וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כסף? פונים למעסיק: זינוק במספר ההלוואות של עובדים

30.11.2022 / 11:30

קושי למשקי הבית בישראל לסגור את החודש: נסיקה במספר העובדים שנטלו בחודש אוקטובר הלוואה מהמעסיק ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עליה משמעותית נרשמה גם בגובה ההלוואה

בווידאו: מחאה ברוטשילד נגד יוקר המחיה/צילום: אורי סלע

אחת מהאינדיקציות שמשקפת את ההרעה במצב הכלכלי של משקי הבית בישראל היא שיעור העובדים שנוטלים הלוואה מהמעסיק. במקרים רבים, הדלת לקבלת הלוואה מהבנק או מגורם מוסדי אחר נחסמת בפניהם, ובטרם יפנו לשוק האפור הם מבקשים ממעסיקם כי ילווה להם כסף.

שיעור העובדים שנטלו הלוואה. דורון שיינר,
עלייה חדה באוקטובר/דורון שיינר

דיווח על הלוואה שניתנת לעובד מופיע במסגרת תלוש השכר. חברת עוקץ מערכות, שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם ובכלל זה גם תוכנות לחישוב שכר, סקרה לאחרונה 4,102 תלושי שכר של עובדים ועובדות המועסקים ב-169 חברות במגזר הפרטי, שנתנו להם במהלך חודש נובמבר 2022 בגין עבודתם בחודש אוקטובר השנה. הנתונים הושוו לסקרים זהים שנערכו על ידה גם בשנים 2019-2021.

על פי נתוני הסקר חל זינוק הן במספר העובדים שנטלו באוקטובר האחרון הלוואה ממעסיקם והן בגובה הסכום שלוו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מעיבוד הנתונים עולה כי נרשמה עליה בשיעור ממוצע של 15% במספר העובדים שנטלו ממעסיקם הלוואה וכן עליה בשיעור ממוצע של 8% בסכומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גובה ההלוואה. דורון שיינר,
עלייה גם בגובה ההלוואה/דורון שיינר

מעיבוד התוצאות עולה כי שיעור נטילת ההלוואה הגבוה ביותר נרשם בקרב מקבלי שכר בגובה שנע בין 15-19 אלף שקלים - 4.2% מהם נטלו בחודש שעבר הלוואה ממעסיקם בסכום ממוצע של 8,700 שקלים - נתון שמשקף עליה בשיעור של 8% מהנעשה בתקופה המקבילה אשתקד. עוד עולה מנתוני הסקר כי העלייה החדה ביותר, בשיעור של 27% נרשמה בקרב מקבלי שכר בטווח שבין 8-10 אלף שקלים: 1.4% הלוו באוקטובר החולף הלוואה, זאת לעומת 1.1% שלוו באוקטובר 2021. עוד עולה מהנתונים כי נרשם זינוק בשיעור של 8% במספר הלווים מקרב מרוויחי שכר המינימום: באוקטובר 2021 לוו 3.6% מהם הלוואה בעוד שהשנה, שיעורם עומד על 3.9%. המצוקה הכלכלית הגוברת, לא פוסחת גם על משתכרי שכר שגבוה מ 27 אלף שקלים{ ברוטו בחודש}. תוצאות הסקר מלמדות כי בחודש שעבר, לוו 2.2% מהם הלוואה בסכום ממוצע של 9,750 שקלים - נתון שמשקף עליה בשיעור של 16% מהנעשה באוקטובר 2021.

לדברי חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות, "אסור להקל ראש בתוצאות הסקר שמהוות אינדיקציה ברורה לקושי ההולך וגובר של משקי הבית בישראל להשאיר את הראש מעל פני המים".

  • עוד באותו נושא:
  • הלוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully