וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות המחשבים מובילות את המגמה השלילית בוול סטריט - HP מאבדת 10%

יהודה שויצר

26.2.2003 / 19:44

מניית באייר יורדת ב-10% על רקע פרשת בייקול; מיקרוסופט עולה בעקבות העלאת המלצה; אהולד יורדת ב-10% על רקע חקירה של ה-SEC



מניות המחשבים והתרופות מאבדות גובה וגוררות את המדדים בוול סטריט לפתיחה שלילית. מדדי הבלו צ'יפ והטכנולוגיות נחלשים בכ-0.5%; מדד מניות השבבים מאבד כ-1%.



יצרנית המחשבים היולט פקארד יורדת ב-10% לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון הפיסקלי הראשון שהסתיים ב-31 בינואר. בדו"ח, המסמן תמיד את סיום עונת הדו"חות של החברות הגדולות, רשמה החברה ירידה בהכנסות ל-17.9 מיליארד דולר, מהכנסות של 18 מיליארד דולר ברבעון הקודם. הכנסות החברה נפלו מהתחזיות המוקדמות ל-18.46 מיליארד דולר.



בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 721 מיליון דולר. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 877 מיליון דולר, או 29 סנט למניה, לעומת תחזית לרווח של 27 סנט. HP מובילה את המגמה השלילית בענף המחשבים- דל יורדת ב-2%; IBM מאבדת כ-1%.



חברת התרופות הגרמנית באייר (סימול BAY) משלמת את המחיר על פרשת בייקול עם ירידה של 10% במנייתה. ממסמכי בית המשפט עולה כי מנהלי באייר, יצרנית הכימיקלים והתרופות הגדולה בגרמניה, עודדו את מכירות תרופת הבייקול לטיפול בכולסטרול גם לאחר שנודע לחברה שחולים שהשתמשו בה חלו או מתו. מתחילת השבוע קרסו מניות החברה בכ-50%.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה בחקירה כנגד חברת אהולד (סימול AHO)לאחר שזו הודתה כי ניפחה רווחים בחטיבה האמריקאית בשנתיים האחרונות. קמעונאית המזון ההולנדית רויאל אהולד, המפעילה את רשת המרכולים הגדולה בהולנד ואת רשת Stop & Shop בארה"ב, הודיעה כי ה-SEC יבדוק את אי הסדרים בחטיבה האמריקאית Foodservice ובסוגיות נוספות הקשורות לעניין זה. מניות החברה מאבדות 10% ומשלימות ירידה של 70% מאז התפוצצות הפרשה.



רשות ני"ע בארה"ב החלה לחקור חשדות כי מורגן סטנלי נהג להקצות מניות בהנפקות ראשונות באופן בלתי חוקי. מניותיו יורדות ב-1% לאחר שהרשות הודיעה לבנק ההשקעות כי היא עשויה להגיש תביעה נגדו בשל הקצאת מניות שהותנתה באופן בלתי חוקי, בדרישה שהרוכשים יתחייבו לרכוש מניות נוספות בשוק.



מניות מיקרוסופט עולות ב-0.4% לאחר שחטיבת ההשקעות בדויטשה בנק העלתה את המלצתה לחברה ל"קנייה", מהמלצת "החזק". מניות אורקל יורדות ב-0.3%.



חברת האינטרנט אוברצ'ר (סימול OVER), המתמחה בתמחור תוצאות חיפוש עבור מפרסמים, רכשה את AlltheWeb.com תמורת 100 מיליון דולר במזומן. מהלך זה מצטרף לרכישה של אתר אלטה ויסטה שנרכש על ידי אוברצ'ר בשבוע שעבר תמורת 140 מיליון דולר, ומכניס את אוברצ'ר לתחרות ישירה מול גוגל.



אסטרטגיית ההתרחבות של החברה לא התקבלה בעבר יפה על ידי המשקיעים. מניית אוברצ'ר נפלה ב-32% מאז הכריזה על רכישת אלטה ויסטה. עם זאת היום מתחזקת מנייתה ב-3.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully