וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט: הפיטורים הנרחבים ומחאת הגולשים ברשת

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 11:42

חברת האשראי ישראכרט הודיעה בסוף השבוע שעבר על מהלך התייעלות נרחב. גולשת בפייסבוק הצביעה על הרווחים הגבוהים של החברה ושאלה מדוע היא מפטרת במקביל לחלוקת דיבדנדים גדולים? לדברי ישראכרט, הפיטורים הם חלק הכרחי מתכנית ההתייעלות של החברה

צילום מסך של מחאת רשת נגד ישראכרט. מתוך פייסבוק, תמונות גולשים
פוסט המחאה ברשת. הגולשת גלית לינדר צבי שואלת מדוע חברה כה רווחית צריכה להתייעל ולפטר עובדים/תמונות גולשים, מתוך פייסבוק

כמו העלאות המחירים, גם פיטורי עובדים הם עניין מידבק. בעוד כולם עסוקים בפיטורים ההמוניים במפעל "טכנולוגיית להבים" בצפון, בשבוע שעבר הודיעה ישראכרט על כוונתה לפטר 250 עובדים מתוך כ- 2,500 עד לסוף השנה הבאה, כ- 12% מהיקף המועסקים בחברה.

המשמעות: אחד מכל שמונה עובדים ילך הביתה. המהלך של "התמקדות ופיתוח מנועי צמיחה" כפי שמכנים אותו בחברה, מונח שמאחוריו צמצום משמעותי וכואב בכ"א, שמגיע שנתיים אחרי קיצוץ דומה של כ- 200 משרות.

חברת כרטיסי האשראי, המחזיקה בנתח של 40% מהשוק, מגיע לאחר רווחי שיא בשנת 2021, עם גידול פנטסטי של 269% ברווח השנתי הנקי, שהסתכם ב- 343 מיליון שקלים, לעומת 93 מיליון בשנה הקודמת, וחלוקת דיבידנד של 120 מיליון שקלים לבעלי המניות, גם דו"חות הרבעון השלישי שפורסמו לאחרונה היו לא רעים. הרווח הנקי עמד על כ- 60 מיליון שקלים, ירידה לעומת רווח נקי של 99 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, אך סכום נאה בכל קנה מידה.

רן עוז. תמי בר שי,
רן עוז, מנכ"ל ישראכרט: "הפחתת מצבת העובדים היא הכרח המציאות"/תמי בר שי

הגולשת גלית לינדר צבי, שנראית כמי שבקיאה בנתונים וקראה על פיטורי העובדים, פתחה במחאה נגד החברה ברשת, וכתבה: "החלטתי לקרוא למרד צרכנים. ישראכרט החליטה על פיטורי מאות עובדים מטעמי 'ייעול'. החברה הרוויחה בשנת 2021, 343 מיליון שקלים. זה כנראה לא הספיק, אז למה לא לפטר מאות עובדים כדי להגדיל חלוקת דיבידנדים? כמחאה התקשרתי לחברה וביטלתי את כרטיס האשראי שלי. לרובנו יש יותר מכרטיס אחד. אולי אם עוד רבים יעשו כמוני, בהנהלה ישקלו פעם נוספת את ההחלטה".

ישראכרט היא חברה ללא גרעין שליטה. יו"ר החברה היא תמר יסעור. המנכ"ל, רן עוז, נכנס לתפקידו בשנה שעברה ולפני כחצי שנה התחיל לעבוד על תכנית הקיצוצים. עוז נחשב מומחה להתייעלות, בעת שכיהן כמנכ"ל מגדל ביטוח, נקט בטקטיקה דומה. בהודעה לבורסה נאמר שההתייעלות תביא לחיסכון שנתי של בין 55 ל- 60 מיליון שקלים בשנה.

בגל הפיטורים הקודם לפני שנתיים, 200 מעובדי החברה פרשו מרצון. פרטי המהלך הנוכחי סוכמו עם ועד העובדים, ועלותו עומדת על כ- 35 מיליון שקלים. חוץ מקיצוץ בהוצאות מתכוון עוז לזעזע את החברה ולהפוך אותה לרזה ורעבה.

הגולשת המוחה סיפרה לוואלה, שאחרי פרסום הפוסט, התקשרה אליה מנהלת קשרי הלקוחות של ישראכרט וניסתה להרגיע אותה. "הודיתי על השיחה", היא אומרת, "אבל גם איחלתי לה הצלחה, כי הרי יש סיכוי שגם היא תהיה בין המפוטרים".

ישראכרט, בתגובה, הפנתה להודעת החברה כפי שפורסמה בשבוע שעבר, בה פורטו עיקרי תכנית ההתייעלות והמנכ"ל, רן עוז, סיכם: "רן עוז, מנכ"ל ישראכרט: "בהתאם לאסטרטגיה של הקבוצה ולהתפתחויות בשוק התחרותי בו אנו פועלים, אנו הופכים את החברה לגמישה, יעילה וממוקדת יותר. זאת, כדי שנוכל להוביל את ישראכרט ליתרון תחרותי משמעותי ולהובלת השוק. לצערנו, כחלק מתהליך זה, הפחתת מצבת העובדים היא הכרח המציאות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully