וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרואי פרייס במפגש עם "למענכם": "אתם עושים עבודה מדהימה"

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 17:40

ד''ר שרון אלרעי-פרייס לראשי 'למענכם': "לא הייתי מודעת להיקפים של פעילות הארגון, אתם עושים עבודה מדהימה"

ד"ר שרון אלרואי פרייס במפגש עם ראשי ארגון "למענכם". יח"צ,
יוסי ערבליך, ד"ר שרון אלרואי פרייס, פרופ' יוסף פרס וד"ר גדי נוימן/יח"צ

בפגישת עבודה שנערכה השבוע במשרד הבריאות בין ראשי ארגון 'למענכם', לראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד''ר שרון אלרעי-פרייס, הציג יו''ר הארגון וחתן 'אות הנשיא להתנדבות' יוסי ערבליך, בפני ד''ר אלרעי-פרייס את מגוון פעילויות הארגון: "המטופלים שולחים סיכום מחלה, רופאי הארגון ממליצים על דרך הטיפול ואילו היועצים אומרים למי לפנות, ומי המומחה בתחום הספציפי. אנו מקפידים לספק מענה מקצועי לפניות ומשתדלים לא לשלוח אדם מבאר שבע לחיפה. לא להוציא מטופל מבית חולים אחד ולהעביר אותו לבי''ח אחר."

את 'למענכם' מלווה צוות רופאים מקצועי, בהם נשיא הארגון הפרופ' יוסף פרס מנהל ביה''ח 'שניידר' לשעבר, סגנו הד''ר גדי נוימן סגן מנהל ביה''ח 'בילינסון', ד''ר בני דווידסון מנהל המערך הרפואי של הארגון, רחל מיכוביץ מתאמת ההשתלות הראשית בביה''ח 'בילינסון' שרק לאחרונה הצטרפה לשורות הארגון, שאף הם נטלו חלק בפגישה.

יו''ר הארגון יוסי ערבליך הציג את המיזם 'רופאים במילואים' במסגרתו כ-180 רופאים ומנהלי מחלקות מתנדבים ומסייעים בסיעור מוחות ויעוץ רב-תחומי למען החולים.
"בנוסף לייעוץ הרפואי", סיפר ערבליך, "הארגון מממן הכשרות של רופאים בעולם - כדי להכיר טוב יותר את המרכזים המובילים בעולם אך מתנה את התמיכה בחזרה לעבודה בישראל"
"הארגון עוסק באיסוף ובחדשנות - במטרה לתת למטופל את מלא המידע ולספק לרופאים כלים חדשים".

פרופ' יוסף פרס ציין כי "לארגון קשר מצוין עם אוניברסיטאות מובילות כדוגמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית ומכון וייצמן למדע ועוד, על מנת לסייע במחקרים וסטארט-אפים בנושא הטיפול במגוון רחב של תחומים".

ד"ר נוימן סיפר על כך שבקורונה הארגון היה פעיל מאוד בריכוזים חרדיים, השפיע על דעת הקהל באמצעות רתימת הרבנים לקריאה לציבור להתחסן, ואף יזם ימי התחסנות בישיבות, כוללים וסמינרים, מה שהשפיע מאוד על העלייה בכמות החיסונים בבני ברק.

"נושא הבריאות קשור לביטחון הלאומי"

לאחר ששמעה את הסקירה על חלק מהפעילות של 'למענכם' אמרה הד''ר אלרעי- פרייס "מדהים מה שאתם עושים, לא הייתי מודעת להיקפים של העבודה שלכם, אתם עושים פעילות עבודת קודש של ממש, זה מרגש וחשוב".

"יש לי שתי משימות חשובות בבריאות הציבור", שיתפה ראש חטיבת בריאות הציבור את ראשי 'למענכם' ,"המצב בו נהיה לאחר שנצא מהמגיפה, יהיה שונה לאין ערוך מהמצב בו נכנסנו אליה. אנחנו נמצאים בהקמתה של יחידת 'מודיעין בריאות' שתשנה את כל המערך, את היכולת שלנו לשקף לקופות, למד"א ולכל השותפים את המצב בשטח ולספק להם ערך. זה החזון שלנו. זו יחידה שעובדת בשת''פ מלא עם משרד המדע, רשות החדשנות ועם גופים רפואיים בארה"ב. ההבנה שצריכה להיות היא, שנושא הבריאות קשור עם הביטחון לאומי."

"והמשימה השנייה שעומדת בפניי" הוסיפה ד''ר אלרעי-פרייס "ביצוע תהליך אסטרטגי בבריאות הציבור ונשמח שתהיו שותפים אליו. הוא מאגד בתוכו תחומים נוספים - למשל בנושא שינוי אקלים והשפעתו עלינו - כי נכון להיום אנחנו לא מובילים את זה כמו שהיה ניתן. כך גם כל מה שקשור בסרטן, בהפחתה של תחלואה, על בסיס תכנית סדורה."

"נושא נוסף שיש לפצח", שטחה ראש חטיבת בריאות הציבור בפני ראשי הארגון, "הוא התנהלות השיח עם הציבור". אני מרגישה שהרופא באופן אישי - מדבר עם החולה בשיחה אישית ומוסר מידע מהימן. אך ביחס למידע שמגיע לציבור - יש המון אינפורמציה לא נכונה ואין לנו כלים מספיק חזקים להיאבק בזה. יש בישראל ציבורים שונים שהפניה אליהם צריכה להתנהל באופן שונה וחייבים אנשים שיעזרו לנו למצוא את הפתרון לזה."

יוסי ערבליך חיזק את דבריה ואמר כי "בעבר רופא המשפחה היה רואה את החולה באופן הוליסטי, כוללני אך היום זה לא כך וכאשר החולה מקבל בשורה קשה הוא עומד נבוך ואין בידיו את הכלים לנהל את התיק, אנחנו רואים עליה בתחלואה בסרטן בכלל ובקרב נשים בפרט. הפתרון של משרד הבריאות צריך להיות למשל להוריד את הגיל לבדיקות ממוגרפיה."

לקראת סיום הפגישה חשפה ד''ר אלרעי-פרייס מידע מטריד לפיו "אנחנו מתמודדים כיום עם התפרצות מגיפת ה'כולירה' בסוריה, יש לכך השפעה על ישראל, ובמקביל אנחנו מתמודדים גם עם התפרצות ה'פוליו'. אנחנו נדרשים למצוא מודל שינהל בתבונה אירועים מסוג זה בדגש על מודיעין, ונשמח לשתף פעולה בנושא".
בסיום הפגישה הזמינו אותה ראשי הארגון לכנס הרפואה הראשון שהם מקיימים בחודש הבא, כשמטרת הכנס היא לחבר בין הרופאים במילואים ולהפוך לקהילה ולהציג מגמות בעולם הרפואה עם צפי לקראת שנה 2040.

יוסי ערבליך יו''ר למענכם אמר בסיום המפגש: "אני מרגיש כבוד לפגוש אותך, בתקופות מורכבות בפן הבריאותי קולך הצלול והחד נשמע גם למרחוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully