וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופים במונדיאל בעבודה? אתם בהחלט לא לבד

4.12.2022 / 11:56

סקר חדש של AllJobs בדק את השפעת משחקי המונדיאל במהלך היום על תפוקת העובדים והיקפי הצפייה במקום העבודה. ומה המעסיקים חושבים על זה?

דיווח של שליח וואלה! ספורט לקטאר, אחרי הניצחון של פורטוגל על אורוגוואי/צילום: פז חסדאי, עריכה: ניר חן

סקר חדש של חטיבת המחקר ב-AllJobs בדקה האם משחקי המונדיאל, המשודרים במהלך שעות היום, פוגעים בתפוקה ובעבודה של העובדים בישראל. בנוסף, אילו אפשרויות קיימות לצפייה בשידורים והאם המעסיקים יוזמים שעות גיבוש לעובדים וחוגגים את המונדיאל עם העובדים.

בסקר השתתפו 827 משיבות ומשיבים. 40% נשים ו-60% גברים, בני 18-65. בחלוקה גיאוגרפית 17% מהמשיבים לסקר מתגוררים בתל אביב וגוש דן, 24% במרכז הארץ והשרון, 15% בירושלים והסביבה, 30% בחיפה והצפון ו-14% בדרום הארץ. עובדים במגוון רחב של תחומים, ביניהם; אדמיניסטרציה, הייטק, כלכלה וכספים, חינוך והוראה, יצור ותעשיה ועוד.

60% צופים במשחקים במהלך יום העבודה

60% העידו שהם צופים במשחקי המונדיאל באופן חלקי עד מלא. 10% העידו שהם צופים בכל המשחקים בזמן העבודה. 18% דיווחו שהם משתדלים להתעדכן בתוצאות. 7% מעידים שצופים במשחק אחד ביום והיתר 64% לא צופים במשחקים בזמן העבודה.

חוליאן אלברס שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג שער עם ליאונל מסי. רויטרס
ששש... נותנים מסי, איך נעבוד?/רויטרס

אם בוחנים רק את הגברים בסקר, עולה כי 76% העידו שהם צופים במשחקי המונדיאל. 14% העידו שצופים בכל המשחקים במהלך העבודה, 24% משתדלים להתעדכן בתוצאות, 10% רואים משחק אחד לפחות והיתר, 52%, לא צופים כלל בזמן העבודה.

38% מהמעסיקים מאפשרים צפייה במשחקים ועד לחגיגה מלאה במקום העבודה

לשאלה האם מקום העבודה מספק פלטפורמה לצפייה, 10% העידו שכן ושישנו Happy Hour ושידור על מקרן, 12% העידו שיש טלוויזיה במקום העבודה וניצן לצפות באופן חופשי, 1% מאפשרים צפייה רק למשחקים המאוחרים, 15% מקום העבודה לא מספק פלטפורמה אך ניתן לצפות דרך המחשב או הטלפון הנייד. 62% הנותרים העידו שלא מאפשרים צפייה במשחקים.

בנוסף, חלק ממקומות העבודה מאפשרים גמישות בזמן משחקי המונדיאל. 11% העידו שכן ושמתאפשרת יציאה מוקדמת הביתה, 16% העידו שלא מעירים כלל על צפיה במהלך העבודה ו-74% העידו שלא מתייחסים לכך כלל.

16% העידו שהתפוקה יורדת אבל שולית

בבדיקה האם רמת התפוקה בעבודה יורדת, 16% העידו שהתפוקה שלהם בעבודה ירדה בזמן המונדיאל. זאת לעומת 84% שציינו שלא חלה ירידה.

מתוך אלו שהעידו שהתפוקה שלהם ירדה; 9% העידו שהירידה היא של 50% ומעלה. 5% העידו שהירידה בתפוקה עומדת על כ-20%, ו-9% נוספים העידו שישנה ירידה, אך שולית שעומדת על כ-10% ירידה.
הנתונים זהים גם בחלוקה רק לגברים הצופים במשחקים במהלך העבודה.

ליאת בן תורה שושן, מנהלת מחלקת קריירה ב-AllJobs, ציינה: "מאחר וקשה להתעלם מחגיגת המונדיאל העולמית, אולי נכון יהיה למעסיקים לקחת חלק ולאפשר צפייה משותפת במהלך יום העבודה. אנו רואים כי מעסיקים שהשכילו להפוך זאת לחגיגה במקום העבודה ולקיים Happy Hour, פעילויות גיבוש ומיתוג מעסיק, זכו בנקודות זכות מצד העובדים שמצידם ישקיעו יותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully