וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק הפועלים לא מאמינים לברנע: המניה יורדת ב-2.7% במחזור חריג של 65 מיליון שקל עקב מכירות העובדים

אילן מוסנאים

26.2.2003 / 15:18

ברנע אומד שווי הפועלים בכפול משוויו בשוק; היום השתחררו מחסימה כ-56 מיליון מניות שהבנק הנפיק לעובדיו ב-1998, המהוות כ-4.5% מהון המניות של הבנק ושוויין כ-340 מ' ש'



מאת אלי דניאל ואילן מוסנאים



עובדי בנק הפועלים החלו הבוקר, כפי הנראה, במכירת מניות הבנק שברשותם, אשר השתחררו היום מחסימה. זאת כנראה הסיבה למחזור הגבוה במניה - 65 מיליון שקל, ולירידות החדות של כ-2.7% שהמניה רושמת בפתיחת המסחר.



היום ישתחררו מחסימה יותר מ-56 מיליון מניות, שעובדי הבנק קיבלו בהצעת המכר שהבנק ביצע ב-25 בפברואר 1998. שווי מניות אלו, שמהוות כ-4.5% מהון המניות של הבנק, עומד על כ-340 מיליון שקל.



נזכיר כי אתמול דיווח "מעריב" כי פרופסור אמיר ברנע עומד לפרסם בקרוב הערכת שווי נוספת לבנק הפועלים בה הוא יאמוד את שווי הבנק בכ-16.44 מיליארד שקל. שווי זה גבוה ביותר מ-110% מהשווי בו נסחר הבנק בבורסה, אך נראה שכמו השוק, גם עובדי הבנק (שאמורים לדעת את מצבו טוב יותר מכל אחד אחר) לא מתייחסים ברצינות להערכת השווי של ברנע.



רכישת המניות נעשתה באמצעות מימון שהעמיד הבנק לטובת העובדים, כאשר כספי הדיווידנדים שנתקבלו מאז בגין מניות אלה הוחזרו לבנק על חשבון ההלוואות אותן הוא העניק, הלוואות הצמודות למדד המחירים לצרכן. הנהלת הבנק ניסתה להפחית את הלחץ הצפוי על המניה, ואיפשרה לעובדי הבנק להאריך את ההלוואות שקיבלו בעת רכישת המניות.



עם זאת בניגוד להלוואה המקורית, שהיתה צמודה למדד בלבד ולא כללה תשלום ריבית, ההלוואה הנוכחית הינה צמודה למדד ונושאת ריבית של 2% אותה יידרשו עובדי הבנק לשלם מדי חודש. נראה כי עובדי הבנק מבקשים להימנע מתשלום הריבית, ולנוכח הציפיות להמשך ההרעה בתוצאות הבנק בטווח הקצר והבינוני, הם מעדיפים לממש את המניות.



העובדים שילמו 5.82 שקלים למניה - מחיר הנמוך בכ-3% ממחיר המניה לפני פתיחת המסחר הבוקר בבורסה. קשה לאמוד במדויק אם העובדים מורווחים או מופסדים בגין רכישת מניות הפועלים, אם כי נראה שלפי שעה הם הצליחו לרשום רווח קטן. בהקשר זה צריך לציין כי מאז אוקטובר 1998 חילק הבנק דיווידנד בהיקף כולל של כ-3.4 מיליארד שקל, מה שתורם לרווח של עובדי הבנק.



מנגד, בגין ההלוואה אותה הם קיבלו ייאלצו העובדים לשלם הפרשי הצמדה, מה שמקטין את הרווח שלהם. נזכיר כי באמצע ינואר הפחית האנליסט אלון גלזר את ההמלצה למניית הפועלים ל"נייטרלי", עקב החשש מהיווצרות לחץ של מכירות במניה כתוצאה ממכירת מניות הבנק על ידי העובדים. גלזר הציב למניה מחיר יעד של 9 שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully