וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אפי רוכשת את פרינטקפה לפי שווי של 27 מיליון דולר

יהודה שויצר

26.2.2003 / 17:37

רכישה זו התאפשרה לאחר שקריאו הודיעה כי פרשה מהתמודדות על רכישת פרינטקפה; הסירה את הצעתה לרכוש את המניות הנותרות של פרינטקפה שאינן בידיה כבר



חברת אפי תרכוש את פרינטקפה לפי שווי של כ-27 מיליון דולר. פרינטקפה הגישה הצעה משופרת של 2.6 דולר עבור כל אחת ממניות אפי, מחיר המהווה פרמיה של כ-6% ביחס למחיר הסגירה של המניה אמש.



אפי אמרה כי רכישה זו מתיישבת עם אסטרטגיית ההתרחבות של החברה לתחומי התוכנה לשוק הדפוס המקצועי. החברה מסרה כי תרשום הפרשה חד פעמית בגין הוצאה זו ברבעון השני, בו אמורה החברה להשלים את הרכישה.



במסגרת ההסכם, יוכלו בעלי המניות של פרינטקפה לבחור אם לקבל מיד את כספם במזומן, או לקבל בתמורה מניות של אפי.



קריאו פרשה מהמירוץ



רכישה זו התאפשרה לאחר שקריאו, חברת הדפוס הדיגיטלי, הודיעה כי פרשה מהתמודדות על רכישת פרינטקפה והסירה את הצעתה לרכוש את המניות הנותרות של פרינטקפה שאינן בידיה כבר. קריאו הגישה בעבר לפרינטקפה הצעה לרכוש 24.5% ממניותיה שאינן כבר בידיה, ונכנסה למאבק רכש מול חברת EFI.



לפני כחודש החליטה קריאו להגדיל את אחזקתה בפרינטקפה מ-30% ל-54.5% באמצעות רכישת מניות מכמה משקיעים מוסדיים בחברה. כיום מחזיקה קריאו ב-45% ממניות פרינטקפה, והשלמת רכישת יתר המניות אמורה להתבצע ב-24 בפברואר.



במקביל לקריאו החליטה גם EFI, חברה אמריקאית שהוקמה בידי אפי ארזי ומנוהלת כיום בידי גיא גכט, לפרסם הצעת רכש למניות פרינטקפה. EFI, שיתרות המזומנים שלה מסתכמות ב-540 מיליון דולר, היתה נדיבה יותר מקריאו והציעה 2.6 דולרים לכל מניית פרינטקפה - מחיר הגבוה פי שניים מזה שהציעה קריאו.



השבוע פסק בית משפט פדרלי בארה"ב נגד בקשת צו מניעה שהוציאה קריאו ביום רביעי האחרון. בתביעה ביקשה חברת קדם הדפוס להוציא צו מניעה נגד פרינטקפה, החברה הבת שלה, בניסיון למנוע את ביצוע ההסכם שהיא חתמה עם EFI - וכדי לבטל את "גלולת הרעל" שאימצה פרינטקפה. בתביעה האשימה קריאו את פרינטקפה בכך שהיא נוקטת אמצעי התגוננות דרקוניים, ואינה מנהלת מגעים עם קריאו על הצעת הרכש שהוגשה על ידה באחרונה.



עם הסרת הצעתה ליתרת מניות פרינקפה, הגישה קריאו מכתב לוועדה מיוחדת של פרינטקפה אשר דנה בהצעות הרכש, ובו פירטה את הסיבות להסרת ההצעה. בין היתר נאמר במכתב, כי פרינטקפה לא סיפקה בזמן המובטח את המידע הנדרש לתהליך בדיקת נאותות, וכי תגובתה השלילית של פרינטקפה להצעתה של קריאו היתה גורם נוסף להסרת ההצעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully