וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ.פי.איי מתאימה את שווי העסקה עם דן: תשלם 2.7 מיליון דולר במקום 6.5 מיליון דולר לרכישת מניות אמד

גולן פרידנפלד

26.2.2003 / 13:17

ב-2000 התחייבה אמ.פי.איי לרכוש 30% מאמד - חברת הנדל"ן של קואופרטיב דן - תמורת 26.4 מ' ד'; מסכום זה שולמו 20 מ' ד' - יתרת הסכום הופחתה ל-2.7 מ' ד'



חברת אמ.פי.איי , שבשליטת משפחות ברזאני ויונה, מדווחת היום לבורסה על שינויים בהסכמים שנחתמו עם חברת אמד פיתוח נדל"ן, המרכזת את נכסי הנדל"ן של קואופרטיב דן. על פי ההסכם, שנחתם בחודש אוקטובר 2000, היתה אמורה אמ.פי.איי לשלם 6.5 מיליון דולר לחברת אמד - בנוסף לסכום של כ-20 מיליון דולר ששולם לאמד ביום חתימת ההסכם.



במקום תשלום של 6.5 מיליון דולר, תשלם אמ.פי.איי לאמד רק 13.2 מיליון שקל (2.7 מיליון דולר). תשלום זה ישולם על ידי אמ.פי.איי עד לסוף שנת 2004 ויישא ריבית בשיעור של 3%, שתהיה צמודה למדד המחירים לצרכן. תמורת ההשקעה הזו קיבלה אמ.פי.איי 30% מהון המניות המונפק של אמד.



מנגד, על פי התיקון להסכם שנחתם בין החברות, לא יוחזרו לאמ.פי.איי 1.3 מיליון דולר - כפי שתוכנן על פי ההסכם המקורי. על פי הסכם זה, במידה ששוויה של חברת דן רנט הבורסאית, המוחזקת על ידי אמד בשיעור של 64%, יקטן משווי של 43 מיליון דולר - יוחזרו לאמ.פי.איי 1.3 מיליון דולר. שוויה של דן רנט כיום עומד על כ-100 מיליון שקל - סכום הנמוך מ-43 מיליון דולר, ולמרות זאת - על פי ההסכם החדש לא תזכה אמ.פי.איי לתשלום זה.



מנכ"ל אמ.פי.איי, עופר כהן, ציין כי השינויים בהסכמים עם אמד הם תוצאה של השינויים שחלו בשוק הנדל"ן בשנתיים האחרונות. "אי אפשר להתעלם ממה שקרה כאן, במיוחד ממועד החתימה על ההסכם שהיה ערב פרוץ מאורעות אוקטובר. במהלך השנתיים האחרונות חלה החרפה במצב המשק, שהביאה לכך ששטחי הנדל"ן המוחזקים על ידי אמד לא פותחו כפי שציפינו שיתפתחו. אלו, ביחד עם המיתון הכבד, הביאו אותנו ואת חברת דן לתמחר בצורה שונה את העסקה".



עופר כהן ציין כי השותפות עם אמד תימשך, וכי הוא רואה בה שותפות אסטרטגית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully