וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר המחיה: האם גם הארנונה ביישוב שלכם תתייקר?

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 11:06

באיגוד לשכות המסחר מאשימים את השלטון המקומי בניסיון לבצע "מחטף של הרגע האחרון" שיאפשר ל-40 רשויות מקומיות להעלות את הארנונה. מחרתיים יחול המועד האחרון בו ניתן להעלות את התעריפים לקראת 2023, משמע - הנושא יהיה עדיין באחריותם של השרים ליברמן ושקד

איילת שקד, אביגדור ליברמן. צילום: ראובן קסטרו, אהוד אמיתון TPS, עיבוד תמונה
שרת הפנים איילת שקד ושר האוצר אביגדור ליברמן - האם זו תהיה ההחלטה האחרונה שלהם בקדנציה הנוכחית?/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, אהוד אמיתון TPS

ממשלה חדשה הולכת ומוקמת, שרים חדשים ייכנסו, בין היתר, גם למשרדי האוצר והפנים (אולי שני המינויים המדוברים ביותר של הממשלה הנכנסת), אבל בימים שנותרו להם בתפקיד, אפשר ששר האוצר ושרת הפנים ייאשרו ללא מעט רשויות, יישובים ומועצות העלאה של תעריפי הארנונה.

באיגוד לשכות המסחר זועמים על המהלך המסתמן, שיעלה לטענתם את יוקר המחיה (בעיקר בשל ייקור ארנונה לעסקים שתוביל לעלייה בתשומות הייצור), אבל מדובר בהליך חוקי שנמצא בסמכות השרים המכהנים, כל עוד יתבצע ביומיים הקרובים, כלומר - עד ל-15.12, המועד האחרון האפשרי לעדכון תעריפי הארנונה לקראת השנה הנכנסת.

בפנייה חריגה מבקש איגוד לשכות המסחר משרי האוצר והפנים, שלא לאשר את מה שהם מכנים "מחטף של הרגע האחרון" בדמות העלאות ארנונה של עשרות מיליוני שקלים בלא פחות מ-40 ערים ורשויות מקומיות.

עו"ד אוריאל לין. יחצ,
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. לטענתו אישור העלאת הארנונה יוביל לעליית מחירים/יחצ

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "נוכח העובדה שה-15 בדצמבר 2022 הוא התאריך האחרון למתן האישורים, השרים ליברמן ושקד צריכים להקפיא הטיפול בנושא זה ולהעביר את הטיפול לממשלה הבאה. זאת על מנת לאפשר מדיניות מחושבת ונכונה לבלימת יוקר המחייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully