וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחלום בגדול על עסקים קטנים: הכירו את Lili

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 14:08

"לילי" שנכנסה לרשימה היוקרתית של 50 החברות החדשניות העולם, מנסה להיות מרכז לשירותים פיננסיים עבור עסקים קטנים. מה זה אומר ומהו פוטנציאל הצמיחה?

בעלת עסק בודקת את החשבונות הכספיים. ShutterStock
עסקים קטנים בארה"ב: אחראים ל-44% מהצמיחה במשק, אבל לעתים קרובות חסרי כלים להתנהלות פיננסית שתאפשר להם לנצח בקרב ההישרדות הקשה/ShutterStock

בזמן שהחלפת קידומת הגיל מטלטלת את חלקנו ומקרבת אותנו אל פעילויות הספורט, שינויים מקצועיים ופרסונליים ועוד, שני יזמים ישראלים ניצלו את 'משבר גיל ה-40' שלהם כדי להקים פעילות צעירה בשם 'לילי' (Lili).

לילך בר דוד ולירן זלכה החליטו לעזוב את עבודות ההייטק הנוחות והפשילו שרוולים להקמת פלטפורמה דיגיטלית בינלאומית לקידום והצמחה של עסקים קטנים ברחבי העולם, לאחר שגילו כי אין מוקד אחד המרכז את צרכי העסקים הקטנים ומאפשר להם לפעול ממנו בסינרגיה ובמהירות.

שם החברה אולי מעלה קונוטציות של רכות ונעימות הזכורים מעולמות הטואלטיקה, אבל לילי, שנכנסה השנה לרשימת '50 החברות החדשניות ביותר בעולם' של מגזין העסקים האמריקני Fast Company - הסוקר בעיקר חברות חדשנות בתחומי הטכנולוגיה והעיצוב - רחוקה מהממחטות הרכות בצבעי הפסטל.

התמקדות החברה לעת זו היא במשק האמריקאי, שבו 44% מהצמיחה השנתית נובעת מעסקים קטנים, שמספרם נאמד ב-33 מיליון ומהווים כ-99.9% מכלל העסקים באומה האמריקאית. למרחץ הדמים המאפיין את העסקים התחרותיים בארה"ב נכנסים מדי שנה כ-6 מיליון עסקים קטנים חדשים נוספים - רובם ללא ידע פיננסי, גישה לידע עסקי וניהולי או כלי צמיחה.

לילי מנסה לענות על הצרכים הפיננסיים והאחרים של אותם עסקים קטנים ולהוות עבורם one stop shop כבנק דיגיטלי המרכז עבורם חשבון להתנהלות לצד כלים לניהול פיננסי כולל, תחת מערכת מבוססת בינה מלאכותית המספקת הצעות לשיפור ההתנהלות העסקית והכלכלית של העסק.

לילך בר דוד ולירן זילכה, לילי. Lili,
לילך בר דוד ולירן זילכה, מייסדי Lili/Lili

תעודת זהות:

שם החברה: לילי (Lili)

תחום פעילות: פינטק

שנת הקמה: 2018

מייסדים: לילך בר דוד (45), המשמשת כמנכ"לית החברה, ולירן זלכה (45), המשמש כ-CTO

חזון: לעצב את בנקאות העסקים הקטנים מחדש ולהפוך לכלי האפקטיבי ביותר להגדלתם ברחבי העולם

עובדים: 65, מתוכם 45 במשרדי החברה בתל אביב והשאר בניו יורק

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 80 מיליון דולר

בין המשקיעים:Group 11 של דובי פרנסס, Target Global

בין לקוחות החברה: שלל עסקים קטנים שהגיעו, בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה עם חברות דוגמת חברת כרטיסי האשראי ויזה

חברות נוספות הפועלות בתחום: Bluevine, Novo, Northone

דבר המנכ"ל: "המשמעות של ייסוד וניהול סטארט-אפ היא חיים בצל אי ודאות, והקורונה רק העצימה את האתגר בניית התשתית הניהולית הן בארה"ב והן בישראל תוך כדי סגרים, עבודה מרחוק ומרחק גיאוגרפי.

אבל בסוף, ובמיוחד בתעשייה שלנו, הכל זה אנשים, ועם בעלי הניסיון שגייסנו לחברה אנו דואגים לחיזוק הקשר הבינאישי וליצירת תהליכי עבודה שקופים, יעילים ומהירים ברמה יומיומית, שתורמים לאווירת העשייה המשותפת ועמידה במטרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully