וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל הודיע על מינויו של ד"ר עדי ברנדר למנהל חטיבת המחקר

13.12.2022 / 14:14

במקביל לכניסתו לתפקיד מנהל חטיבת המחקר, יחליף ד"ר ברנדר את פרופ' סטרבצ'ינסקי כחבר הוועדה המוניטרית בבנק ישראל

ד"ר עדי ברנדר. אייל טואג,
ד"ר עדי ברנדר/אייל טואג

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום על החלטתו למנות את ד"ר עדי ברנדר לתפקיד מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל. ברנדר יכנס לתפקידו ב-1.1.23. הנגיד קיבל את ההחלטה לאחר שראיין מספר מצומצם של מועמדים שהועברו לבחינתו על ידי ועדת האיתור שבראשה עמד המשנה לנגיד. במקביל לכניסתו לתפקיד מנהל חטיבת המחקר, יחליף ד"ר ברנדר את פרופ' סטרבצ'ינסקי כחבר הוועדה המוניטרית בבנק ישראל.

ד"ר עדי ברנדר מכהן משנת 2012 כמנהל אגף מקרו כלכלה ומדיניות בחטיבת המחקר של בנק ישראל. לפני כן שימש ברנדר כראש התחום הפיסקלי בחטיבת המחקר. בתפקידו האחרון בחטיבת המחקר הוביל, בין היתר, עם עמיתיו את העבודה על דוח הפיריון ועל מסמך האסטרטגיה הכלכלית שהוגש לממשלה עם הקמתה ותרם משמעותית לתפקיד הבנק כיועץ הכלכלי לממשלה בין היתר בתקופת משבר הקורונה. במהלך עבודתו בבנק פירסם ברנדר מספר רב של מאמרים מחקריים, חלקם בכתבי עת כלכליים מהמובילים בעולם, וכיהן במספר רב של ועדות ציבוריות וממשלתיות ובצוותי עבודה בין משרדיים.

ד"ר ברנדר בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בכלכלה ומנהל עסקים עם התמחות בשיווק מהאוניברסיטה העברית בי-ם, ודוקטורט מאוניברסיטתColumbia בניו-יורק. לפני עבודתו בבנק ישראל שימש במשך 5 שנים ככלכלן בקרן המטבע הבין לאומית. הוא מתגורר בירושלים, נשוי ואב ל-2.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני מברך על מינויו של ד"ר עדי ברנדר למנהל חטיבת המחקר בבנק ומודה לכל המתמודדים הראויים לתפקיד. לעדי ניסיון וידע מחקרי בשלל תחומי מדיניות כלכלית בישראל ובעולם. אלו יוכלו לתרום רבות לחטיבה ולבנק בתהליכי המדיניות המוניטרית שמוביל הבנק ובמילוי תפקידנו כיועץ הכלכלי לממשלה. לחטיבת המחקר תפקיד מרכזי בבנק ישראל ואני משוכנע שעדי יוביל אותה ואת עובדיה ומנהליה המקצועיים והמסורים להישגים משמעותיים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לפרופ' מישל סטרבצ'ינסקי על שנותיו המרובות בבנק ובחטיבה ועל הישגיו ותרומתו לבנק בפרט ולכלכלת ישראל בכלל".

ד"ר עדי ברנדר, מנהל חטיבת המחקר הנכנס: "שמחתי מאוד לקבל את ההודעה על המינוי לתפקיד מנהל חטיבת המחקר. ברצוני להודות לנגיד, פרופ' אמיר ירון, על הבחירה בי לתפקיד ועל האמון שהוא נותן בי. חטיבת המחקר ובנק ישראל מהווים עבורי בית שני לאורך השנים ואני גאה להתייצב בראש הצוות המצוין של חוקרי החטיבה כדי להמשיך את המסורת הארוכה של תרומת חטיבת המחקר לעיצוב המדיניות הכלכלית בישראל. ברצוני להודות למנהל החטיבה היוצא, חברי ועמיתי פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, אשר תרם רבות למרקם האנושי של החטיבה וליכולתה המקצועית. אני סמוך ובטוח שיחד עם חוקרי חטיבת המחקר נדע להמשיך לייצר שיתופי פעולה עם עמיתינו בחטיבות האחרות בבנק ובמשרדי הממשלה לתועלת כלכלת ישראל."

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully