וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-0.7% בעקבות אמירתו של סדאם חוסיין כי לא ייצא לגלות

דפנה מאור

26.2.2003 / 8:42

הגליית חוסיין נחשבה לפתרון לא אלים של הסכסוך בין ארה"ב לעיראק; מחיר החוזים בניו יורק עלה ל-36.31 דולר לחבית



מחיר הנפט הגולמי שב לעלות לאחר שסדאם חוסיין אמר כי לא ייתן שיכפו עליו לצאת לגלות בתמורה למניעת מתקפה אמריקאית. החוזים לאפריל בבורסת הסחורות של ניו יורק עלו ל-36.31 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה.



בראיון לרשת CBS אמר חוסיין כי ימות עבור ארצו כדי לשמור על כבודה. יציאתו האפשרית לגלות נחשבה לאחת הדרכים למניעת סכסוך אלים באזור המפרץ, אולם חוסיין דחה את האפשרות. בראיון אמר חוסיין כי עיראק לא תשמיד את שדות הנפט שלה אם תותקף.



אתמול ירדו מחירי הנפט הגולמי בקרוב ל-2%, לאחר ששר האנרגיה האמריקאי אמר שלא יהסס לפתוח את עתודות הנפט של ארה"ב אם מלחמה בעיראק תשבש את האספקה הסדירה של הנפט.



אולם המגמה השלטת בשוק הנפט היא התייקרות מחיר הסחורה. בשבוע החולף החלו ארה"ב ובריטניה לנסח הצעה חדשה למועצת הביטחון, המאשימה את עיראק בהפרה ממושכת ובוטה של המחויבויות שהטיל עליה האו"ם. מקורות בממשל האמריקאי אמרו כי ההחלטה תוגש להצבעה באמצע מארס.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אתמול כי העולם נוכח לדעת בחודש האחרון כי עיראק אינה פורקת את נשקה. אולם צרפת, גרמניה ורוסיה, המתנגדות למהלכיה המלחמתיים של ארה"ב, ניסו לבקש כי לעיראק יינתנו לפחות ארבעה חודשים נוספים של פיקוח נשק בדרכי שלום.



בשבועות הקרובים צפויה להימשך המתיחות בשוק הנפט, עד הגשת ההצעה החדשה של ארה"ב. המעצמה האמריקאית, ביחד עם בריטניה, פרשה 225 אלף חיילים במפרץ הפרסי כהכנה לפלישה לעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully