וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגנו על הורים מבוגרים מפני אנשי מכירות חלקלקים

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 11:50

רוצים להגן על ההורים מפני נוכלים? בעוד שלושה שבועות ייכנס לתוקפו החוק שאוסר קיום שיחות מכירה לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם למאגר "אל תתקשר אליי". מה המשמעות ואיך נרשמים?

בייביסיטר מדברת בטלפון בזמן שהילדים משחקים מאחורייה. Africa Studio, ShutterStock
שיחות שיווק לעיתים מטרידות את הצרכן וזכותו לבחור שלא לקבלן, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן/ShutterStock, Africa Studio

אין מי שלא מכיר את התופעה: אתם באמצע משהו חשוב, לפתע מצלצל הטלפון הנייד - על הצג מספר לא מזוהה. אתם מתפתים לענות, רק כדי לקבל נאום ארוך של איש מכירות. במקרה הטוב, יש לכם קצת זמן להאזין. במקרה הרע אתם ממלמלים משהו כמו "תודה, לא מעוניינים" - ומנתקים.

ולא רק הפרעה למי שמקבל את השיחה: כפי שעולה מכתבות תחקיר רבות, הפכו חלק משיחות הטלמרקטינג (שיווק באמצעות הטלפון) לכר פעילות נרחב לנוכלים, בעיקר בקרב קשישים ואוכלוסיות מוחלשות.

אלה לעיתים אינם מבינים מה רוצים מחייהם, אבל מתפתים לשמע הבטחות לזכייה, פרסים ועוד - ומוצאים את עצמם בקשר ארוך טווח עם גורם עסקי חלקלק, שמרוקן את חשבון הבנק שלהם - וכשהם מבקשים להשתחרר מהחוזה, מהלך עליהם אימים.

חשוב לציין שלא כל שיחות המכירה באמצעות הטלפון נועדו למטרות נוכלות, יש ביניהן כאלה שמשווקות באופן לגיטימי הצעות בעלות ערך ללקוח הפוטנציאלי, אבל השאלה היא מי קובע האם הוא מוכן לקבל מידע שיווקי - המתקשר או מקבל השיחה?

כדי להגן עלינו, הלקוחות, מפני שיחות מכירה שלא ביקשנו לקבל, פתחה היום הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הרשמה למאגר "אל תתקשר אליי".

החוק שאוסר על התקשרות אל מי שהצהירו במפורש שאין ברצונם לקבל שיחות שכאלה ייכנס לתוקפו רק ב-1.12023, בעוד כשלושה שבועות, אבל ההרשמה כבר החלה: לא רוצים שיטרידו אתכם בהצעות מכירה בטלפון? אתם מוזמנים להירשם למאגר. ההרשמה פתוחה לציבור הרחב ואינה כרוכה בתשלום.

מה העונש שצפוי למי שיעברו על החוק? לרשויות ניתנה הסמכות להטיל עיצום בסך של 46,080 שקל לגבי כל הפרה על עוסק שפעל בניגוד להוראות החוק.

טלמרקטינג. ShutterStock
טלמרקטינג. מאגר "אל תתקשרו אליי" יאסור על עסקים לקיים שיחת שיווק לרשומים/ShutterStock

עוד פרטים, למי שרוצים להירשם:

שירות ניתן ללא עלות, שמיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון (נייד ונייח) ישראלים.
הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנירשם למאגר.

יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון ישאר במאגר ללא הגבלת זמן.
ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב.

כל אדם יכול לרשום כל מספר טלפון, למשל בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום).

המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים, כאשר חובת המאגר לא תחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי, ובנקים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טופס רישום למאגר "אל תתקשרו אליי",. צילום מסך מתוך האתר,
רישום מספר טלפון למאגר "אל תתקשר אליי", הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן/צילום מסך מתוך האתר

כך תרשמו למאגר ולא תקבלו יותר שיחות שיווק:

באמצעות האינטרנט - למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

מענה ממוחשב בטלפון - ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171.

מוקד אנושי בטלפון - הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00).

הודעת וואצאפ - לינק ישיר נמצא באתר המאגר.

לפרטים נוספים אודות המאגר ניתן להיכנס לאתר המאגר בכתובת: https://dnc.fta.gov.il
באתר קיימים סרטוני הדרכה בנוגע למאגר וכיצד להירשם בשפות: עברית, רוסית, ערבית ואמהרית.

המהלך, שמקדמים הן משרד הכלכלה בראשות השרה אורנה ברביבאי והן המשרד לשוויון חברתי בראשות השרה מירב כהן, ילווה בקמפיין שיעלה למודעות ולשיח הציבורי את הקמת מאגר אל תתקשר אליי ומטרתו הנעה לפעולה של כניסה למערכת והרשמה למאגר. הקמפיין יכלול פניה בשפות שונות ופניה למגזרים השונים, ובנוסף יהיה דגש מיוחד על עידוד לרשום למאגר את אוכלוסיית האזרחים הוותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully