וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל עובד בתעשייה האווירית יקבל בונוס של 6,005 שקל

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 10:03

בעיצומו של גל פיטורים במשק סיכמו ההנהלה והוועד כי 15 אלף העובדים יקבלו בונוס אחיד ונדיר בחברות ממשלתיות, על רווחי החברה בשלוש השנים האחרונות. עלות הצ'ופר: 90 מיליון שקל. יאיר כץ, יו"ר הוועד: "העובדים זכאים ליהנות מרווחי החברה"

עמיר פרץ. שירה דיאמנט, פלאש 90
עמיר פרץ, יו"ר התעשייה האווירית. להסתדר עם ועדי עובדים גדולים הוא בהחלט יודע./פלאש 90, שירה דיאמנט

הנהלת התעשייה האווירית סיכמה עם ועד העובדים בחברה על בונוס בסך 90 מיליון שקל, על רווחי החברה בין השנים 2019 ל-2021. בחברה יש כמעט 15 אלף עובדים, כך שכל אחד יקבל 6,005 שקל, כולל מי שעבדו בחברה באותן שנים ועזבו אותה, או פרשו לגמלאות לאחריהם.

הסיכום הגיע לאחר שדירקטוריון החברה העניק אישור עקרוני להצעתם של היו"ר עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי על המענק על שלוש השנים בהן רשמה יצרנית טילי החץ והברק-8, מל"טי ההרון, לווייני הריגול אופק, מכ"ם כיפת ברזל, מטוס המנהלים גאלפסטרים G280 ועוד רווח מצטבר בסך 371 מיליון דולר. ב-2021 רשמה תע"א רווח נקי בסך 148 מיליון דולר, וב-2020 הרוויחה 133 מיליון דולר. ב-2019 עמד הרווח הנקי שלה על 90 מיליון דולר. החברה שילמה למדינה דיבידנד על אותן שנים בסך 655 מיליון שקל.

השנה רשמה תע"א זינוק נוסף ברווחים, בין השאר בזכות עסקאות גדולות עם מדינות ברית אברהם, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 הציגה רווח נקי של 202 מיליון דולר. תוצאות השנה לא נלקחו בחשבון לחישוב הבונוס למדינה והדיבידנד למדינה.

שיגור אופק מחדר הבקרה של התעשייה האווירית, 16 בינואר 2018. תעשיה אווירית, מערכת וואלה! NEWS
שיגור טיל אופק, התעשייה האווירית. יותר מ-6,000/מערכת וואלה! NEWS, תעשיה אווירית

התשלום: במשכורות דצמבר

התשלום לעובדים צפוי במשכורות חודש דצמבר. היו"ר פרץ אמר כי "העובדים הם שותפים מלאים להצלחה הגדולה שלנו, למרות שמדובר בשוק תחרותי ברחבי העולם והתשלום הוא מסר שהתעשייה האווירית הינו מקום עבודה שכדאי להצטרף אליו".

המנכ"ל בועז לוי מסר כי "זה יום משמעותי שבו משולמים לראשונה מענקים לעובדות ועובדי התעשייה האווירית אשר זוכים היום בפרי נוסף לעמלם. השנה החולפת הייתה שנת שיא בתוצאותיה הכספיות של החברה ואני גאה בביצוע מהלך חשוב זה המשתף את העובדים בביצועים העסקיים של החברה".

יו"ר ועד עובדי התע"א, יאיר כץ, אמר כי בשיחות עם ההנהלה גובש מנגנון עתידי לחלוקת בונוסים אשר יבוסס בין היתר על הערכת ביצועי העובדים ועמידה ביעדי הרווח של החברה וימומש החל משנת 2023. "אנחנו שותפים היום למהלך היסטורי שעיקרו - גם עובדי התעשייה האווירית זכאים להנות מרווחי החברה. חברה רווחית ומצליחה היא אינטרס משותף לכלל העובדים ולנו תרומה מרכזית לכך ולכן ככל שהדבר מתאפשר, גם לנו העובדים מגיע להנות מפירות ההצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully