וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה הקפיצה את צבר ההזמנות של רפאל לשיא של כל הזמנים

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 12:24

דוחות מצוינים לרפאל עם עליה במכירות וצבר הזמנות שהגיע לשיא כל הזמנים: 33 מיליארד שקל. רפאל מעבירה 50% מרווחיה לקופת המדינה

התמוז החדש- טיל דור-6 הראשון בעולם בעל טווח שיגור מוגדל ל-50 ק"מ. דובורת רפאל, אתר רשמי
טיל "תמוז" מתוצרת רפאל/אתר רשמי, דובורת רפאל

הפלישה הרוסית לאוקראינה גרמה אולי להתעצמות יוקר המחיה והאיצה תהיליכי אינפלציה עולמיים כמו גם האטה כלכלית, אבל לפחות באספקט אחד הייתה לה השפעה חיובית מאוד: הייצוא הביטחוני הישראלי משגשג, עד כדי כך שיש מי שסבורים שהענף עשוי להפוך לקטר שימשוך את הצמיחה בישראל נוכח התקופה הקשה, כפי שעשה ענף ההייטק בעת הקורונה.

העלייה בביקוש לתוצרת ביטחונית החלה עוד לפני שפרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, והייתה תולדה של החלטת ממשל טראמפ שלא להמשיך לשאת בעלויות של הגנת מדינות החברות בברית נאט"ו. כתוצאה מכך, אפילו מדינות שרחוקות ממעגל הלחימה, כמו למשל גרמניה או שוודיה, הגדילו מאוד את תקציבי הביטחון שלהן. כמובן שהאיום שהפעיל פוטין על מדינות המערב, תקיפות באמצעות כתב"מ איראנים ועוד, רק העצימו את הביקוש לתוצרת צבאית - מתחמושת בסיסית ועד למערכות שליטה ובקרה מתוחכמות, הגנתיות והתקפיות כאחת.

האווירה הזאת הקרינה על התעשייה הבטחונית בישראל והדבר ניכר היטב בדוחות רפאל לרבעון השלישי של 2022: מכירות בהיקף של 2,940 מיליון שקלים, עליה של כ- 36 אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד ורווח נקי של 169 מיליון שקלים (בניטרול המס המיוחד בגין רווחי שנים קודמות) מול רווח נקי של 42 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

היקף ההזמנות בשנת 2022 עומד עד כה על סך 10,366 מיליון שקלים וצבר ההזמנות שובר שיא של כל הזמנים ועומד על כ- 33 מיליארד שקלים. היקף המכירות עד כה השנה עומד על כ-7.7 מיליארד שקל, למול כ-6.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של כ- 17%) והרווח הנקי עומד על כ- 183 מיליון שקלים (בניטרול המס המיוחד) למול 162 מיליון שקלים (גידול של כ-13%). בתקופת הדו"ח רפאל שילמה מס מיוחד למדינת ישראל בסך של 223 מיליון שקלים בגין רווחים כלואים משנים קודמות (למעלה מ-10 שנים).

מנכ"ל רפאל, אלוף במיל' יואב הר אבן. רפאל,
מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן: "אנחנו מסכמים רבעון מוצלח עם פריצות דרך טכנולוגיות והישגים שיווקיים, לאומיים ובינלאומיים"/רפאל

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן: "אנחנו מסכמים רבעון מוצלח עם פריצות דרך טכנולוגיות והישגים שיווקיים, לאומיים ובינלאומיים. המשך ההשקעה הרבה בשימור וגיוס כוח-אדם, השקעה במחקר ופיתוח יחד עם היערכות נכונה בנושאים השיווקיים והתפעוליים, מסייעים לנו לממש את היעדים והאתגרים הלאומיים והבינלאומיים הניצבים לפתחנו והם גם אלו שהביאו לתוצאות הכספיות המרשימות של הרבעון וזאת על אף המס המיוחד שרפאל משלמת בתקופה זו למדינת ישראל המשפיע על הרווח הנקי המוצג בדוח".

רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ מתכננת, מפתחת, מייצרת ומתחזקת מגוון רחב של מערכות לחימה מתקדמות באוויר, בים, ביבשה, במרחב הסייבר ובחלל.

החברה מהווה מנוע צמיחה כלכלי עבור מדינת ישראל כאשר היא מעבירה בכל שנה 50% מרווחיה לקופת המדינה, מאז הפיכתה לחברה עסקית העבירה רפאל למדינה דיבידנדים בסך של כ- 2 מיליארד שקל. רפאל היא המעסיק הגדול ביותר בצפון הארץ עם כ- 8,000 עובדים באופן ישיר ועוד כ- 20 אלף בתי אב באופן עקיף ורכש שנתי של למעלה מ- 4 מיליארד שקלים מקבלני משנה חיצוניים, רובם בצפון הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully