וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מוצרי זוגלובק מתייקרים: בכמה יזנקו המחירים?

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 14:58

בין שתי ממשלות נדמה שגל עליות המחירים לא פוסק לרגע. יצרן הבשרים המעובדים, זוגלובק, הודיעה על עליית מחירים גורפת של כל מוצרי החברה ב-9.8%. ההתייקרות תיכנס לתוקף בתחילת ינואר ולא תכלול את תחליפי הבשר של וונדר, מתוצרת החברה

מפעל זוגלובק, שלומי. יחסי ציבור, זוגלובק,
מפעל זוגלובק בשלומי. לפי דברי המנכ"ל, עליית המחירים הייתה צריכה להיות כפולה, אך בחברה החליטו לספוג את מחציתה/יחסי ציבור, זוגלובק

הממשלה היוצאת הפסיקה לתפקד - והממשלה החדשה מאותת בקריצה לכל גורם אפשרי בתחום המזון כי מוטב להעלות מחירים עכשיו, בטרם יקרה הדבר במשמרת שלה.

בין לבין עומד הצרכן הישראלי המום נוכח גל התייקרויות שנדמה כי אינו מעניין איש מבין מקבלי ההחלטות. "הכוכב" התורן של יוקר המחייה הוא מפעל זוגלובק בנהריה, שפרסם היום: "בעקבות התייקרות מחירי העוף וההודו של איגוד החקלאים בלמעלה מ-30%, זוגלובק נאלצה לעדכן את מחיריה ב-9.8%".

לוואלה נודע כי ההתייקרות תיכנס לתוקפה רק בעוד כשבועיים, בתחילת ינואר 2023 ולא תכלול את מוצרי תחליפי השר של הקבוצה, "וונדר".

פסטרמה מפולפלת במעדניה. יח"צ, זוגלובק,
פסטרמה מפולפלת של זוגלובק - מעוד כשבועיים תהיה יקרה יותר/יח"צ, זוגלובק

המנכ"ל טוען שתייקרות העוף וההודו הביאה את החברה להפסדים

בזוגלובק מדווחים כי מדובר בעלייה מתונה ומציינים כי שיעור ההתיקרות הריאלי היה אמור להיות כ-20%. במילים אחרות: עוד יצאנו בזול.

לדברי רן אקרמן, מנכ"ל חברת זוגלובק: "במשך 12 שנים, עשינו כל שביכולתנו שלא להעלות את מחירי מוצרינו, באמצעות אין ספור פעולות התייעלות, אך לבסוף עליות מחירי חומרי הגלם והתשומות הכריעו אותנו.

חומר הגלם המרכזי שלנו, עוף והודו התייקר מהרבעון הראשון של שנת 2021 במעל ל-30%. במהלך 12 השנים האחרונות מרבית חומרי הגלם, חומרי האריזה והתשומות שלנו (ארנונה, חשמל ומים) התייקרו בשעורים דו ספרתיים. התייקרות בסדר גודל כזה מביאה אותנו להפסדים.

עדכון המחירים הריאלי שנדרש מאיתנו, כדי להתמודד עם גל ההתייקרויות הינו בשיעור של 20%, אולם החלטנו לעדכן את המחירים בשיעור המינימלי האפשרי של 9.8%. נמשיך לספוג חלק גדול מההתייקרויות, בתקווה שנראה גם ירידות בחלק מחומרי הגלם בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully