וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכירי דירות משנים מסלול מס מ-50% הכנסה נטו ל-10% מההכנסה ברוטו

זיו מאור

26.2.2003 / 10:54

בסופו של דבר ישלמו המשכירים 10% מההכנסה הכוללת על הדירות, במקום 50% מהרווח בניכוי ההוצאות כיום; מדובר בבעלי דירות הנחשבים משכירים פרטיים ולא עסק



משכירי דירות המחזיקים מספר רב יחסית של דירות, מבצעים בשבועות האחרונים שינויים במסלול המס, כך שישלמו בסופו של דבר 10% מההכנסה הכוללת על הדירות, במקום 50% מהרווח בניכוי ההוצאות כיום; מדובר בבעלי דירות הנחשבים משכירים פרטיים ולא עסק. המסלול הנוסף התאפשר בעקבות המלצותיה של ועדת רבינוביץ לרפורמה במס.



עו"ד ג'ק בלנגה, ממשרד עוה"ד משה דרוקר ושות', העריך כי בישראל מאות משכירים בעלי דירות רבות, כולל תושבי חוץ, וכי חיסכון המס לכל אחד מהם עשוי להסתכם באלפי דולרים בשנה. לדבריו, יש להניח כי במס הכנסה יטענו לפחות לגבי חלק מהמקרים כי הם עונים להגדרה של עסק, בניסיון לגבות שיעור מס גבוה יותר.



בלנגה הוסיף כי רבים מהמשכירים נהגו לשלם 50% מס, מכיוון שעברו את תקרת ההכנסה לפטור - 7,000 שקל בחודש. מי שהכנסתו היא יותר מ-14 אלף שקל בחודש, שילם בפועל מס של 50%.



רו"ח ועו"ד אודי ברזילי, שהיה חבר בוועדת רבינוביץ ושימש בעבר כסגן נציב מס הכנסה למיסוי מקרקעין, אמר כי ההטבה למשכירים במסלול ה-10% שקולה לעתים לתשלום של מס בגובה 50%-35%. לדבריו, לעתים ניתן אף להימנע לחלוטין מתשלום מס במסלול ה-50%, אם מצליחים לקזז מספיק הוצאות, כולל הפחת על הדירה.



ברזילי העריך כי ההכנסות משכר דירה לא יקטנו כתוצאה מהמעבר למסלול של 10%, ואולי אף יגדלו. זאת, מאחר שהפחתת המס תכניס דירות לשוק. לדבריו, תהליך הוספת דירות לשוק כבר החל, והראיה לכך היא הירידה שחלה בדמי השכירות ב-2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully