וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה? ימי המכירות באונליין שברו את שיא כל הזמנים

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 13:50

שיא עולמי במכירות אונליין: בשבוע בו התקיימו ה"בלאק פריידי" וה"סייבר מאנדיי" הסתכמו המכירות בעולם ב-281 מיליארד דולר. מניתוח נתוני המכירות של חודש הקניות עולה גם תשובה לשאלה: מי ניצח בקרב על הכיס הישראלי, שופינג IL או בלאק פרידיי?

קניות אונליין בלאק פריידיי. ShutterStock
קניות האונליין בעולם שברו שיאים בשבוע המכירות של נובמבר/ShutterStock

נתוני חברת Max מראים כי הישראלים הוציאו השנה בחודש נובמבר, למעלה מ-45 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי בארץ ובחו"ל, מתוכם כ-10 מיליארד שקל רק ב-6 ימי הקניות שכללו את יום הבחירות, 2 ימי Shopping IL, יום הרווקים הסיני, Black Friday ו-Cyber Monday.

סיכום ההוצאות החודשי מעיד על עלייה של כ-8% בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה.

מסתבר כי גם השנה, הישראלים העדיפו את המכירות המקומיות על פני המכירות הגדולות בעולם, כאשר רק ביומיים של shoppingIL (הן באונליין והן בחנויות הפיזיות), הוציאו הישראלים כ-3.75 מיליארד שקל - 15% יותר מבשנה שעברה.

אם נתייחס לנתונים של מכירות אונליין בלבד, נגלה כי הישראלים הוציאו כ-1.57 מיליארד שקל בימי המכירות של גוגל ישראל (shoppingIL), ובהשוואה לכך, בבלאק פריידי הם הוציאו כשליש מסכום זה, כ-594 מיליון שקל ובסייבר מאנדיי הם הוציאו כ-291 מיליון שקל. את המקום הרביעי בעדיפות הישראלים תפס "יום הרווקים הסיני" עם סכום נמוך בהרבה ועם ירידה של 14% במכירות ביחס לשנה שעברה.

עוד חיזוק לטענה זו מצאנו בגובה העסקה הממוצעת באתרים ישראליים לעומת באתרים בינלאומיים, כאשר עסקה ממוצעת של ישראלים באונליין מחנויות בחו"ל, עמדה בחודש נובמבר על סך של 293 שקל בעוד שעסקה ממוצעת באונליין באתרים הישראלים עמד העל 649 שקל.

יחד עם זאת, היקפי הקניות של הישראלים בימי המכירות הבינלאומיים עלו בהשוואה לשנה שעברה. מנתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) ניתן לראות הישראלים הוציאו בבלאק פריידי 594 מיליון שקל השנה, לעומת 524 מיליון שקל אשתקד ובסייבר מאנדיי, 291 מיליון שקל לעומת 228 מיליון שקל בשנה שעברה.

גם סיילספורס, המובילה ב- CRM וטכנולוגית ענן בעולם ובישראל, מציגה נתוני מכירות גלובליים המסכמים את שבוע הקניות שבין ה"בלאק פריידי" ל"סייבר מאנדיי" המתבססים על ניתוח נתוני קניות של למעלה מ-1.5 מיליארד קונים בעולם. על פי הנתונים, סך כל מכירות האונליין העולמיות בשבוע זה הגיעו לשיא של 281 מיליארד דולר, עלייה של 2% בהשוואה ל-2021, מתוכם 68 מיליארד דולר בארה"ב עם עלייה של 9% בהשוואה ל-2021.

נתון מעניין נוסף משבוע המכירות השנה מעיד על אחוז ההפניות שהגיעו מהרשתות החברתיות השנה, הינו הגבוה ביותר שנראה אי פעם במהלך עונת הקניות.

מכירות האונליין ביום המכירות הספציפי, "בלאק פריידי", הגיעו בעולם ל-65.3 מיליארד דולר, מתוכם, הוצאות הישראלים עמדו ביום הזה על כך של כ-1.3 מיליארד שקל עם עלייה של כ-11% מהשנה שעברה.

מכירות האונליין ביום המכירות ב"סייבר מאנדיי" בלבד, הגיעו ל-46.2 מיליארד דולר בעולם, מתוכם, הוצאות הישראלים ביום זה עמדו על כ-890 מיליון שקל.

קניות אונליין. ShutterStock
סף המכירות בעולם,בשבוע האחרון של נובמבר, עמדו על 281 מיליארד דולר/ShutterStock

אחוז ההפניות הגבוה ביותר שנראה אי פעם

עוד מנתוני סיילפורס:

הנתונים הראו שבשונה משנים קודמות - 2020 ו-2021, בהן קניות האונליין התפשטו במהלך כל חודש נובמבר, נתוני 2022 מראים שגם צרכנים וגם קמעונאים חיכו לשבוע האחרון של נובמבר.

ההפניות מהרשתות החברתיות הגיעו לשיא של כל הזמנים: רוב (76%) התנועה במהלך שבוע הקניות הגיע דרך מכשירים ניידים, כאשר המדיה החברתית הפנתה כמעט 10% - עלייה של 22% משנה לשנה ואחוז ההפניות הגבוה ביותר שנראה אי פעם במהלך עונת הקניות.

המתנה לרגע האחרון: לאחר עסקאות פחות מרשימות בתחילת עונת הקניות, שיעורי ההנחה הממוצעים עלו במהלך השבוע האחרון של נובמבר, והגיעו לרמות שלפני המגפה ב-27% ברחבי העולם ו-30% בארה"ב.

מכירה ממוצעת בעליה: בעקבות עלייה מתמדת בשבעת הרבעונים האחרונים, מחיר המכירה הממוצע העולמי (ASP) התייצב סוף סוף במהלך שבוע הקניות, ועלה ב-3% בהשוואה לשנת 2021.

שיעור נטישת העגלות ירד ב-5% בעולם: במהלך שבוע זה בהשוואה לשלושה שבועות קודמים בהם הצרכנים ניצלו הנחות גדולות.

הקטגוריות עם ההנחות הכי גבוהות: הלבשה (34%), איפור וטיפוח (32%), תיקי יד וביגוד יוקרתיים (26%)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אנליטיקס אינסטגרם. ShutterStock
10% מהמכירות הופנו מהרשתות החברתיות/ShutterStock

קונים אונליין ואוספים בחנות

עליה באימוץ BOPIS (Buy online, pick up in store): עם נוחות בראש סדר העדיפויות של הצרכנים, קנייה אונליין ואיסוף בחנות (BOPIS) עזרו לצרכנים להימנע מתורים ארוכים. השימוש ב-BOPIS בשבוע האחרון של נובמבר גדל ב-9% ברחבי העולם מיום חמישי עד ראשון בהשוואה לשלושת השבועות הראשונים של נובמבר. קמעונאים בארה"ב שהיו להם BOPIS הגדילו את ההכנסה המקוונת ב-38% יותר מאלה ללא אפשרות זו לאורך אותו שבוע.

אוטומציה החזירה זמן לקמעונאים ולצרכנים: קמעונאים פנו לאוטומציה בכמה מימי הקניות אונליין הגדולים ביותר של השנה, וחסכו זמן בבעיות שיכולות לעלות בהזמנות מורכבות וכך הגבירו את נאמנות הלקוחות. הודעות צ'טבוט ברחבי העולם עלו ב-57% בבלאק פריידי וב-53% בסייבר מאנדיי בהשוואה לאותם ימים ב-2021.

"לאחר הנחות דלילות בתחילת עונת הקניות, קמעונאים הגבירו את הקצב שלהם לאורך השבוע האחרון של נובמבר והקונים הגיבו בהתאם. הנתונים שלנו מראים התאמה בין שיעורי הנחה ומכירות אונליין באותו שבוע, שכן צרכנים המתינו עם העסקאות הגדולות והטובות ביותר", אומר נעם עזרא, סמנכ"ל מכירות אזורי לפתרונות B2B & B2C בסיילספורס ישראל.

זוג עושה קניות אונליין. ShutterStock
"ההעדפה לבצע קניות מרחוק התגברה", שגית דותן, סמנכ"לית לקוחות פרטיים ב-Max/ShutterStock

האתרים שהישראלים מועדפים במיוחד

עבור הישראלים, אתרי הקניות עצמם שהובילו את המכירות עם היקפי הרכישות הגבוהים ביותר היו AliExpress, SHEIN, KSP, Terminal X ו-Amazon.

שגית דותן, סמנכ"לית לקוחות פרטיים ב-Max: "נתוני חודש נובמבר מצביעים על המשך הגידול בהוצאות בכרטיסי האשראי של הצרכנים אל מול חודש נובמבר בשנה שעברה, ועל גידול בנתח העסקאות באונליין. הנתונים תומכים, גם השנה, בכך שלצד זאת שהלקוחות הישראלים צרכנים חכמים שאוהבים לקנות בהנחות ומבצעים משמעותיים, ההעדפה לבצע קניות מרחוק התגברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully