וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

They did it again: החדש של נינג'ה עולה על הציפיות

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 11:02

חברת נינג'ה השיקה את נינג'ה סמארט-ליד, סיר שמשלב שלוש שיטות בישול ועשרות תוכניות בישול שונות. קארין ארד ניסתה, בישלה, אפתה ושטפה במשך שבועות מספר, וזה מה שיש לה לספר

את מוצרי נינג'ה לסוגיהם יאהב כל מי שאוהב גאדג'טים, חידושים ותצוגות דיגטליות, וכל מי שמתעצל לשטוף שלושה סירים בארוחת ערב אחת, וכל מי שמתחרמן מפתרונות ש"איך לא חשבו עליהם קודם". בגדול נראה לי שמדובר בפלח האוכלוסיה שגם חולה אייפון. אם כן, אתם כבר מכירים את המותג ועוקבים אחרי הריליסים החדשים שלו, וחושבים, כמוני, שנינג'ה הוא אחד מהמותגים שהצליחו בעזרת מיתוג מצוין והרבה חוכמה שיווקית, לעבור את הגבול בין מוצר - לבין מוצר נחשק שמסמל גם מעמד וקבוצת השתייכות. בקטע טוב.

בתור חובבת, יצא לי לנסות די הרבה מוצרים של המותג, ותמיד ארצה לנסות עוד. לא רק כי זה מקל על החיים שלי, אלא כי יש פיתוחים שמחזירים לך את האמון במין האנושי. אז יכול להיות שאני קצת פחות אובייקטיבית, כי גם את הגרסה הקודמת של הסיר הזה אהבתי וכל שיפור עשה אותו יותר טוב ממה שהיה. תכל'ס כל מה שהם היו צריכים לעשות כדי להצליח איתי זה להיזהר לא לפתח מוצר חדש פחות טוב בהרבה מהקודם.

שמחה לבשר שזה לא קרה, והשורה התחתונה של הטקסט הזה תגיע ממש עכשיו, לטובת אלה שמעוניינים רק בה. הסיר מעולה, אני גם מבשלת וגם אופה בו, ובמשך כמה שבועות כבר לא הרמתי את המכסה של תנור הגז שלי - גם כי לא הייתי צריכה, וגם כי הסיר עומד עליו. מי שרוצה לעבור הלאה, זה הזמן. מי שמעוניין בפירוט, חגרו חגורות, כי נכונה לכם חפירה.

נינג'ה סמארט ליד OL753. שריג,
נינג'ה סמארט ליד OL753/שריג

הרשו לי להתחיל עם המינוס היחיד של הסיר הזה - הוא גדול. גדול וכבד, וכתוצאה האכסון שלו במטבח בנוסף על הסירים האחרים כמעט תמיד יהיה בעייתי, מה גם שזה סיר מושלם לדירת רווק/ה נטולת כיריים (יש כאלה, והרבה), כי בסיר הזה אפשר ליטרלי להכין הכל. אז אם יש לכם מקום על השיש, זה סיר חובה, כי אפשר להכין בו הכל, בחצי מהזמן לפחות, במקביל, ובשיא הנוחות.

מה זה הכל? הכל. מרקים, תוספות, קדירות בבישול ארוך, בירקות מאודים, תבשילים, מטוגנים כמו שניצל וצ'יפס, לחם, עוגות גבינה. הכל - גם לטגן ביצה, אם רוצים. מדובר בשילוב גאוני של שלוש שיטות בישול בסיר אחד, ממקסמת את היעילות שלו במטבח, וחוסכת כלים, נקיונות, ומקום.

כבר בסיר הראשון (נינג'ה פודי) שולבו כמה שיטות בישול שאפשר היה לבחור ביניהן - סיר לחץ, טיגון באויר חם ו"צריבה" שזה בישול רגיל. הסיר החדש מוסיף לנו עוד שיטת בישול אחת - בישול באדים - שילובים שונים של סיר לחץ ים גריל ואויר חם, איחוד שמוליד כמה וכמה שילובים מועילים ביותר, ומדייקים את הסיר עוד יותר.


ואני אסביר.
גם בסיר הישן יכולתי לשים עוף שלם ולבשל אותו בסיר לחץ ב-25 דקות, ואז להעביר אותו לטיגון באויר חם כדי לתת לו צבע. בסיר החדש אין צורך להסתבך - שמים את העוף ומשתמשים בטיגון ואידוי, ומקבלים תוצאה דומה אבל טובה בהרבה. האדים מסיר הלחץ שומרים על רכות הבשר, וזרמי אויר לוהטים וחזקים מייצרים, בו זמנית, את הקריספיות החיצונית של העוף, ונותנים לו מראה וטעם של עוף בגריל שנקנה בפינת רחוב. ובלי שמן (אפשר גם עם - כי זה יותר טעים). התוצאה מעולה, כי תודות למדחום הדיגיטלי שנוסף לסיר בגרסה החכמה יותר שלו, העוף לא יהיה מבושל מדי אלא רך, והקריספיות תישאר עסיסית, תודות לאדים שממתנים את היובש של האויר החם, מבלי להוסיף לזמן הבישול, מה שהיה בלתי נמנע בסיר הראשון.

עוד שיפור שבעיני משמעותי מהגרסה הישנה, הוא שלסיר החדש יש מכסה אחד שמשמש בכל שיטת בישול, בניגוד למכסה הנוסף (העבה, הכבד והמאד גדול שיועד לשימוש במצב סיר לחץ) שהגיע עם הסיר הקודם, מה שיצר בעיות אכסון וניקוי, וסירבל את התהליך. בנוסף, תכולת הסיר גדולה יותר בגרסתו החדשה, שזה תמיד טוב - מבלי להגדיל את המכשיר חיצונית.

איך משתמשים?
במרכז הסיר יש סליידר שמעביר בין שלושת מצבי הבישול, ובכל מיקום של הסליידר מתקבלת תצוגה דיגיטלית של כל התוכניות שזמינות במצב הסליידר הנוכחי. הסיר מגיע עם עם מדחום דיגיטלי, עם סלסלה לאידוי וטיגון, ושני מדפי הפרדה להרכבה ופירוק שמאפשרים בישול של כמה מנות בסיר אחד, בקומות שונות.

מנה שאני מכורה אליה ומכינה תמיד בסיר הישן הוא כרובית שלמה. שמים אותה בסיר לחץ לעשר דקות ואז מצפים בשמן זית או טחינה שמים קצת מלח ומטגנים 15 דקות באויר חם. יוצאת לכם כרובית אייל שני, בחצי שעה במקום שעה וחצי, והמטבח גם לא מסריח. מדהים. בסיר החדש, מצד שני, אין צורך לעשות את שני השלבים - אפשר פשוט להכניס אותה מראש למצב צלייה+אידוי ולסגור את הפינה.

נינג'ה סמארט ליד OL753. שריג,
נינג'ה סמארט ליד OL753/שריג

עוד דברים שאפשר לעשות במצב בישול בשילוב אדים, הם לבשל ארוחה שלמה בשלוש קומות. אורז למטה, דג למעלה, ובאמצע ברוקולי בתוך נייר כסף - הרוטב של הדג יטפטף על האורז והברוקולי, והבנתם את ההמשך. מנסיוני לארוחה בשלוש קומות יש בהחלט היתכנות, רק שהייתי מתחילה עם האורז ומבשלת אותו חלקית לפני הוספת הדג, שצריך מעט מאד זמן.

אפייה בשילוב אדים היא אחת הפונקציות האהובות עלי ביותר, לאפייה של עוגות גבינה (במקום להוסיף קערת מים לתנור - כבר יש אדים), ולחמים - בגלל הקרום הקריספי שנוצר בשל השילוב בין האויר החם והאדים, מזכיר את מרקמו של לחם קנוי, באפס מאמץ.

תכונה שימושית נוספת היא סיר הלחץ, שחותך את זמני הבישול לחצי ושומר על הערכים התזונתיים, וטיגון באויר חם, לבישול עם מעט או ללא שמן בכלל. אפשר לטגן" באויר כמעט הכל, כולל שניצל, צ'יפס, וצריבות של תחילת בישול, וגם להכין חטיפי בריאות למיניהם - על חום נמוך לזמן ארוך, למשל פירות יבשים הום-מייד. בנוסף קיימות בנינג'ה סמארט-ליד גם האופציות לאפייה סו-ויד, בישול איטי, ייבוש מזון, התפחה (גאוני), ויוגורט, תאמינו או לא, פונקציה שלא ניסיתי, וכנראה לא אנסה לעולם. מי יכין יוגורט? מצחיקים. תכנית שמירת חום אוטומטית שומרת את האוכל שלכם במצב חמים אחרי שהטיימר מסיים (עד שתכבו את הסיר לגמרי). כשמסיימים לא צריך לשבור את הראש, כי אפשר להשליך את חלקיו למדיח, ומיד לאחר מכן להשליך את עצמך על הספה. יותר מזה אי אפשר לבקש מסיר שגרם אפילו לביטוי "אויר חם" להישמע חיובי.

מחיר השקה: 1990ש"ח, מגיע עם חוברת מתכונים וטבלאות בישול בעברית. באחריות של שריג היבואן הרשמי, להשיג אצל המשווקים המורשים ובאתר 'שריג אלקטריק' היבואן הרשמי

  • עוד באותו נושא:
  • נינג'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully