וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס התה שלנו: בכמה היא התייקרה וכמה נשלם בכל רשת?

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 15:20

עם בוא החורף, עולה הביקוש לתה. המשקה מחמם את הגוף מבפנים והספל הופך לתנור קטן שמפשיר אצבעות קפואות. עם התשוקה לכוס תה, יצאנו לבדוק את פערי המחירים (העצומים) בין רשתות השיווק בישראל לאריזה של 50 תיונים מסוג ארל-גריי

אישה לבושה בסוודר מחזיקה ספל של משקה חם. ShutterStock
כוס תה חמה. הפתרון האולטימטיבי לחימום מהיר של הגוף בעונה הקרה/ShutterStock

החורף הגיע ואיתו גם הירידה ההדרגתית בטמפרטורות והערבים הארוכים שמזמינים התכרבלות בבית עם שמיכה מול הטלוויזיה, תנור בסביבה וכוס של תה חם ביד.

יום התה הבינלאומי, שחל מדי שנה ב-15 בדצמבר, הוא סיבה מספיק טובה לבחון את שוק התה בישראל, שעבר בשנים האחרונות מהפך תדמיתי. התה כבר אינו נתפס כמשקה שנועד לאנשים שבריאותם לא בשיאה, או משקה לקשישים, אלא כמשקה-על עם סגולות מרובות לחיזוק הבריאות וניהול אורך חיים מאוזן.

התה הוא משקה טבעי, בעל ערך קלורי נמוך במיוחד, אינו מכיל צבעי מאכל או חומרים משמרים, ומכיל נוגדי חמצון בכמות גבוהה ומכיל פחות קפאין מקפה.

התה, הוא המשקה העתיק ביותר בעולם, עוד משחר ההיסטוריה השתמשו בעלים מורתחים מהטבע לחיזוק הבריאות ולחימום הגוף, וכאמור, גם כיום הוא המשקה הנצרך ביותר ברחבי העולם כולו (אחרי המים כמובן).

מזיגת תה אל ספל. ShutterStock
הופך את החורף לנעים יותר/ShutterStock

עשוי להפוך למונופול?

המותג הישראלי 'ויסוצקי' שולט בשוק ומגיעה לאחיזה של כ-80% מנתח השוק בקטגוריית התה הירוק ולכ-70% מנתח השוק בקטגוריות התה האחרות. אחזקה במספרים גבוהים שכאלה בנתחי שוק, הביאה אף את רשות התחרות לשקול להכריז על ויסוצקי כמונופול בשוק התה הקמעונאי, אך עד כה אין הכרעה בנושא.

כדי להגיע לרוב הגדול של צרכני התה, בחרנו במוצר מוביל של המותג המוביל: קופסה שקיקי תה, 50 יחידות בטעם ארל גריי המועדף על הקהל הישראלי, אומנם לא התה הכי פשוט של המותג אבל אחד מהנמכרים ביותר שלו.

אבל עוד לפני הבדיקה, ציפתה לנו הפתעה, בטח בימים שבהם תופס יוקר המחיה מקום מרכזי בשיח: מנתונים שהפקנו באמצעות מערכת CHP השוואת מחירים, מצאנו כי לא נרשמה עליית מחיר משמעותית ב-3 השנים האחרונות אך התגלו פערים עצומים במחיר, שמגיעים עד לכדי עשרות אחוזים, בין הרשתות השונות.

אז איפה תקנו וכמה זה יעל לכם? התוצאות לפניכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תה ויסוצקי ארל גריי, 50 שקיקים - פערי מחיר בין הרשתות השונות. מערכת CHP השוואת מחירים,
תה ויסוצקי ארל גריי, 50 שקיקים - פערי מחיר בין הרשתות השונות/מערכת CHP השוואת מחירים

אותו מוצר, יותר יקר: פערים של עד כ-90%

המחירים שמצאנו מצביעים על פער של למעלה מ-60% בין הרשת שמשווקת את המוצר במחיר היקר ביותר (33.90 שקל) לבין הרשת שמציגה את המחיר הזול ביותר (20.90 שקל).

מחירים הוגנים מצאנו ברשתות: טיב טעם אונליין: 20.90 שקל, אושר עד: 21.80 שקל, יוחננוף: 22.90 שקל ומחסני השוק: 22.90 שקל.

מחיר אמצע: מצאנו ברשת רמי לוי שיווק השקמה: 24.90 שקל. יחד עם זאת יש להדגיש כי ברשת זו מוצע בימים אלו מבצע שתוקפו עד 31.12.22 לפיו המחיר המוצר עומד על 17.90 שקל - מחיר הנמוך בכ-90% מהמחיר הגבוה שמצאנו ונמוך בכ-15% מהמחיר הנמוך ביותר שמצאנו.

מחירים גבוהים מצאנו ברשתות: super (קפור העתידית), שופרסל אקספרס ומיני סופר אלונית: 32.90 שקל.

את המחיר הגבוה ביותר: מצאנו ברשת מגה בעיר: 33.90 שקל - פער של למעלה מ-60% מהמחיר הזול ביותר שמצאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully