וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 גוונים של הייטק: החברה שקראה תיגר על שוק העבודה ההומוגני

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 14:00

החולמים, סטרטאפים שמייצרים שינוי: ג'ונקו נקראת על שמה של האישה הראשונה להעפיל על פסגת האוורסט והשם אינו מקרי. חזון החברה הוא לשנות את ההומוגניות היחסית של שוק העבודה בהייטק

הסטרטאפ ג'ונקו. אבישג שאר ישוב,
גיוון הוא שם המשחק. ג׳ונקו (Joonko)/אבישג שאר ישוב

עילית רז הרגישה תמיד שהיא צריכה להוכיח את עצמה יותר, רק בשל היותה אישה, וההרגשה אף התחדדה במהלך שירותה הצבאי ביחידה היוקרתית 8200, בה הרגישה באופן תמידי כ"אישה היחידה בחדר", ולאו דווקא במובן החיובי של הביטוי.

לאורך עבודתה נתקלה לא פעם בתחושות זהות מעובדים בהן נתקלה בחברות ההייטק, שלא הגיעו ממה שנתפס אז כאזור המחיה הנכון, המוצא הנכון ואף המין הנכון - החליטה לפרוץ לרווחה את דלתות שוק העבודה שמתנהג כמו מועדון סגור, והקימה את ג'ונקו.

עילית קראה לחברה שלה על שמה של ג'ונקו טביי (Junko Tabei), שהייתה האישה הראשונה שטיפסה על הר האוורסט וקראה תיגר לא רק על איתני הטבע, אלא גם על התרבות היפנית בה גדלה, שציפתה ממנה להישאר בבית ולגדל את הילדים.

הסטארט אפ מציף לחברות וארגונים כישרונות שלא מגיעים בהכרח מ"המקומות הנכונים", אלא מקרב אוכלוסיות שפחות מיוצגות כיום בשוק העבודה בכלל ובהייטק בפרט, ומציע בכך גיוון תעסוקתי לארגונים.

הגיוון הפך עם השנים להכרח לשמירת מוניטין החברות, ומחקרים אחרונים אף מראים כי גיוון תעסוקתי תורם לצמיחה של כ-12% בשורת רווח העסק.

שוק ה-HR Tech הבינלאומי עמד על כ-22.9 מיליארד דולר בשנת 2021 וההערכות הן כי יעמוד על כ-39.9 מיליארד דולר עד שנת 2029, כלומר קצב צמיחה שנתי של כ-7.5%. בחציון הראשון של 2022 לבדו הושקעו בתחום כ-14.2 מיליארד דולר, בעיקר על ידי קרנות הון סיכון שונות.

שוק הגיוון וההכללה התעסוקתית צפוי לעמוד השנה על כ-9.3 מיליארד דולר, וההערכה היא יצמח ל-15.4 מיליארד דולר עד שנת 2026, המבטא קצב צמיחה שנתי של כ-12.6%. עיקר פתרונות אלו משולבים כיום בשוק העבודה האמריקאי, שמשמש כראש החץ לביקושים לו.

ג'ונקו פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת למעסיקים גישה למאגר מועמדים ומועמדות שהגיעו לשלבים האחרונים בחברות מובילות, אך לא קיבלו את התפקיד, ומשתייכים בעיקר לקבוצות מיעוט.

שילוב מאגר הכישרונות הגלובאלי עם אלגוריתם מיון והתאמה המבוסס על בינה מלאכותית שנבנה על ידי החברה, הפך את ג'ונקו לכלי גיוס המאפשר לחברות אפקטיביות וסקיילביליות בגיוסים הנדרשים להם, תוך גיוון ההון האנושי.

לילית רז מנכ"לית ג'ונקו. אלון ראובני,
עילית רז, מנכ"לית ג׳ונקו/אלון ראובני

ג'ונקו (Joonko

תחום פעילות: HR tech

שנת הקמה: 2017

מייסדת: עילית רז (38), המכהנת גם כמנכ"לית החברה

חזון: לקדם עולם תעסוקתי שוויוני ומגוון בו ג'ונקו תהפוך לחותמת האיכות של הארגונים בכל הקשור לכוח האדם שלהם ולפלטפורמה המטפלת עבורם בכל הנדרש בהיבטי ה-HR, החל מגיוס כוח האדם הנדרש להם, דרך קידום עובדים ומנהלים וכלה בטיפול בפרישת עובדים כ-One Stop Shop .

עובדים: 40, מהם 32 במשרדי החברה בתל אביב ו-8 בניו יורק

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 38 מיליון דולר

בין המשקיעים: Vertex Ventures , Insight Partners ו- Target Global

בין לקוחות החברה: אמריקן אקספרס, בוקינג, accenture, פייפאל, אדידס ו-קרוקס

חברות נוספות הפועלות בתחום: Gem, Untapped, Seekout

דבר המנכ"לית: "תחום הגיוון הוא כבר מזמן לא 'nice to have' אלא הכרח שמגיע מדרישה לשוויון תעסוקתי ומתן הזדמנויות שוות לכולם לצד דרישות רגולטוריות ופסקי דין.

כללי המשחק החדשים בשוק התעסוקה, הכוללים את הצורך בגיוון התעסוקתי, שינו את דרך בחינת העובדים וההעסקה של המעבידים, בעיקר כדי שאלו האחרונים יצליחו לעמוד בתחרות על כוח האדם האיכותי.

הקמתי את ג'ונקו כדי שכל ארגון יוכל לבנות התרבות הארגונית שלו בצורה חדשנית ואיתנה, לצד הפיכת הגיוון התעסוקתי לדבר שהוא מובן מאליו בעולם התעסוקה החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully