וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתת יותר למזהמים פחות: החברה שרוכשת מיזמים להפחתת פחמן

דן וייס

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 12:13

אופורטו קרבון, קבוצת משקיעים הפועלת להסדרת תעודות הפחמן בישראל, החלה בגיוס ורכישה של מיזמים להפחתת פחמן בישראל בהיקף של למעלה מ-500 אלף טון פליטת גזי חממה

אבישי אברהמי. אלון צצקין,
אבישי אברהמי/אלון צצקין

אופורטו-קרבון שהוקמה בחודשים האחרונים, החלה בפעילותה להסדרת תעודות הפחמן עבור חברות ישראליות הפועלות בישראל ובעולם. אופורטו קרבון היא החברה הישראלית הראשונה שתפעל בשוק הוולנטרי לפרויקטים בתחום הפחתת הפחמן בישראל.

בשבועות האחרונים, גייסה אופורטו קרבון מיליוני דולרים, אשר יאפשרו לה את פעילות הפחתת פליטות גזי חממה ולקרב את החברות הישראליות ליעד של איפוס פחמני NET ZERO''.

כעת, מתחילה החברה בהליכי משא ומתן עם חברות ישראליות ובינלאומיות לרכישת תעודות פחמן, בהיקפים של מאות אלפי טונות של הפחתת פחמן. תעודות אלו כבר אושרו על ידי המנגנונים הבינלאומיים המקובלים בעולם.

אופורטו-קרבון הוקמה על ידי משקיעי הון סיכון ישראליים ביניהם אבישי אברהמי וניר זוהר שחברו לד"ר אבי לובצ'יק לפעילות בתחום. לד"ר לובצ'יק ניסיון עשיר של למעלה מ 15 שנה בעולמות האקלים והשקעות הקליימט-טק. בעבר עבד במשרד האוצר והיה חבר בצוות הבין-משרדי לקראת המשלחת הישראלית לוועידת האקלים בפריז בשנת 2015, ניהל את מערך הפליטות של חברת אינטל בישראל והיה סמנכ"ל פיתוח עיסוקי בקרן ההון סיכון קפיטל נייצ'ר המתמחה בהשקעות הון סיכון בתחומי סביבה ואקלים.

החברה מלווה על ידי משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן והד"ר רות דגן שלאחרונה גם מונתה להיות יועצת מיוחדת לאו"ם בנושאי האקלים.

ד"ר אבי לובצ'יק. לירון אלוני,
ד"ר אבי לובצ'יק,/לירון אלוני

משבר האקלים ובעיות הסביבה הנלוות למשבר זה, הביא עימו חברות, גופי סביבה ומדינות למצוא קשת רחבה של מנועים פיננסים להתמודדות עם בעיית האקלים. אחד המנגנונים המסתמנים כיעילים ביותר לגרום לחברות ולמדינות לשלם בגין הפגיעה בסביבה הוא שוק הפחמן הגלובאלי. ההפחתה מתבצעת באמצעות פתרונות ביולוגיים ( (Nature-based וטכנולוגיים.

בעוד באירופה השוק בעיקרו תחת חקיקה, וחברות מחויבות בקנסות על חריגה ממכסות הפליטה שנקבעו בחוק, בישראל, ארה"ב ובשאר מדינות העולם השוק אינו מוסדר, כלומר החברות אינן מחויבות להפחית פליטות גזי חממה. אולם במסגרת השוק הוולונטרי חברות יכולת לממן פרויקטים של התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות ובכך לגלות אחריות תאגידית ומנהיגות סביבתית ראויה.

בחודש אוקטובר האחרון, פירסם המשרד להגנת הסביבה (במקביל לוועידת האקלים של האו"ם בשארם א שיח) את מנגנון "שעת אפס". מנגנון זה מהווה את המצע לאיפוס פליטות גזי חממה מתוך הבנה כי השוק הוולנטרי הבינלאומי צפוי להיפתח גם בישראל. מנגנון שעת האפס מניח תשתית מקצועית ישראלית לקביעת יעדים להפחתת פליטות גזי חממה במטרה להגיע לאיפוס נטו.

אבישי אברהמי: "גזי החממה מייצרים אפקט מהותי על ההתחממות העולמית, והיכולת לייצר תמריצים כלכליים להתייעלות היא קריטית להצלחה שלנו לשפר את כדור הארץ. לכן חשוב לתמרץ אחריות תאגידית ומנהיגות סביבתית ראויה גם במדינה קטנה כמו שלנו כי בסופו של דבר יש לנו כדור ארץ אחד וחשוב לשמור עליו".

ד"ר אבי לובצ'יק, שעומד בראש אופורטו קרבון: "על מנת לקדם כלכלת דלת פחמן ועלי ידי כך להפחית את סך פליטות גזי החממה בישראל ובעולם, יש לפעול בהקדם ולייצר פתרונות, ולעודד את שוק הפחמן המקומי. לאחר שחקרנו את הנעשה בעולם, ועל סמך מתודולוגיות בינלאומיות, התחלנו במו"מ עם מספר חברות ישראליות ובינלאומיות לרכישת תעודות פחמן.

אופורטו-קרבון, שמה לעצמה מטרה לקדם פתרונות סביבתיים באמצעות מנופים כלכליים כפי שהבינו באירופה כבר למעלה מעשור. צריך לזכור שמשבר האקלים כבר כאן ועלינו לפעול במהירות ולהגדיל את האחריות התאגידית של החברות גם בתחומי הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully