וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם פורץ דרך: חברה ישראלית תחפש ותפיק גז טבעי במרוקו

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 14:27

הפעילות הבינלאומית של NewMed Energy מתרחבת: חתמה על הסכמים עם חברת 'אדרקו' ועם המשרד הלאומי לפחמימנים ומכרות של מרוקו - לקבלת רישיון חיפוש והפקה במרוקו

מנכ"ל NewMed Energy יוסי אבו עם שרת האנרגיה של מרוקו, לילה בן עלי. NewMed Energy,
מנכ"ל NewMed Energy יוסי אבו עם שרת האנרגיה של מרוקו, לילה בן עלי/NewMed Energy

NewMed Energy דיווחה כי חתמה עם חברת אדרקו ועם המשרד הלאומי לפחמימנים ומכרות של מרקו על הסכמים לביצוע פעולות חיפוש והפקה של גז טבעי (ו/או נפט) ברישיון החיפושBoujdour Atlantique, הנמצא לחופי מרוקו באוקיינוס האטלנטי.

על פי ההסכמים NewMed Energy תחזיק ב-37.5% מהזכויות ברישיון החיפוש. חברת אדרקו תחזיק ב-37.5% נוספים, והיתרה (25%) מוקנית למשרד הלאומי לפחמימנים ומכרות של מרוקו בהתאם לחוק המקומי.

כזכור, בכנס המשקיעים שהתקיים בחודש פברואר השנה, חשפה השותפות כי היא נמצאת בתהליך מתקדם לקבלת רישיונות חיפוש במרוקו וכי היא זיהתה את מרוקו כמדינת יעד בעלת פוטנציאל עצום הן בפן הגיאולוגי והן בפן המסחרי.

רישיון Boujdour Atlantique נמצא בדרום המים הכלכליים של מרוקו וניתן ל-8 שנים סה"כ. על פי תכנית העבודה המתוכננת, 30 חודשים מיום הענקת הרישיון יתבצע ניתוח גיאולוגי וגיאופיסי ברישיון, וקידוח אקספלורציה ראשון מתוכנן לאחר כשנתיים וחצי. ההסכמים מותנים בקבלת אישור משרד האנרגיה ופיתוח בר קיימא ומשרד האוצר, של מרוקו, וכן באישור האסיפה הכללית של NewMed Energy.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "מיום ליום אנחנו מעמיקים את פעילותנו הבינלאומית והופכים לגוף גלובאלי לכל דבר ועניין. ההודעה היום היא חלק ממהלך אסטרטגי נרחב שיהפוך את NewMed Energy לגוף האנרגיה המוביל באזור מזרח הים התיכון וצפון אפריקה.

כבר זמן רב שאנו מזהים פוטנציאל עצום במרוקו לשיתופי פעולה הן בזרוע הגז הטבעי והן בענפי האנרגיות המתחדשות. אנחנו ממקסמים את הערך מנכסי הליבה שלנו לצד הרחבת הפעילות הקיימת, כניסה לפעולות חיפוש והפקה של גז טבעי במדינות נוספות ופיתוח תחום האנרגיות האלטרנטיביות"..

הארי מרפי, דירקטור באדרקו: "זוהי אבן דרך משמעותית עבור אדרקו, שמנהליה פעילים בשוק האנרגיה במשך שנים רבות. אנו נרגשים להיכנס לתחום חיפושי הגז הטבעי במרוקו, בשיתוף עם NewMed Energy, שותפות אנרגיה מובילה שהשקיעה משמעותית בתעשייה והייתה מעורבת בתגליות גדולות במהלך 30 השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully