וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר ברמה של 37.70 דולר לחבית לאחר שנסק במהלך המסחר לרמתו הגבוהה ביותר מאז מלחמת המפרץ

רונן סרברניק

26.2.2003 / 22:32

העלייה נובעת מדיווח של משרד האנרגיה על ירידה במלאי הנפט הגולמי, הנפט המזוקק והבנזין בארה"ב; ממשל בוש יפנה למלאי החרום במידת הצורך



מחיר החוזים העתידיים לנפט גולמי לחודש אפריל נסגרו ברמה של 37.70 דולר לחבית, לאחר שבמהלך המסחר הגיעו לרמה של 38 דולר לחבית. העלייה נובעת מהמשך החששות ממחסור בנפט במידה שתפרוץ מלחמה בעיראק ובשל דיווח של משרד האנרגיה בארה"ב בנוגע לירידה ברמת הנפט הגולמי.



דבריו של שר האנרגיה האמריקאי, ספנסר אייברהם, הורידו במעט את מחיר הנפט לקראת הסגירה. אייברהם אמר כי ממשל בוש יפנה למלאי החרום במידת הצורך.



מוקדם יותר דיווח משרד האנרגיה על ירידה של 1 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי של ארה"ב. במקביל הודיע ארגון הנפט האמריקאי (API) על עלייה של 3 מיליון חביות במלאים. חוסר ההתאמה בין הנתונים נובע מעיכוב בנתוני ה-API.



הרמה החדשה של המלאים, 271 מיליון חביות, מקרבת את המלאים לרמת המינימום שנקבעה ע"י הבית הלבן של 270 מיליון חביות, בה יוכלו להמשיך בתי הזיקוק לעבוד כרגיל.



נפילה שישית ברציפות נרשמה במלאי הנפט המזוקק בארה"ב - לרמתו הנמוכה מזה 3 שנים. משרד האנרגיה דיווח על ירידה של 4.5 מיליון חביות במלאי הנפט המזוקק לרמה של 99.1 מיליון חביות. זוהי הפעם הראשונה מאז מאי 2000 שהמלאים נופלים את מתחת לרמת 100 מיליון החביות.



מלאי הבנזין הצטמצמו אף הם בשבוע שעבר ב-3.1 מיליון חביות לרמה של 208.1 מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully