וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות כסף היום ולא מחר

בעז בבאי

20.2.2003 / 13:59

הבשורה הגדולה מתערוכת הסלולר GSM3 בקאן היא שאין כל בשורה טכנולוגית חדשה. חברות הסלולר מעדיפות כיום להתמקד בהווה ולא לחפש פתרונות חדשניים עתידיים



הבשורה הגדולה שיוצאת השנה מתערוכת הסלולר GSM3 בקאן היא שאין כל בשורה טכנולוגית חדשה. ואין בכך משום הפתעה. חברות הסלולר מעדיפות כיום להתמקד בהווה ולא לחפש פתרונות חדשניים עתידיים, כיוון שמה שמעניין אותן הוא בניית מודל עסקי שעושה כסף היום ולא מחר.



עוזי ברייר, מנכ"ל חברת אייכה, המספקת פתרונות לצמצום נטישת מנויים סלולריים, אומר שבניגוד לתערוכות GSM3 בשנים הקודמות, שבהן היתה אווירה של הצהרות "מפוצצות" על חדשנות טכנולוגית, השנה החברות נשמעות הרבה יותר פרגמטיות. הוא מציין כדוגמה את חברת נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים מס' 1 בעולם, אשר בשנה שעברה עשתה הרבה רעש בקאן בנושא של מכשירים עם מסכים צבעוניים שתומכים בהעברת מסרי מולטימדיה - MMS - והשנה ההבטחות כבר מקבלות ביטוי מעשי. "באתי לכאן בלי הרבה ציפיות אבל גיליתי הרבה אופטימיות, אומר ברייר, שהצליח לקיים מספר פגישות מוצלחות עם מנהלים בכירים של חברות סלולר מובילות כמו וודאפון וטי-מובייל של דויטשה טלקום.



חיים זליקובסקי, סמנכ"ל השיווק של חברת הסטארט אפ הישראלית סלגלייד, מציין שבניגוד לתחושת המשבר הקיימת בתעשיית הטלקום העולמית, האווירה בקאן טובה ועניינית, כאשר מנהלי חברות שירותי התקשורת הסלולרית המסתובבים בתערוכה מחפשים את הפתרונות שנותנים מענה מיידי לבעיית "איך עושים כסף היום".



זו הסיבה לדעתו לתשומת הלב הרחבה שמקבלת סלגלייד בקאן, כיוון שהפתרון שלה לניהול תעבורת הנתונים על גבי רשתות תקשורת סלולריות מתמקד בטכנולוגיית דור הביניים GPRS ולא בטכנולוגיית הדור השלישי (G3). הפתרון משולב החומרה ותוכנה של סלגלייד מבטיח לא רק את רמת השירות של הרשת, אלא גם ניצול יעיל של משאבי הרשת הקיימים היום, ללא צורך לבצע השקעות כבדות בהוספת תדרים. וזה מה שהמפעילים רוצים כיום - חיסכון בהוצאות ויכולת להציע שירותים חדשים.



כך לדוגמה, מסביר זליקובסקי, חברה אירופית גדולה רוצה לחבר את 30 אלף נקודות המכירה שלה באמצעות שימוש תקשורת סלולרית על גבי רשת ה-GPRS במקום להשתמש בתקשורת לוויינית. אותה חברה חייבת לדאוג לכך שלא יהיו ניתוקים בתעבורת הנתונים, הכוללת בין היתר סליקה של כרטיסי אשראי ומידע חיוני אחר, ולכן היא חוברת לסלגלייד כדי להשפיע על המפעיל להשתמש בפתרון שלה על מנת להבטיח את רמת השירות של הרשת.



המפעילים שואפים להגדיל הכנסות



ההבנה שהמפעילים שואפים להגדיל את ההכנסות מתעבורה של קול ונתונים על גבי הרשתות הקיימות, קיבלה ביטוי מוחשי בתפנית שביצעה אלפאסל מקבוצת אמבלייז. החברה, שהוקמה במטרה לפתח מכשירים ניידים מתקדמים לדור השלישי, השיקה במסגרת התערוכה את הטלפון הסלולרי הישראלי הראשון דווקא לרשתות GSM ו-GPRS, אבל עם יכולות מתקדמות שבעבר העריכו שיתאימו רק לקצבי תעבורה של רשתות G3. מכשיר ה-5M מציע מסך צבעוני בעל 65 אלף צבעים, רזולוציה גבוהה, מצלמה דיגיטלית עם יכולת אכסון של 500 תמונות סטיל, מצלמת וידיאו דיגיטלית שמסוגלת לצלם סרט באורך של חצי שעה ולשלוח, יכולת עיבוד וידיאו בקצב של 25 תמונות לשנייה וכן יכולת הורדת קבצי וידיאו והזרמתם.



שינוי חשוב נוסף בתעשייה הסלולר האירופית, כפי שהוא משקף בתערוכה בקאן, הוא ההבנה של המפעילים שהם אינם מסוגלים לפתח בעצמם את כל המרכיבים הנדרשים להשקתם של שירותים וישומים חדשים, אלא חייבים להיעזר בפתרונות קיימים של חברות אחרות. לדברי גיא תלמי, סמנכ"ל השיווק של חברת מובייל טורנדו, המפעילים מבינים שהם לא יכולים לעשות הכל לבד. ולכן בפגישות עם מנהלי השיווק של מפעילים הם מנסים להבין איך הפתרון שאתה מציג להם מתממשק למערכת הבילינג שלהם ומה נדרש מהם לעשות על מנת להשיק את השירות.



מי שבכל זאת רוצה לשמוע את הבשורה החדש בשוק הסלולר, צריך כנראה לחפש אותה באסיה. יותר נכון ביפן - שם הביעה השבוע חברת NTT דוקומו, הנחשבת לחלוצה עולמית בתחום של תקשורת סלולרית בטכנולוגיית הדור השלישי, את מחויבותה לתקשורת וידיאו בין טלפונים סלולרים. זאת, כאשר הכריזה על בחירתה בפתרון של חברת רדוויז'ן הישראלית כרכיב מרכזי בפלטפורמת תקשורת הווידיאו שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully