וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע מזהירה: נתבע את מורגן סטנלי על הקצאה לא חוקית של מניות

דפנה מאור

26.2.2003 / 12:45

בתי השקעות בוול סטריט חשודים כי התנו הקצאת מניות ברכישה נוספת לאחר שהחלו להיסחר - מהלך בלתי חוקי המכונה Laddering

רשות ני"ע בארה"ב החלה לחקור חשדות כי מורגן סטנלי נהג להקצות מניות בהנפקות ראשונות באופן בלתי חוקי. הרשות הודיעה לבנק ההשקעות כי היא עשויה להגיש תביעה נגדו בשל הקצאת מניות שהותנתה באופן בלתי חוקי, בדרישה שהרוכשים יתחייבו לרכוש מניות נוספות בשוק.

מורגן סטנלי צפוי לקבל בימים הבאים "הודעת וולס", המודיעה לו על הכוונה להגיש אישומים -דיווח "וול סטריט ג'ורנל". האישום יוגש במסגרת חקירה מתמשכת שעורכות הרשויות בארה"ב לגבי נוהג ה"Laddering", במסגרתו הבטיחו בנקי ההשקעות כי המניות הנמכרות בהנפקה ראשונה לציבור יעלו ביום הראשון, על ידי התניית מכירתן בכך שהמשקיעים יוסיפו לרכוש מניות גם לאחר ההנפקה. Laddering אסור באופן מפורש בחוק האמריקאי.

הטענה נגד בתי ההשקעות היא שהם יצרו ביקוש מלאכותי למניות בהנפקות ראשונות, במיוחד בתחום הטכנולוגיה. הרשויות מאשימות את הבנקים במניפולציה של שוק המניות, אשר פגעה במשקיעים הרגילים שלא יכלו לרכוש מניות בהנפקות עצמן.

בחקירה נגד מורגן סטנלי נבדקות ההנפקות של אוונקס, אוויצ'י וטרנסמטה. הנפקת אוונקס עלתה ב-378% ביומה הראשון; אוויצ'י עלתה ב-212%; טרנסמטה עלתה ב-115%.

מורגן סטנלי היה שני רק לגולדמן סטנלי בשוק ה-IPO בשנים 1999-2000, בהן התבצעו ההנפקות הנחקרות. השניים גרפו מאות מיליוני דולרים מדמי ייעוץ להנפקות אלו.

הבנק CSFB יישב לפני כשנתיים האשמות כי היקצה באופן לא הוגן מניות בהנפקות ראשונות, וכי גבה מלקוחותיו עמלות מופרזות תמורת הקצאות מבוקשות. הבנק שילם קנס של 100 מיליון דולר, ולא הודה באשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully