וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנות את כללי המשחק: הבשורה המהפכנית לסטודנטים

13.12.2022 / 16:37

לראשונה בישראל: קבוצת עוגן ועמותת תפוח יעניקו הלוואות קיום לסטודנטים שיוחזרו רק בתום הלימודים ולאחר השתלבות במקום העבודה

קבוצת עוגן, קבוצה פיננסית-חברתית ללא מטרת רווח, חתמה בימים אלה על הסכם שיתוף פעולה עם עמותת תפוח, הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית. במסגרת שיתוף הפעולה שנרקם בין השתיים, יוענקו הלוואות במודל ISA (Income-share agreement) לסטודנטים שעוברים הכשרות טכנולוגיות מתקדמות על ידי עמותת תפוח לעבודה בהייטק.

לפי המודל, הסטודנטים יקבלו הלוואת קיום בסך של כ-24 אלף שקלים עבור תקופה של חצי שנה, ואלה יחזירו אותה רק לאחר תחילת העבודה ובתנאי שהשכר יהיה לפחות 10,000 שקלים. החזר ההלוואה הינו ללא ריבית וללא ערבות, וזאת הודות לקרן פילנתרופית אשר נתנה את הערבות לתוכנית.

בשלב הראשון, שצפוי להתחיל בחודש דצמבר הקרוב, עשרות סטודנטים ישתתפו בFullstack Bootcamp של עמותת תפוח, מסלול מואץ ללימודי תכנות והשמה בחברות טכנולוגיות מבוקשות שבו יקבלו את הכלים להשתלבות בעולם ההייטק. הלימודים, במתכונת היברידית, ייערכו 5 ימים בשבוע במשך כחצי שנה, ויסובסדו על ידי עמותת תפוח.

סטודנטים לצילום. ShutterStock
שימוש באשראי לשינוי חיובי בחיים/ShutterStock

שגיא בלשה, מנכ"ל קבוצת עוגן: "מודל ההלוואות החדשני לסטודנטים הוא דוגמה מצוינת לשימוש באשראי לשינוי חיובי בחיים. עוגן הוקמה ופועלת כדי לחולל שינוי בקרב משפחות ועסקים קטנים, אשר יכולים לשנות את מצבם לחיוב באמצעות לקיחת הלוואה שהם יכולים להחזיר, אך משיקולי רווחיות או ניהול סיכונים המערכת הבנקאית אינה מעניקה להם, או שהאשראי שהם מקבלים יקר להשגה. אני מאמין ומקווה שהפרויקט יגדל כך שנוכל לסייע בהמשך לסטודנטים נוספים".

ענת צור, מנכ"לית עמותת תפוח: "עמותת תפוח פועלת בזירת התעסוקה ומפעילה, בין היתר, הכשרות טכנולוגיות מתקדמות לאוכלוסייה בפריפריה החברתית גיאוגרפית, במטרה לצמצם פערים בחברה הישראלית, לייצר מוביליות חברתית - כלכלית ולהרחיב את מעגל המשתתפים בתעסוקה בפריון גבוה. אנו מחפשים כל הזמן דרכים חדשות על מנת להקל על המשתתפים בהכשרות ולתת מענה לצרכים קיימים. שיתוף הפעולה עם עוגן למתן הלוואות לדמי קיום יאפשר לרבים מהמשתתפים להצטרף לתוכנית. אנו קוראים לקרנות וארגונים נוספים להצטרף לקרן ההלוואות על מנת שנוכל להרחיב את היקף הפעילות".

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully