וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפי האוור לסופ"ש : האנשים שמאחורי ענקית הסחר

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 16:33

נדמה שאין צורך להציג את איביי, פלטפורמת הסחר הבינלאומית והמקומית, אבל מה אתם יודעים על האנשים שמאחורי החברה ששינתה את תרבות הצריכה שלנו? יצאנו לבלות הפי-האוור בחברתם וחזרנו עם תהיות על מודל עבודה סופר-היברידי

איביי 2. ראובן קסטרו
איביי. מימין: שינה נאש, נתי גטן ומתיאס שוכמן/ראובן קסטרו

מה עושים: איביי, ענקית המסחר המקוון, פלטפורמת מסחר מקומי ובינלאומי, לאנשים פרטיים ועסקים קטנים ובינוניים.

משתתפים:

שינה נאש, בת 33, רווקה, גרה באבן יהודה. תפקיד: Full stack engineer, שש שנים בחברה.

מתיאס שוכמן, בן 35, נשוי + 2. גר בכפר סבא. תפקיד: Product Manager, שש שנים בחברה.

נתי גטן, בן 36, נשוי למיכאלה, הורים לדניאל, גר ברמת אביב ג'. תפקיד: Applied Researcher, שמונה חודשים בחברה.

לוקיישן: מאות העובדים בסניף הישראלי של איביי (לחברה מותר למסור רק את מספר העובדים הכולל בעולם) מגיעים למשרדי החברה בקריית ספיר בנתניה, הפרוסים על פני שתי קומות. על הרצפה שטיח אפור עם מסגרת לבנה, ופה ושם יש קירות צבועים בירוק, כחול או אדום, ועליהם איורים נאיביים, על אחד חפצים שקשורים לילדים, על אחר כלי נגינה.

חדרי הישיבות מחופים זכוכית, בחדר המשחקים יש כורסאות סוני משוכללות, מסך ענק, אקס בוקס ופלייסטיישן, וכמות נכבדה של משחקים. בחדר המוסיקה גיטרות אקוסטיות, חשמליות, מערכת תופים, תופים אפריקאים, מקלדת, מיקרופונים ומערכת הגברה מטורפת ועל הגג, גולת הכותרת - מגרש כדורסל עם יציע מעוצב, גינה הידרופונית שהעובדים מטפחים ודשא סינטטי. לפני שבועיים התקיים שם טורניר שלישיות בהשתתפות גוגל, מטא, ומייקרוסופט. שמעון אמסלם שפט ונבחרת איביי הגיעה למקום השני.

איביי 3. ראובן קסטרו
יש מגרש כדורסל עם יציע מעוצב/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: בחדר האוכל שולחנות עגולים עליהם הדפסים ולידם כסאות ירוקים ועי גדול אפור ולידו כסאות בר גדולים. המטבח בצבע כחול עם שיש בהיר. יש מקרר גלידות עם טילונים, בן אנד ג'רי אישי, קרטיבים, מגנומים, ילו ויופלה. הרבה מיקרוגלים, טוסטר קופץ ושניים לחיצים, מכונת קפה של נספרסו עם 14 סוגים של קפסולות, ברז סודה וברז בירה ועמדת קפה נמס לסוגיו למי שלא רוצה לשתות מהמכונה.

יש גם מכלים עם גרנולה בתוספת פקאן, בננה ושוקולד מריר, חלבה שומשום וקינמון, וחמוציות ופקאן בלי תוספת סוכר, שני סוגים של קורנפלקס, מכונת קרח ובלנדר לשייקים. במקרר אפשר למצוא את כל סוגי החלב, יוגורט חלק, עיזים, פירות, דל קלוריות, מבחר של פסטרמות ונקניקים, גבינה צהובה, פילדלפיה, קוטג', סקי וסלטים כמו טונה עם ירקות, מטבוחה, כרוב סגול וחומוס.

באחת המגירות יש קרקרים ופרכיות ובאחרת לחם מלא לסוגיו ולחם לבן. במקרר השקוף של המשקאות המתוקים מונחות פחיות של קולה ובירה שחורה וגם ספייט, זירו ונס טי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איביי 4. ראובן קסטרו
בהשראת מסי ורונאלדו/ראובן קסטרו

CV: שנתי היה קטן, הוא למד פסנתר, משפטים ויידיש וגם מצא זמן למחשב, שהתאים לחיבה שלו לארגון וסדר. בתיכון כבר התפרע עם 15 יחידות מחשבים והיה בטוח שזה הכיוון שלו בחיים. אבל ברווח שבין התיכון לצבא, הוא התאהב פתאום בביולוגיה ואחרי שירות צבאי כקצין, התחיל ללמוד תואר דו חוגי בביולוגיה ורפואה, כשהשאיפה שלו הייתה להיות חוקר.

באיזשהו שלב שם לב שהוא נמשך יותר לצד החישובי והתקבל לתכנית למצטיינים, טס לסמסטר באוניברסיטת ניו יורק, ונכנס חזק למחקר חישובי במדעי המוח וכשחזר לארץ התחיל תואר במדעי המוח במכון ויצמן והתעמק בנתונים. הממשק בין חשיבה ביולוגית לחישובית ריגש אותו והוא החליט לוותר על האקדמיה והתקבל כמדען נתונים בסטארט אפ קטן בת"א.

אחרי שש שנים, יותר מדי ניהול ופחות טכנולוגיה, הרגיש שהוא רוצה להתחבר אליה מחדש ועבר לסטארט אפ אחר ואז דניאל נולד. "סדר העדיפויות שלי השתנה לגמרי", אומר נתי. "חיפשתי מקום שיאפשר לי לאזן בין העבודה למשפחה והגעתי לאיביי שדוגלים בזה. הצטרפתי כחוקר יישומי ואני עוסק' בחקר מידע מובנה.

"בצוות משתמשים בשיטות של מדע נתונים ולמידת מכונה כדי להפוך את המידע למדויק, מאורגן, ונגיש יותר לכל המשתמשים. פרויקט מגניב שעבדתי עלי לאחרונה מתמקד, במקרים בהם משתמשים ממלאים מידע חסר או רועש לגבי מוצרים שהם מנסים למכור.

"דוגמא אחת היא שימוש נפוץ בסלנג, שזו שפה טרנדית, שמשתנה כל הזמן, ומתחדשת במהירות. בגלל שאלו תיאורים לא שגרתיים, הרבה יותר קשה לשייך אותם בצורה מדויקת לקטלוג, וזה יכול לפגוע ביכולת של קונים למצוא את מה שהם מעוניינים בו. יחד עם החברים המוכשרים בצוות שלי, פיתחנו מודל שיודע ללמוד תיאורים כאלה, ולחזות טוב יותר את כוונת המשתמשים בנוגע למוצר אותם הם מנסים למכור".

מתיאס נולד בארגנטינה וגדל בבואנוס איירס. כשמלאו לו שש, אבא החלט להוציא סכום מטורף של 1,000 דולר כדי לקנות הביתה "פנטיום 1" ואחרי ארבעה חודשים הוא והאחים שלו פירקו אותו והרכיבו מחדש. הדיבור סביב המחשב הפך לדומיננטי בבית ונשאר ככה גם היום במשפחה, כששני אחיו עוסקים בתכנות ובעקבותיהם הוא למד אלקטרוניקה, כי לא הייתה בתיכון שלהם מגמת מחשבים.

אחרי התיכון עבד במשך שלוש שנים כטכנאי מחשבים במשרד האוצר והחליט לעלות לישראל. "הייתי פעמיים בארץ, אחת מהן ב'תגלית' וכשהמצב הכלכלי בארגנטינה התדרדר, חשבתי שזאת הזדמנות. הגעתי ישר לאולפן, עשיתי מכינת עולים, למדתי סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית ובמקביל הייתי סדרן ברכבת הקלה, מלצר וטכנאי מחשבים בקמפוס.

"אחרי התואר עבדתי כבנקאי אישי ואז התחתנתי. אני ואשתי הבנו שלא נוכל להמשיך לחיות ממשכורת של 5000 שקלים ושכר דירה של 3200 שקלים והחלטנו לעזוב את הארץ לארגנטינה או לוונצואלה.
"ברגע האחרון אמרתי לה, בואי נעשה עוד ניסיון ואז התקשרו אליה מאיביי והציעו לה עבודה. היא לא הייתה מעוניינת, אבל המליצה עלי. התחלתי בתמיכה ואחרי כמעט שנתיים עברתי לתזמון האופרציה ועדכון קטלוגים ולפני שנה וחצי הפכתי למנהל מוצר".

אבא של שינה היה מורה ובקיץ היה מביא אתו הביתה מחשב והיא גילתה את העולם הטכנולוגי. היא הרכיבה מחשב בעצמה, יושבת ומפתחת משחקים בעזרת תכנה ואחר כך התחילה ליצור סרטים. בתיכון למדה פיסיקה ומחשבים, וידעה שזה הייעוד שלה. בגלל סיבות בריאותיות היא לא התגייסה לצבא, התחילה ללמוד הנדסה בטכניון, הבינה שזה לא בשבילה ועברה ללימודי מחשבים באורט בראודה.

במהלך הלימודים עבדה כבודקת תכנה ידנית בסטארט אפ בעקבות מישהו שהכירה וכשעבר לאיביי, הוא הציע לה לנסות להתקבל למשרת סטודנט כמתכנתת פול סטאק והיא נשארה שם גם בתום הלימודים.

"היום אני בצוות שאחראי על דף האספנים של קלפי פוקימון וספורט ובעתיד אנחנו רוצים להוסיף תמיכה בכל דבר שמשתמש ירצה לאסוף ולעזור לו לנהל את זה. ברגע שאמרו לנו שאנחנו אחראים על אספנות, נתנו לנו קלפים כדי שנרגיש את זה ומישהו קיבל קלף ששווה מאה דולר".

איביי 5. ראובן קסטרו
אין חודש שלא מקבלים משהו ממותג איביי/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: שינה, שאומרת שהיא חנונית בטירוף, אוהבת גיימינג מילדות ומשחקת הרבה בזמנה הפנוי. בנוסף היא מוצאת זמן לצלול, לבשל, לחדש רהיטים ולפתח משחקים.

עם שני ילדים קטנים, למתיאס אין כמעט זמן לנשום, ואין גם סבא וסבתא שאפשר להיעזר בהם, כי הם במרחק של 24 שעות טיסה. על דבר אחד הוא לא מוותר - משחק כדורגל בימי ראשון עם קבוצת ארגנטינאים שמכנה את עצמה "גרועים בכדורגל". נתי נהנה מהנגשת מידע לציבור ובמשך שנים הרצה במכון דוידסון, "אני אוהב לקחת משהו מורכב ומבלבל ולמצוא דרך פשוטה להסביר אותו"

ערך מוסף: נתי פחות מתחבר למקרר הגלידות ולפינוקים ויותר מתפעל מהדאגה של החברה לרווחה האישית של העובדים. "זה מקום מאוד מחבק ותומך באיזון שבין האישי למקצועי וכשאני עם הבן שלי או עם אשתי, אז אני לגמרי איתם. הגעתי לאיביי מסטארט אפ ושם הגבול היה לגמרי מטושטש. נותנים לנו גישה לפלטפורמה שנותנת ליווי התפתחותי לילד וזוגיות, יש חופשת אבהות וכל זה לגמרי לא מובן מאליו".

מתיאס: "כשהשני שלנו נולד, חילקתי את חופשת האבהות חילקתי את החופשה וחודש הייתי רק עם הילד, חוויה חד פעמית. חוץ מזה אנחנו מקבלים תמיכה מהחברה על כל מה שצריך. בקורונה נתנו לנו את כל הציוד, כסף לבייבי סיטר, פעילויות לילדים ואמרו לנו באופן מפורש, קודם כל תדאגו לעצמכם ולמשפחות שלכן ואחר כך לעבודה. היעדים נשארו - אבל הפכו למשניים".

הם אומרים שאין חודש שהם לא מקבלים משהו ממותג איביי, גרביים, פיג'מות, אלכוהול, מסיבות פורים מדהימות ופעם בשנה, בקיץ, יוצאים ללילה במלון יוקרה, עם הופעות שוות כמו "הדג נחש", "היהודים", "בלקן ביט בוקס", ו"טיפקס". יש שיעורי יוגה, מדיטציה, כדורסל על הגג, ו"היט" ויש גם מקלחות מעולות. בכל הזדמנות פותחים שולחן עם פינוקים, נגיד, תותים וקצפת וקיר סופגניות.

חוץ מזה פעם בשבוע מגיע ספר למי שאין זמן וחשק ללכת למספרה. מתיאס אומר שהוא הציל אותו בקורונה. יש גם חדר מוסיקה ואפשר לג'מג'ם שם, ובקרוב יפתח גם חדר כושר. שינה מתה על ההאקתון השנתי. "במשך שבוע מפתחים רעיונות פרועים, סוג של הפנינג מושקע, עם דוכנים, מסאז'ים ומי שזוכה במקום הראשון טס לארה"ב".

איביי 6. ראובן קסטרו
מודל סופר-היברידי: רוב השבוע בבית ויום אחד במשרד/ראובן קסטרו

מה לובשים: טי שירט, ג'ינס, הכי פשוט.

מאיפה עובדים: רוב השבוע בבית ויום במשרד. מודל סופר היברידי.

שכר: נתי אומר שהשכר תחרותי לגמרי והתנאים מסביב הם אלה שעושים את ההבדל, לפחות בשבילו. "כשנכנסים לחברה מקבלים תכנית מניות ומדי שנה יש סבבים שמוסיפים עוד מניות ויש גם רכיב של תכנית חיסכון מבוססת מניות שמתחדשת כל כמה חודשים". מתיאס: "יש גם תהליכים שנתיים של ריענון ועדכון שכר". "ומה שחשוב", מוסיפה שינה, "שאין הבדל בשכר בין נשים וגברים".

מה הלאה: שינה אומרת שנורא קשה לעזוב את איביי, בגלל התחושה הכל כך משפחתית וגם מתיאס מדבר על המשפחתיות הזאת ועל העזרה ההדדית ולכן, הוא אומר, שלא מפליא שאנשים נמצאים שם 12 שנים. "אחת הסיבות שהצטרפתי לחברה", מספר נתי, "הוא צוות המחקר החזק. אני מצפה ללמוד ולהיפתח ואשמח להגיע לניהול"

איביי 7. ראובן קסטרו
מרגישים משפחה בעבודה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully