וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"35 רובוטים ישנו שוק של 60 מיליארד שקל"

19.12.2022 / 10:43

סופר דופר הוא סופרמרקט הרובוטי הראשון בישראל. הסופר מכיל 35 רובוטים שמביאים את המוצרים אל המלקט, ומשם הישר לצרכן. התוצאה לדברי החברה: חיסכון בסל הקניה שמגיע עד עשרות שקלים בכל רכישה

סופר דופר, הסופר הרובוטי הראשון בישראל/יחצ

שוק הקמעונאות הישראלי עצום, ומוערך בכ-60 מיליארד שקל בשנה. למרות שהיו בשנים האחרונות אי אלו שחקנים שניסו לשלב טכנולוגיה על מנת לייעל את תהליך הקניה - רוב השוק עדיין נמצא הרחק מאחור. חברת סטארטאפ ישראלית פיתחה תוכנה שבאמצעותה החברה מוזילה את העלות שכרוכה בהחזקת עובדים, היות ואלו החולפו ברובוטים, והחסכון? עובר הישר לצרכן.

סופר דופר פיתחה תוכנה מתקדמת לניהול מחסן באמצעות רובוטים, וכעת שוברת את שוק הקמעונאות עם משלוחי מזון זולים במיוחד. כמה זולים? מדובר בסל קנייה הנמדד ב 50-100 שקל פחות לעומת מול מה שמציעות החברות הגדולות במשק. החברה הוקמה לפני כ- 3 שנים כחברת תוכנה במטרה לפתור את יוקר המחייה בסופרמרקטים באמצעות טכנולוגיה חדשה, ובשנה שעברה, גייסו גיוס Seed של 4 מ' דולר משתי קרנות הון סיכון המתמחות בתחום הלוגיסטיקה, בהובלת קרן MANIV.

סופר דופר. יחצ,
לא סתם "רגליים" אלא גם בינה. סופר דופר/יחצ

"כל חבורת המייסדים מגיעה משנים רבות בתפקידים בכירים בחברות רובוטיקה וחומרה גדולות, וראינו 'מהשורה הראשונה' איך הרובוטיקה הופכת להיות יותר ויותר אמינה אבל פחות ופחות חכמה", מספר אבי ליפשיץ, מנכ"ל סופר דופר. מוסיף: "הכוונה היא שכיום הרובוטים שנמצאים במרלו"גים כבר יכולים לשמש כ'רגליים' אמינות ויציבות, אבל אין להם 'שכל' - חסרה התוכנה המתקדמת שתנהל את הרובוטיקה לרמת ביצועים גבוהה וחדשה. פה אנחנו נכנסים לתמונה. הקמנו את החברה במטרה להיות חברת הרובוטיקה הראשונה שלא מייצרת אף רובוט - אלא מייצרת תוכנה ובינה מלאכותית שיכולה להשתמש בכל רובוט קיים ולהוציא ממנו תפוקות גבוהות פי 4-5 מהיכולת המקורית איתה הוא הגיע מהיצרן".

כיום הסופרמרקט פועל באזור בנימינה, גבעת עדה ולאחרונה פתח את האופציות להזמנות עבור תושבי זכרון יעקב. ליפשיץ: "בסה"כ גרים בפרברים האלה כ-37,000 איש, שזה בערך 8,000 משפחות. כיום אנו מונים כבר מעל 1,000 לקוחות והמתקן הרובוטי שלנו עובד בקצב של כמה כאלף הזמנות בחודש, עם צפי לגדול עד כ4,000 הזמנות בחודש, ולהגיע למחזור מכירות שנתי של 20 מיליון שקל באופן רווחי". על שווי ההזמנות: "למרות שאין אצלנו דמי משלוח ואין מינימום הזמנה, גודל ההזמנה הממוצעת הוא גבוה ועומד על כ-350 שקל, כאשר יותר מ-50% מהמוצרים שנמכרים אצלנו הם מוצרים טריים, מקוררים, בשר ועוף.

"לפי המחקר שביצענו יש בישראל פוטנציאל מיידי להקמה של כ-100-120 מתקנים במיקומים פרבריים, וזה עוד לפני שנכנסים לערים הגדולות. מדובר בטכנולוגיה ייחודית ואין אף חברה בעולם שהצליחה לבנות משהו דומה בעצמה, ולכן אנחנו צופים שנצליח להביא אותה לארצות הברית בשנה הקרובה. בעוד 5 שנים החברה תהיה רשת הסופרמרקטים אונליין הצומחת והרווחית ביותר בעולם, עם מאות סניפים בישראל, ארה"ב ואירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully