וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמריקנים עשו עלינו סיבוב והמדינה צריכה לתת את הדעת"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 13:21

כך מאשים יו"ר ועד העובדים במפעל "טכנולוגיית להבים". בינתיים נודע כי פראט אנד ויטני בחנה לפחות את אחת מהצעות הרכישה. למרות זאת, בחברה מתעקשים לכרוך את המו"מ על הסכם קיבוצי חדש בדיונים על תנאי הפיטורים. החברה: "הדרך הנכונה היא המשך מו"מ ישיר בין הצדדים"

מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
המפעל בצפון שייסגר. האם מציאת רוכשים פוטנציאלים תציל את העובדים?/הארץ, גיל אליהו

המפעל הוותיק 'טכנולוגיית להבים' בנהריה צפוי להיסגר בתום 50 שנות פעילות, כך על פי הנהלת המפעל שהוקם בידי סטף ורטהיימר. כאלף מעובדי המפעל צפויים להיות מפוטרים. העובדים התבשרו לפני כשבוע על סגירת המפעל, דבר שעתיד להתרחש בשנתיים הקרובות. מי עתיד לרכוש את המפעל?

בריאיון לרדיו צפון 104.5FM אמר אשר שמואלי, יו"ר המרחב בהסתדרות העובדים, על הרוכשים הפוטנציאליים, ביניהם גם התעשייה האווירית שמביעה התעניינות רבה ברכישת המפעל: "מי היה רוצה יותר מהעובדים והתושבים בגליל המערבי ועבדך הנאמן שהתעשייה האווירית תהיה פה, בגליל, ותספק פה מקומות עבודה עם הסכם קיבוצי כמו שיש להם.

רק הבוקר קראנו שקיבלו שם החלטה לחלק 90 מיליון שקל מענקים לעובדי התעשייה האווירית - כזו תעשייה אנחנו רוצים. תעשייה שתומכת כלכלית עם שכר הגון".

כשנשאל האם הוא יודע על איזושהי פנייה רשמית שנעשתה לאמריקנים אמר שהוא יודע על פניות, אבל לא יודע אם מדובר בפניות ספציפיות של התעשייה האווירית. "אני כן יודע להגיד שהם מתעניינים והם דיברו איתי ושואלים את השאלות שלהם. מדובר בחברה ממשלתית - המפעל הזה הוא מפעל ביטחוני והוא הוקם על ידי בקשה של סטף ורטהיימר.

דיין (משה דיין היה שר הביטחון בעת הקמת המפעל ל.ר) הבין יותר מכל אחד אחר שהוא חייב מפעל כזה בכדי שהמטוסים שלנו לא יישארו על הקרקע. הטעות של סטף הייתה להכניס את האמריקנים כשותפים, ואם הוא היה יודע שזה מה שיקרה הוא לא היה נותן לזה לקרות".

שר הביטחון משה דיין נושא דברים. דובר צה"ל, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, אתר רשמי
משה דיין בימיו כשר הביטחון. נתן רוח גבית לסטף ורטהיימר כדי להקים את המפעל בעקבות אמברגו הנשק של הצרפתים, שמנע יבוא של חלקי חילוף למטוסי המיראז'/אתר רשמי, דובר צה"ל, ארכיון צה"ל במשרד הביטחון

"הרי אף אחד אף אחד פה לא מייצר את כל המנוע"

בינתיים אישרו מקורות בהנהלת החברה כי נבחנה אחת ההצעות שהגיעה לידיהם, אך לא הובהר מה פרטיה ומה מידת הרצינות בה היא נשקלת.

ברשימת הרוכשים הפוטנציאליים נמצאים עוד כמה וכמה גופים. ביניהם קרן פורטיסימו, קבוצת משקיעים מסין בהובלתו של שלום שמחון - שהיה שר התעשייה המסחר, עמוס גרינבאום, משקיע בנדל"ן, ועוד רוכשת פוטנציאלית מעניינת היא קרן פימי.

מדובר בקרן שרכשה שני מפעלים בתחום. לכן, "לפימי זה מתאים כי זה עוד חלק בתוך המנוע הזה שהם מייצרים חלקים ממנו. הרי אף אחד אף אחד פה לא מייצר את כל המנוע - כל אחד מייצר פה איזשהו חלק. החלק הזה הם לא מייצרים אותו ובשביליהם זה חלק נוסף בכפפה הזו שנקראת מנוע כמו שהוא".

עוד הוסיף: "גם הקרן של שלום שמחון מאוד מתעניינת. יש בעיה נוספת של הסינים מול האמריקנים. בסופו של דבר יש איטנס ביטחוני וכלכלי לאזור פיתוח - זה אזור שלא מקימים בו תעשיות השכם וערב. אני יודע שגם לשנה הבאה יש להם מספיק הזמנות, וכנראה שבגלל זה הם רוצים להפעיל גם בשנת 2024. אני שמח שיש עוד שנת עבודה, אבל זה לא פותר את הבעיה העתידית - כשאדם לא יודע מה יקרה איתו בהמשך זה עוד יותר גרוע".


עוד על הרוכשים הפוטנציאלים של המפעל - https://news.walla.co.il/item/3545953

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סטף ורטהיימר, מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
סטף ורטהיימר על רקע המפעל שייסד. עובדי המפעל בטוחים שהרוכשים רק חיכו לסגירה, עם תום תקופת ההתחייבות שלהם על פי הסכם המכירה/הארץ, גיל אליהו

"שאדון ביבי יכנס לתמונה. יש פה דיני נפשות"

לשיחה הצטרף פריד סעיד, יושב ראש ועד העובדים במפעל, שביקש להשמיע את זעקת העובדים לאחר ההודעה. לדבריו, הממשלה חייבת לפתור את הנושא. "אנחנו לא מעניין אותה הממשלה הבאה או הממשלה הזו - אנחנו רוצים שאדון ביבי ושר הביטחון יכנסו לתמונה". לטענתו, יש פה דיני נפשות, לכן המפעל המדובר חייב להתקיים וצריכה להיות לו התכנות ואופק. "יש אנשים דור שני ודור שלישי במפעל הזה, ולכן המפעל הזה חייב להתקיים. יש ספקים שמוכנים להמשיך לעבוד איתנו - צריך רק את הרצון".

בהמשך ביקש להדגיש: "האמריקנים עשו עלינו סיבוב והמדינה צריכה לתת את הדעת. ההנהלה מכניסה את האנשים ללחץ - הם אומרים לנו 'בואו תיקחו אחוזים', אבל אנחנו לא שם, ולא רוצים להיות שם. ההנהלה עוזרת לאמריקנים ולא לעובדים, זה לפי דעתי. אנחנו ישבנו על משא מתן - כל שנתיים יש הסכם חדש פה. הם רוצים לעשות הכל בחבילה אחת, והם מנסים בכל דרך לסגור את המפעל".

שמואלי התייחס לדברים, ואמר: "מה שהם רוצים לעשות ולזה הם מובילים ודוחפים - לנהל משא ומתן על פיצויי פיטורין ופנסיה מוקדמת של העובדים ואיך מתפטרים מה־900. אמרתי להם שגם אני וגם ארנון בר דוד מנהלים איתם שום משא ומתן בנושא. שום פיצויים ושום פרישה מוקדמת ושום כלום. אנחנו מחפשים רוכשים. האינטרס שלהם כנראה הוא להיות הבלעדיים וככה ישחקו עם המחירים כמו שהם רוצים. האמריקנים האלה לא רואים 900 אנשים, את המשפחות שרוצות להתפרנס. הם רואים רק את הדולר", סיכם.

תגובת פראט אנד ויטני

מפראט אנד וויטני נמסר: כוונתנו להגיע להסכמות בנושאים שעל הפרק, כולל תנאי השכר של העובדים וכן תנאי העובדים לאור החלטתנו. אנו מכבדים את זכות העובדים להמשיך במחאתם ללא קשר למו"מ ומאמינים שהדרך הנכונה היא המשך מו"מ ישיר בין הצדדים ולא דרך התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully