דרך שווה" לפי דרישת החרדים, סיכמו ההסתדרות והאוצר כי עובדי מדינה יקבלו החזר הוצאות נסיעה משולב באוטובוס וגם ברכבת היקרה יותר, ותמותן הפחתת השכר למי שתעריפי הנסיעה שלו הוזלו

שרת התחבורה, מרב מיכאלי במהלך חניכת נתיב תחבורה ציבורית בנתיבי איילון 25 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
שרת התחברוה היוצאת, מרב מיכאלי. לא ברור מה ישאר מהרפורמה בתעריפי הנסיעה שהנהיגה. בכל מקרה, מנגנון פיצוי לעובדים כבר הוקם/פלאש 90, אבשלום ששוני

בזמן שעתידה של רפורמת התשלומים בתחבורה הציבורית לוט בערפל לאור דרישת המפלגות החרדיות לבטלה עם הקמת הממשלה החדשה, סיכמו ההסתדרות והאוצר על עדכון תשלומי השכר לעשרות אלפי עובדי המגזר הציבורי בעקבות הרפורמה.

במפלגות החרדיות זועמים על ביטול ההנחות הפוליטיות בתעריפים שניתנו בעבר לתושבי ערים כמו אופקים, נתיבות, רכסים, טבריה אלעד וביתר עלית, שמחיר הנסיעה הבודדת בהם היה במשך שנים שני שקלים בלבד, ועלה כעת ל-5.5 שקלים כדי להשוותו למחיר הנסיעה בערים שאינן חרדיות, או שיש בהן אוכלוסייה חרדית גדולה. במשרד התחבורה טוענים כי רוב הנוסעים בתחבורה הציבורית משלמים כעת סכומים נמוכים יותר, וגם תושבי ערים שנהנו בעבר מהטבות יחודיות מרווים מהוזלת מחירי כרטיסי חופשי חודשי מקומיים ואזוריים.

עד כה קיבלו עובדי המדינה החזר הוצאות נסיעה באוטובוס למקום עבודתם, בהתאם למרחק מביתם. הרפורמה שהתבצעה בחודש אוגוסט האחרון, צמצמה משמעותית את תעריפי הנסיעה השונים ברחבי הארץ לחמישה בלבד, בהתאם למרחק הנסיעה בין המוצא ליעד ולאמצעי התחבורה (אוטובוס או אוטובוס ורכבת). "חופשי אזורי" (באזורי הפריפריה) הוזל ל-99 שקל לחודש ו"חופשי ארצי" נקבע על 225 שקל בחודש.

הרפורמה הביאה לכך שחלק מהתעריפים הוזלו, רק שעובדים היו בסכנה של פגיעה בהכנסתם. מנגד, אחרים שאכן משתמשים בתחבורה הציבורית ולא מדובר עבורם בעוד רכיב שכר, נדרשו לשלם יותר ממה שקיבלו בשכר כ"קצובת נסיעה".

שיבושים קשים בתנועת הרכבות בקו בנימינה תל אביב, בעקבות תקלה ברכבת השלום 23 באוקטבור 2022. צוריה זאבי, TPS
בשורה למי שמשתמשים בתחבורה הציבורית - אוטובוסים ורכבות כדי להגיע לעבודתם/TPS, צוריה זאבי

בעבודה משותפת של נציגי ההסתדרות בראשות יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ובסיוע אגף כלכלה ומדיניות בהסתדרות בהובלת סמנכ"ל כלכלה אדם בלומנברג עם נציגי החשב הכללי באוצר, נקבע כי עובדים שקיבלו עד כה החזר הנמוך מהתעריף החדש ייהנו מהתעריף החדש, וקצובת הנסיעה שיקבלו לא תפחת מ-255 שקל (חופשי ארצי אוטובוס + רכבת), ותעלה בהתאם למרחק המגורים ממקום העבודה.

בנוגע לעובדים אשר תעריף הנסיעות שלהם הוזל, הוגדרו מדרגות הפחתה של עד 60 שקל לחודש מדי שנה; הוחלט על פריסה מדורגת של ההפחתה במשך כמה שנים ונקבעה "רשת ביטחון" לעובדים שלהם היקפי פגיעה גבוהים.

ההסכמה מחייבת רק גופים ממשלתיים, אולם גם גופים פרטיים רבים נוהגים להתבסס על תעריפי עובדיה המדינה בתשלומי הוצאות נסיעה לעובדיהם.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ברצוני להודות לחשב הכללי על שיתוף הפעולה. המתווה הזה משפיע על מאות אלפי עובדים ועובדות בישראל. הצלחנו להביא בשורה בכך ששיפרנו את התנאים לחלק נרחב מהעובדים, ומנענו פגיעה בהחזר ההוצאות בנושא קצובת הנסיעה המשולמת לעובדי המגזר הציבורי. ההסתדרות רואה חשיבות רבה בצמצום בעיית התחבורה במדינת ישראל, ושוקדת בכל העת על כלים שיעודדו מעבר לתחבורה ציבורית שתועיל למשק ולעובדים כאחד. נתמוך גם בעתיד במהלכים שיטיבו את הנגשת התחבורה הציבורית לקהל העובדים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully